دانلود کتاب صوتی اسطوره و آیین با صدای فرید حامد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسطوره و آیین اثر محمدحسین باجلان فرخی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسطوره و آیین

گوینده:فرید حامد
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسطوره و آیین

کتاب صوتی اسطوره و آیین نوشته محمدحسین باجلان فرخی است که با صدای فرید حامد منتشر شده است. این کتاب به اسطوره خورشید و ماه در باورهای انسان پیشین می‌پردازد.

درباره کتاب اسطوره و آیین

 چیستی فرهنگ‌های مختلف و انواع آن، آفرینش جهان و انسان در اساطیر ایران و جهان، اسطوره‌های خورشید و ماه در ایران و جهان، خاستگاه‌های اسطوره مرگ و مراسم تمنای باران و باران سازی در ایران و جهان، موضوع برخی از مقالات این کتاب‌ است که نویسنده برای علاقه‌مندان گردآوری کرده است. 

اسطوره روایت‌هایی باستانی با ریشه مذهبی دربارۀ ایزدان یا موجودات فوق انسانی در زمان‌ها و مکان‌های نامشخص است. شناخت انسان باستانی از جهان، شناختی اسطوره‌ای است. اسطوره در واقع پاسخ انسان نخستین است برای سوال‌های ذهنی‌اش پاسخی ساخته است. در واقع نسخه برداری ناخودآگاهانه و رویاگونه انسان از طبیعت است و بی‌شک چنین نسخه برداری و توجیهاتی از شرایط مادی و اجتماعی زندگی انسان متاثر است. 

نویسنده ابتدا به بررسی انواع تعاریفی که از فرهنگ ارائه شده می‌پردازد و بعد از آن به سراغ شرح اساطیر موجود در فرهنگ و باورهای مردم ایران و جهان می‌رود. نویسنده در این کتاب با نگاهی بر مفاهیمی چون خورشید، ماه، آسمان، زمین، آفرینش انسان، درخت و خوراک در اساطیر، به خاستگاه زمانی اسطوره، نمادها و کهن الگوهای آغازین نیز اشاره کرده است.

شنیدن کتاب اسطوره و آیین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اسطوره پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۳۹,۹۰۰
۳۰%
تومان