دانلود و خرید کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوانان و جوانان معصومه علی میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوانان و جوانان اثر معصومه علی میرزایی

کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوانان و جوانان

معرفی کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوانان و جوانان

کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان اثری از معصومه علی میرزایی و معصومه نصیری نصیر آباد است. ین کتاب نگاهی به مبحث سلامت روان می‌اندازد و راهکارهایی برای حفظ سلامت روان نوجوانان پیشنهاد می‌کند.

درباره کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان

نوجوانی و جوانی دورانی حساس از زندگی بشر به حساب می‌آیند. نه از این رو که نوجوانان قرار است به موجوداتی بحران زده تبدیل شوند، بلکه از این جهت که آن‌ها در ابتدای مسیر زندگی و انتخاب‌های خود هستند و از این به بعد باید مسئولیت انتخاب‌هایشان را خودشان بپذیرند. 

سلامت روان نیز مانند سلامت جسم یکی از چیزهایی است که باید به شدت در حفظ آن کوشا بود. همچنین باید دانست که حفظ سلامت روان یک انتخاب است. معصومه علی میرزایی و معصومه نصیری نصیر آباد در کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان بعد از اینکه اهمیت این موضوع را روشن و واضح کردند به بیان و ارائه راهکارهایی می‌پردازند که به والدین و همچنین نوجوانان و جوانان کمک می‌کند تا این دوران را بدون مشکلات خاص روحی و روانی پشت سر بگذارند. 

کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان می‌تواند برای تمام والدینی که فرزند نوجوان دارند یا مربیان و مشاورانی که با این گروه سنی کار می‌کنند، مفید باشد. 

بخشی از کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان

نوجوانی، بلوغ و جوانی دوران حساس زندگی هر فرد هستند. دوران نوجوانی زمانی است که تغییرات ظاهری و درونی با هم همراه می شوند تا کمال فرا رسد. در این دوران نه تنها رشد جسمانی آهنگی سریع دارد، بلکه تکامل احساسات، روابط اجتماعی و منطقی نیز حرکتی تند و رو به جلو دارند. بلوغ دوران شناخت خود و پدیده های پیرامون خود است و شناخت یعنی تولد و زندگی دوباره. جوانی دوران تجارب سبز است. سبز سمبول طراوت، تازگی، روییدن و بهار است. سرما را از خاطره ها می زداید و خورشید را با همه ی لطف اش به یاد می آورد.

راهکارهای افزایش بهداست و سلامت روان در نوجوانان

۱.تغذیه

حالات روحی ما در انتخاب نوع غذایی که می‌خوریم موثرند. ما در حالات مختلف غذاهای متفاوت را طلب می‌کنیم، هنگام احساس قدرت و پیروزی به غذاهای گوشتی، هنگام احساس تنوع و تحول به غذاهایی با انواع سس و هنگام اضطراب یا پرخاشگری به خوراکی‌های گاز زدنی تمایل داریم، در حالی که وقتی خسته هستیم چای و قهوه را ترجیح می‌دهیم بنابراین با شناخت خود و سوخت و ساز بدن می‌توانیم با انتخاب مواد خوراکی مناسب به آرامش بیشتری دست یابیم و از خوردن لذت ببریم.

۲. ایمان

اعتقادات و باورهای مذهبی قادر است در مصیبت‌های زندگی، از فرد افسرده و مایوس انسانی امیدوار و محکم بسازد، چنان که هرگز خود را تنها و بیمناک احساس نکند او باور دارد که خدا پیوسته با اوست، در رویارویی با سختی‌های زندگی تنها نیست و خدای مهربان به او علاقه و توجه دارد.

۳. مدرسه

مسئولیت اولیای مدرسه فقط در پرورش نیروی عقلی و آشنا کردن دانش‌آموزان به مسائل اجتماعی و اخلاقی خلاصه نمی‌شود، مدرسه، مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگارانه و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانش‌آموز نیز است در مدرسه، فرزندان دوست داشتن و دوست داشته شدن را تجربه می‌کند.

۴.ورزش

ورزش یکی از رموز سلامت جسمانی از لحاظ احساسات، عواطف، شخصیت اجتماعی و نوعدوستی کامل‌تر و در فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای موفق‌ترند. ورزش، موجب اعتماد به نفس در فرد شده، او را متعادل، متفکر و سازگار با محیط می‌کند. با ورزش شخص کمتر دچار حسادت، حقارت و ستیزه‌جویی می‌شود و در نتیجه از سلامت روانی بهتری برخوردار خواهند بود.

نظرات کاربران

کاربر ۵۵۷۰۰۷۲
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

کتاب خوب وکاربردیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان