دانلود کتاب صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ اثر جیمز فلین

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟

نویسنده:جیمز فلین
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟

پادکست صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ یکی از سخنرانی‌های جیمز فلین در برنامه محبوب تدتاک (TED talk) است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. این اثر قرار است با مروری سریع بر تاریخ بشریت، جواب این سوال را بدهد که چرا ما باهوش‌تر از نیاکانمان هستیم.

درباره پادکست صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟

شاید شما هم در گفتگوهای روزمره خود این عبارت را شنیده باشید یا حتی خودتان به کار برده باشید: ما همیشه درباره باهوش‌تر بودن نسل جوان صحبت می‌کنیم. و جالب اینجاست که این موضوع را حتی علم هم ثابت کرده است. گویی بهره هوشی ما به مرور زمان بیشتر می‌شود. اگر از نیاکان و پیشینیان‌مان تست هوش بگیریم، نتیجه تفاوت فاحشی با تستی دارد که از امروز خودمان می‌گیریم. ما باهوش‌تر شده‌ایم؟ یا آن‌ها بهره چندانی از هوش نبرده‌اند؟

این موضوع توجه جیمز فلین را به خود جلب کرد و دنبال دلیل آن گشت. او فرض‌های مختلفی را که پیرامون این موضوع مطرح شده بود، دنبال کرد و در نهایت، تصمیم گرفت تا قانع‌کننده ترین فرض ممکن را با مخاطبانش در یک برنامه تد با نام چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ به اشتراک بگذارد.

پادکست صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

همه کسانی که به پیشرفت‌های علمی و مباحث مختلف پیرامون زندگی بشر علاقه دارند، می‌توانند از شنیدن پادکست صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟ لذت ببرند و جواب سوالاتشان را بگیرند. 

بخشی از پادکست صوتی چرا ضریب هوشی ما از نیاکانمان بیشتر است؟

می‌خواهیم سفر سریعی کنیم به تاریخ معرفت‌شناختی قرن ۲۰ام. در طول این قرن مغزهای ما به شکل چشمگیری تغییر کرده‌اند. همانطور که همه می‌دانید، خودروهایی که در اوایل قرن بیستم رانده می‌شدند تغییرات بنیادین کردند، چرا که جاده‌ها بهتر شده بودند و البته به خاطر تغییرات فناوری و تکنولوژی. و همینطور مغزهای ما نیز تغییر کرده‌اند. ما از دوره‌ انسان‌هایی که [فقط] با دنیای واقعی اطرافشان مواجه بودند و آن دنیا را در درجه اول با برداشت‌های منفعت‌طلبانه‌ خود تحلیل می‌کردند، عبور کردیم. و به انسان‌هایی بدل شدیم که با دنیایی بس پیچیده [و انتزاعی] روبرو هستند و این دنیا جاییست که ما مجبوریم عادت‌های روانی و ذهنی تازه‌ای را رشد دهیم. و این عادات شامل چیزهایی است مانند: دسته‌بندی کردن، معرفی چیزهای انتزاعی‌ای که ما سعی در منطقی کردن آنها داریم و همچنین جدی گرفتن چیزهای فرضی و اندیشیدن درباره‌ اینکه چه باید می‌شد به جای آن چه هست.

خب، این تغییرات چشمگیر توجه‌ام را جلب کرده بود، اینکه بهره هوشی ما در طول زمان افزایش پیدا کرده است و این افزایش واقعا زیاد بوده به طوریکه (اختلاف ما با انسان‌های گذشته) فقط چند جواب درست بیشتر در تست های هوش نیست، بلکه ما بسیار بسیار بیشتر نسبت به همه نسل‌ها به این تست‌ها جواب درست می‌دهیم. در واقع اگر به افراد قرن پیش با معیارهای امروزه نمره دهیم میانگین ضریب هوشی آنها ۷۰ خواهد بود در حالیکه اگر ما را با معیارهای آنها نمره دهند میانگین ضریب هوشی‌مان ۱۳۰ خواهد بود. اکنون این قضیه سوال‌های گوناگونی را برانگیخته است. سوالهایی از قبیل اینکه آیا پیشینیان ما در آستانه عقب ماندگی ذهنی بودند؟ چرا که ضریب هوشی ۷۰ معمولا نمره افراد عقب مانده ذهنی است یا اینکه آیا ما در آستانه‌ نابغه شدن هستیم؟ زیرا ۱۳۰ از خط نبوغ نمودار ضریب هوشی عبور می‌کند.

اکنون من قصد دارم در مورد فرض سومی بحث کنم که از هر دو فرض قبلی روشن‌کننده‌تر است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۱ دقیقه

حجم

۷۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ دقیقه

حجم

۷۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان