دانلود و خرید کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن پدرام حکیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن اثر پدرام حکیم زاده

کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن

انتشارات:شهر پدرام
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن

کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن اثری از پدارم حکیم زاده است. این کتاب نگاهی به گشتالت و مکتب روانشناسی گشتالتی دارد و آثار شیگو فوکودا را، که یکی از هنرمندان گشتالتی است، بررسی می‌کند. 

گشتالت (Gestalt) که به نام هیئت‌نگر هم شناخته می‌شود، نام مکتبی در روانشناسی و نیز نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب است که در اوایل سده بیستم میلادی، بر اساس نظریات ماکس ورتهایمر کار خود را آغاز کردند و مبنای کار خود را بررسی یادگیری قرار دادند.

پدرام حکیم زاده در کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن بعد از معرفی کامل این مکتب، عقاید، افکار و اصول آن‌ها، به نقد مکتب گشتالت می‌پردازد و سپس شیگو فوکودا، هنرمند و طراح گشتالتی و آثار او را معرفی و بررسی می‌کند.

کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن را به تمام طراحان گرافیک و علاقه‌مندان به هنرهای بصری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن

گشتالت چیست؟

به‌دلیل گسترده بودن مفهوم گشتالت، هیچ ترجمه مستقیمی ‌از آن در هیچ یک از زبان‌ها صورت نگرفته است. این لغت در زبان آلمانی شکل وگونه معنی می‌دهد؛ در انگلیسی، بدان کلِ سازمان یافته، انگار یا شکل بندی می‌گویند . در زبان فارسی می‌توان آن را معادل مفاهیمی‌از قبیل «شکل»، «قالب»، «اندام»، «هیکل» یا «کل» و «هیئت» قرار داد و بلافاصله باید افزود که هیچ یک از این کلمات به تنهایی معنای گشتالت را به طور کامل بیان نمی‌کنند . نظریه گشتالت فرآیندهای ادراکی مغز را مورد مطالعه و توجه قرار می‌دهد و بیان گر آن است که اصل عملی ذهن، کل نگر، موازی و همراه با تمایلات خود سازمان یافته (فطری) است . به این مفهوم که در ادراک یک مجموعه یا ساختار، همان‌طوری که اهرن فلس می‌گفت و ورتایمر نیز آن را اثبات کرد، کلِ ساختار است که دریافت می‌شود و نه تک تک اجزای آن. تفکر عمده در نظریه گشتالت این است که نقش‌مایه‌های کلی، بر عناصر تشکیل دهنده شان برتری می‌یابند و خواصی را دارا هستند که ذاتاً در خود آن عناصر موجود نیست. این نکته در عبارتی بدین شکل جمع آمده است: کل، چیزی بیشتر از مجموع اجزایش است .

- آشنایی هنر با گشتالت

حدود یک دهه پس از ظهور روان‌شناسی گشتالت، اصول آن در زمینه ادراک بصری مورد توجه هنرمندان قرار گرفت. در آن زمان مرکز توسعه هنری در آلمان ، مدرسه تازه تأسیس باهاوس در وایمار بود که هنرمندان و طراحان بزرگ اوایل سده بیستم را در خود گرد آورده بود . پل کله، واسیلی کاندینسکی و جوزف آلبرز، آشکارا از نتایج این تحقیقات در نوشته‌ها و نقاشی‌هایشان بهره گرفتند . در نفوذ نظریه گشتالت در هنر، مقاله ورتایمر با عنوان « نظریه فرم» که در سال ۱۹۲۳ ارائه شد، تأثیر فزاینده‌ای داشت. این مقاله با نام مستعار «رساله نقطه» مطرح شد چرا که با نقش‌مایه‌های انتزاعی نقاط و خطوط، تصویر پردازی شده بود. بعدها با حضور روان‌شناسان گشتالت در مدرسه باهاوس و سخنرانی‌های آنها، تأثیر این یافته نوظهور علمی‌ هنری عمیق تر شد. علی‌رغم آنکه کوفکا در این زمینه علاقه بسیاری نشان داد و نوشته‌های زیادی در باب تحلیل هنر از طریق نظریه گشتالت منتشر ساخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان