دانلود و خرید کتاب حقوق بشر آمریکایی غلامرضا جمشیدیها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حقوق بشر آمریکایی

کتاب حقوق بشر آمریکایی نوشته غلامرضا جمشیدیها و سید محمدجواد قربی است. کتاب حقوق بشر آمریکایی، رویکرد آمریکا به مساله حقوق بشر را از منظر اندیشه امام خمینی (قدس سره) بررسی می‌کند. 

 درباره کتاب حقوق بشر آمریکایی

بررسی اندیشه و بیانات امام خمینی(قدس سره) نشان می دهد که یکی از دشمنان جوامع بشری در قرن حاضر، آمریکاست که نماد استکبار جهانی است. عملکرد این کشور هیچ تناسبی با اهداف و آرمان‌های ملت‌های دیگر ندارد، بلکه از هر ابزار، سیاست و روشی برای تأمین منافع زیاده خواهانۀ خود بهره می گیرد و در این مسیر از هیچ جنایتی چشم پوشی نمی‌نماید. عملکرد آمریکا باعث شده است که امام خمینی(قدس سره) برای توصیف این نظام از عبارت‌هایی نظیر «استکبار جهانی» و «شیطان بزرگ» استفاده نمایند.

در این مسیر، رویکرد امام خمینی(قدس سره) به عملکرد آمریکا در عرصۀ مناسبات جهانی و روابط بین الملل نیز انتقادی است و اعتقادشان بر این است که آمریکا همواره مترصد چپاولگری، غارت سرمایه های ملی، انحراف جوامع دین مدار و سوء استفاده از ظرفیت‌های ملت‌های دیگر در راستای منافع خود است. در این زمینه می‌توان به مسئله حقوق بشر اشاره کرد. آمریکا و متحدانش با تأکید بر حقوق بشر، تلاش داشته‌اند روند مداخله‌گری خود در جوامع دیگر را افزایش دهند و هیچ اعتقادی به رعایت حقوق بشر در کشورهای دیگر ندارند.
با توجه به شاخص بودن مسئلۀ حقوق بشر آمریکایی در رفتار و عملکرد این کشور، در این کتاب تلاش خواهد شد تا عملکرد آمریکا در حوزۀ حقوق بشر مورد مداقه قرار بگیرد و برای این منظور، از روش تحلیلی توصیفی و مطالعۀ کتابخانه ای بهره گرفته شود. مرجع اصلی بررسی اندیشۀ امام خمینی(قدس سره) در خصوص آمریکا، دورۀ بیست و دو جلدی صحیفۀ امام است.

این کتاب راهنمایی برای نسل امروز است که در فرهنگ غربی غرق شده است و نمی‌داند حقیقت جهان چطور است. 

شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامیاست. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن کریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل کتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و کلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر کرده. همچنین فروشگاه کتاب این شرکت به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع کتب دینی در تهران فعالیت دارد

خواندن کتاب حقوق بشر آمریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان