دانلود و خرید کتاب معراج عشق میترا احمدخمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معراج عشق اثر میترا احمدخمسه

کتاب معراج عشق

انتشارات:نشر تیرگان
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معراج عشق

کتاب معراج عشق نوشته میترا احمدخمسه است. کتاب معراج عشق را انتشارات تیرگان منتشر کرده است که به راز ماندگاری روایت فتح شهید آوینی می‌پردازد و در گزارشی جامع و جذاب اطلاعات کاملی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

درباره کتاب معراج عشق

در قاب شیشه‌ای تلویزیون، صدای ویژه، بیانی ویژه‌تر و تصاویر حماسه ای که بلافاصله فیلمبرداری شده بود، گویاترین، زیباترین و تأثیرگذارترین تفسیرو تصویر را در ذهن و ضمی‌ر و جان مخاطب می‌‌نشاند. این رویداد هنری– ادبی شگفت و شگرف متعلق به کارگردانی عارف، عاشق و بصیر بود که بی‌هیچ ادعا در خطرخیزترین لحظه‌ها حضور می‌‌یافت و جامعه را به ضیافت معنویت و ایمان و حماسه می‌برد. شهید سید مرتضی آوینی، در روایت فتح صدای رسا و زیبای جبهه‌ها بود و سیمای رزم آورانی که عارفانه و عاشقانه و مخلصانه عظیم‌ترین رویداد و به تعبیر خود آوینی عاشورایی دوباره را رقم می‌زدند. نثر روایت فتح، به تعبیر حافظ آنی داشت که بر جان می‌نشست، دل می‌برد و تا ژرفا و زوایای وجود نفوذ می‌کرد و نه تنها احساس که عقل را با خود همراه و همسفر می‌کرد.

 روایت فتح با نثری پویا، زیبا، نوگرا و اندیشه زا، هر شنونده و بیننده را میخکوب و در شط زلال خویش جاری و ساری می‌ساخت. این نثر با آهنگی ویژه و صدایی که آمیزهای از حزن و فرح بود شکوه و شوکت و غُربت نسل رزمنده را پایا و جاودانه می‌نمود. نثر شهید آوینی، نثری ادبی و بهتر است بگوییم کاملأ شاعرانه بود و ترجمان ادبی که نویسنده پیشتر شعر ورزیده و با شعر الفت و انس دیرینه داشته است. نثری که در نوع خود، پیش‌تر و حتی بعد از خود نظیر و شبیه نداشت.

 شهید آوینی، حادثه‌ای بزرگ در حوزه مستند سازی جبهه و جنگ و رویدادی سترگ در حوزه نثر ادبی دفاع مقدس است و اگر هشت سال ایستادن و نشکستن، شکیب و از حق نگسستن و از خود بریدن و به حق پیوستن را جاودانه بدانیم – که هست – آثار شهید آوینی را که آیت و آیینه این عصر است نیز جاودانه باید بدانیم. تبیین و تحلیل آثار این شهید بزرگ که به حق سید اهل قلم و آل قلم نام گرفته است از چشم اندازهای گوناگون بایسته و لازم است . چرا که شناخت آفاق اندیشه و رفتار رزمندگان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس بدون مطالعه و بررسی آثار شهید سید مرتضی آوینی ناقص و نارسا است و این اثر که پژوهشی کامل و جامع اثر سرکارخانم میترا احمد خمسه است، تکاپوی عاشقانه در این مسیر است. نویسنده در این اثر از بعد ادبی به بررسی روایت فتح ( گنجینهی آسمانی ) – نثر شهید آوینی – پرداخته و کوشیده است تشبیهات، استعارات، کنایات ، مجازها و نمادها را در این متن بیابد و بررسی کند. 

دبیات دفاع مقدس در طی جنگ هشت ساله ایران و عراق و پـس از آن در حال رشد و بالندگی است و در قالب‌های مختلف ادبی منتقـل شـده است. شهید آوینی نویسنده‌ای اسـت کـه تصـویر دوره جنـگ و حضـور در منـاطق جنگی و پشت جبهه را با هنر و ادبیات آمیخته و با انتقال اندیشـه و تفکـراتش در کتاب گنجینه آسمانی (متن نوشته فیلم مستند روایت فتح) تحـولی در ادبیات دوران دفاع مقدس ایجاد کرده است. 

خواندن کتاب معراج عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب معراج عشق را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

کتابی جالب توجه برای علاقه مندان به روایت فتح.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
۱۴,۲۵۰
۵۰%
تومان