دانلود کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ اثر کوین راد

دانلود و خرید کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟

معرفی کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟

کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ اثری از کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا، با ترجمه پوریا جارچی و صدای رضا خاکی‌پور است. این کتاب درباره روابط چین و ایالات متحده آمریکا صحبت می‌کند. چرا که تمام دنیا، در تمام موارد زندگی تحت تاثیر روابطی قرار می‌گیرند که این دو کشور برقرار می‌کنند.

درباره کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟

ناپلئون پیشبینی کرده بود که چین مانند یک شیر خفته است و زمانی که بیدار شود، دنیا را به لرزه می‌اندازد. این پیشبینی تا حد زیادی صحیح از آب درآمد. چون حالا چین به قدرت اقتصادی اول دنیا تبدیل شده است. اما آنچه اهمیت دارد این است که تمام دنیا و آرامشش، به روابطی بستگی دارد که میان چین و ایالات متحده شکل می‌گیرد. تقریبا هرچیز در دنیا به این دو کشور ربط دارد. حتی آبی که می‌نوشیم. اما موضوع اصلی مسئله مهم‌تری است. مسئله‌ای که نگرانی بزرگی برای کل دنیا ایجاد کرده است: آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ در این صورت چه اتفاقی برای کل دنیا می‌افتد؟ آیا باید انتظار جنگ جهانی سوم را بکشیم؟

کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟ را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره کوین راد

کوین مایکل راد (Kevin Michael Rudd) نخست‌وزیر سابق استرالیا و رهبر حزب کارگر ۲۱ سپتامبر ۱۹۵۷ متولد شد. او اکنون نماینده پارلمان است. کوین راد از ۲۷ ژوئن ۲۰۱۳ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ مشغول به فعالیت بود و پس از او، جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا شد. 

بخشی از کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌ اند؟

«قطعا ناپلئون رو می‌شناسید. اون چندصد سال پیش پیش‌بینی فوق‌العاده‌ای کرد: «چین یک شیر خفته است. هنگامی که بیدار شود دنیا به لرزه خواهد افتاد.» اگرچه ناپلئون اشتباهاتی داشت اما در این مورد کاملا حق با اون بود. به این دلیل که نه تنها امرروزه چین بیداره، بلکه سرپا ایستاده و در حال پیشرویه و سوالی که برای همه‌ی ما پیش اومده اینه که چین به کجا می‌رسه و چطور باید با این غول قرن بیست‌ویکم تعامل کنیم. اگر نگاهی به آمار و ارقام بندازید به موارد قابل ملاحظه‌ای برمی‌خورید. پیش‌بینی می‌شه که چین در دهه‌ پیش رو (در هر مقیاسی مثل نرخ ارز یا برابری قدرت خرید) به بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل شه. اون‌ها همین الان بزرگترین تجارتخانه دنیا، بزرگترین صادرکننده دنیا، بزرگترین تولیدکننده دنیا و همچنین بزرگترین تولید‌کننده‌ی دی اکسید کربن در دنیا هستند و آمریکا در رده‌ی دوم قرار داره.

بنابراین اگر چین به اقتصاد اول دنیا تبدل بشه به این فکر کنید: از زمان بر تخت نشستن جورج سوم در بریتانیا (که رابطه‌ی خوبی هم با ناپلئون نداشت)، برای اوّلین بار در جهان، کشوری غیر انگلیسی‌زبان، غیر غربی و غیر لیبرال دموکرات، اقتصاد اوّل دنیا می‌شه. و اگر به نظرتون این مساله در آینده جهان تاثیر نداره به شخصه فکر می‌کنم توهم زدین.

به صورت خلاصه سوالی که الان داریم اینه که چطور این تغییر عظیم که به عقیده من بزرگترین تغییر نیمه نخست قرن بیست‌ویکم هست رو درک کنیم؟ این تغییر بر چیزهای زیادی تاثیر خواهد گذاشت. و به نقطه‌ای نامحدود می‌رسه. این تغییر آرام و مستمر و به دور از چشم همه وقتی که همگی سرگرم اتفاقات اوکراین، خاور میانه، داعش و آینده اقتصاد خودمونیم رخ می‌ده. این انقلابی آرام و خاموشه. و تغییر عظیم چالشی عظیم نیز به همراه داره و چالش بزرگ اینه: آیا این دو کشور بزرگ (چین"امپراطوری دوره میانه" و آمریکا "میگو" که به زبان چینی به معنای کشور زیباست و چینی‌ها بیش از صد ساله که این لقب را به آمریکا دادن) این دو تمدن بزرگ می‌تونن به آینده‌ای با منافع مشترک برای خودشون و دنیا دست پیدا کنن؟ به طور خلاصه آیا ما می‌تونیم به آینده‌ای سرشار از صلح و موفقیت متقابل دست پیدا کنیم؟ یا باید منتظر چالش بزرگ جنگ و صلح باشیم؟ و باید بگم که من تنها پانزده دقیقه برای حل و فصل کردن جنگ و صلح وقت دارم که کمتر از زمانیه که در اختیار تولستوی برای نوشتن جنگ و صلح بود...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۶۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۶۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان