دانلود و خرید کتاب از هیچ تا انسان رضا امیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از هیچ تا انسان اثر رضا امیدی

کتاب از هیچ تا انسان

نویسنده:رضا امیدی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از هیچ تا انسان

کتاب از هیچ تا انسان نوشتۀ رضا امیدی است. این کتاب را انتشارات متخصصان منتشر کرده است.

درباره کتاب از هیچ تا انسان

آنچه نویسنده را به فکر انداخت تا به نوشتن کتاب از هیچ تا انسان همت کند، واکنشی به تلاش افکار فراماسونری و آتئیستی است که به‌عقیدهٔ برخی از صاحب‌نظران با تلاش خود، موفق به واردکردن نظراتشان زیر سایۀ علم شده‌اند. گفته شده است که هدف آتئیست‌ها ایجاد شکل و آرایشی شبه‌علمی است که افکار عوام را غرق در خود می‌کند و دربارۀ تمام باورهای پیشین درمورد آفرینش به تردید و شبهه می‌افکند. سوءاستفاده از واژه‌ها با هدف سوءبرداشت مخاطبان، جزو اهداف آن‌ها در نظر گرفته شده است و برخی معتقدند که آن‌ها همواره تلاش می‌کنند افکار مردم را به سویی ببرند که گویی پیشرفت علم باعث خرافی‌دانستن باورهای بشر دربارۀ آفرینش است. به‌صورت کلی هدف از نگارش این کتاب رد و نقض علمی پیدایش خودبه‌خودی حیات و اثبات وجود یک خلق‌کنندهٔ هوشمند است. نویسنده در این کتاب سعی کرده با ارائۀ مطالب علمی به نقد و برسی متریالیسم و داروینیسم بپردازد و از منظر علمی به آفرینش نگاه کند.

خواندن کتاب از هیچ تا انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران رشتۀ جامعه‌شناسی مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب از هیچ تا انسان

«سرانجام این دیگ داغ به‌اندازه کافی سرد شد تا اولین اتم‌ها را به وجود آمدند. پس از آن صدها میلیون سال طول کشید تا از غبار کیهانی حاصل از انفجار اولین ستاره‌ها شکل بگیرند و تاریکی را روشن کنند. ولی آیا دود و غبار حاصل از یک انفجار شروع به ساخت ستاره‌های نورانی و سیارات بدون نور و ایجاد مدارها و گرد هم آمدن منظومه‌ها کرده است؟ آیا تشکیل خودبه‌خودی و بدون طراحی و مهندسی این سیستم پیچیده از گردوغبار یک انفجار، علمی و عقلانی است؟ آیا مدعیان ایجاد خودبه‌خودی این سیستم می‌توانند از بین هزاران میلیارد انفجار مشابه شاهد اتفاقی شبیه به پیدایش گیتی باشند؟

هر آنچه می‌شناسیم از اتم شکل گرفته است پس آنچه در ابتدا بوده و آن نیرویی که باعث انفجار آن شده است چه بوده است درحالی‌که دانشمندان شکل‌گیری ذرات بنیادی را پس از کمی سردشدن انفجار بزرگ می‌دانند؟ جهان ما چگونه ایجاد شده است؟ چگونه این مکان ظاهراً نامحدودی که امروزه آن را می‌شناسیم به این نظم رسیده است؟ در آینده چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ این‌ها سؤالاتی است که از دیرباز فیلسوفان و دانشمندان را درگیر کرده و منجر به پیدایش نظریه‌های بسیاری شده است. امروزه دانشمندان، ستاره‌شناسان و کیهان‌شناسان بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که جهان همان‌طور که می‌دانیم در یک انفجار عظیم یا بیگ بنگ ایجاد شده است که نه‌تنها سبب ایجاد ماده شده است؛ بلکه قوانین فیزیکی حاکم بر کیهان در حال انبساط ما را پدید آورده است.

این تئوری که با نام نظریه بیگ بنگ شناخته می‌شود برای تقریباً یک قرن توسط محققان موردبحث و گفتگو بود. امروزه می‌توان میزان مقبولیت این نظریه را در جامعه دید؛ اما این اصطلاح دقیقاً به چه معنا است؟ جهان ما چگونه در یک انفجار عظیم موجود شده است؟

 اصول این نظریه بسیار ساده است. به طور خلاصه، نظریه بیگ بنگ بیان می‌کند که همه مواد موجود و گذشته در جهان تقریباً سیزده میلیارد و هشتصد میلیون سال پیش به وجود آمده‌اند. در این زمان تمام مواد به‌صورت یک توده بسیار کوچک با چگالی بی‌نهایت و گرمای شدید فشرده شده‌اند که تکینگی نامیده می‌شوند. در این نظریه ناگهان تکینگی گسترش‌یافته و جهان آغاز شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۲۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۵۰%
تومان