دانلود کتاب صوتی راز | نسخه کامل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راز اثر راندا برن

دانلود و خرید کتاب صوتی راز

نویسنده:راندا برن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۶۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی راز

کتاب صوتی راز اثر راندا برن پدیده‌ای پرفروش در سراسر جهان است که به میلیون‌ها نفر کمک کرده تا از قدرت حاکم بر زندگی خود استفاده کنند تا به بهترین شکل، زندگی شادی برای خود فراهم کنند. کتاب صوتی راز توسط مسیحا برزگر ترجمه شده و گویندگی آن را نیز شاهین شرافتی بر عهده داشته است. این کتاب توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی راز

در سال ۲۰۰۶، یک فیلم بلند به نام راز، رمز و راز بزرگ کیهان را فاش کرد و در اواخر همان سال، راندا برن کتابی را منتشر کرد که به پرفروش‌ترین کتاب در سراسر جهان تبدیل شد.

بخش‌هایی از یک راز بزرگ در طول قرن‌ها در روایات شفاهی، ادبیات، ادیان و فلسفه‌ها یافت شده است. اکنون برای نخستین بار، تمام قطعات این راز در یک مکاشفه‌ی باورنکردنی گرد هم می‌آیند که زندگی تمام کسانی که آن را تجربه می‌کنند، متحول می‌کند.

در کتاب صوتی راز اثر راندا برن یاد خواهید گرفت که چگونه از راز در هر جنبه‌ای از زندگی خود استفاده کنید و پول، سلامتی، روابط بهتر و شادی را به دست آورید. شما شروع به درک قدرت پنهان و دست‌نخورده‌ای خواهید کرد که درون شما وجود دارد و این مکاشفه می‌تواند برای هر جنبه‌ای از زندگی شما شادی ایجاد کند.

راز حاوی حکمتی از معلمان امروزی و مدرن و مردان و زنانی است که از این دانش برای دستیابی به سلامتی، ثروت و خوشبختی استفاده کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از دانش راز، داستان‌های قانع‌کننده‌ای از ریشه‌کن کردن بیماری‌ها، به دست آوردن ثروت هنگفت، غلبه بر موانع و دستیابی به آن‌چه که بسیاری غیرممکن می‌دانند، به نمایش می‌گذارند.

خلاصه کتاب صوتی راز

راندا برن در این کتاب به ما توضیح می‌دهد که ما می‌توانیم با کمک افکار و اندیشه‌های مثبت، هرچه را می‌خواهیم به دست بیاوریم. اما چنین چیزی چطور ممکن است؟

این کتاب بر اساس یک قانون قدیمی به نام قانون جذب نوشته شده است: افکار ما قدرت بسیاری دارند. افکار مثبت به راحتی می‌توانند چیزهای مثبت و خوب مانند موفقیت و ثروت را به سمت ما جذب کنند و از طرف دیگر افکار منفی هم به راحتی ما را به سمت بعد منفی زندگی مانند از دست دادن ثروت و ... سوق می‌دهند.

از آنجایی که تمام کائنات به هم پیوسته‌ هستند، ما می‌توانیم با کمک افکارمان دنیای خود و همچنین دنیای محیط پیرامونمان را تحت تاثیر قرار دهیم. برای اینکه بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم لازم است که مثبت اندیشی را فرا بگیریم. این چیزی است که در این کتاب می‌آموزیم.

راندا برن مخاطبان را با بیست و چهار معلم شگفت انگیز که از این راز آگاهند، آشنا می‌کند و از روزی می‌گوید که با این کتاب و با این راز آشنا شد. او در همان دوران آشنایی با راز، زندگی سختی را تجربه می‌کند. پدرش را از دست داده بود. روابطی پر تنش با دوستان و آشنایانش داشت و به طور کلی تمام روزهایش را با اندوه و البته ناامیدی می‌گذراند. او با کمک راز موفق شد تا زندگی‌اش را نجات دهد.

شنیدن این کتاب صوتی از راندا برن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی راز را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که قصد دارند به اهداف بزرگی در زندگی خود برسند.

چرا باید کتاب صوتی راز را بشنویم؟

کتاب صوتی راز خوانندگان را به داشتن افکار مثبت تشویق می‌کند، زیرا افکار به احساسات، احساسات به اعمال و اعمال به نتایج تبدیل می‌شوند. بنابراین شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند به ما در این مسیر و برای رسیدن به اهدافمان کمک کند.

درباره راندا برن

راندا برن (زاده‌ی ۲۶ اکتبر ۱۹۵۱) خالق پشت فیلم مستند راز است که در سال ۲۰۰۶ تمام جهان را فرا گرفت، زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر داد و جنبشی جهانی را برانگیخت. اواخر همان سال، کتاب راز برن نیز منتشر شد. این کتاب اکنون به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و کماکان نیز با گذشت حدود ۱۷ سال از نخستین انتشار، از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان محسوب می‌شود. برن کتاب‌های دیگر نیز نوشته است: قدرت (۲۰۱۰)، جادو (۲۰۱۲) و قهرمان (۲۰۱۳) و بزرگ‌ترین راز (۲۰۲۰).

چه کسانی کتاب راز را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب راز در سراسر جهان بیش از ۳۰ میلیون نسخه و در ۵۰ زبان مختلف به فروش رفته است و یکی از این زبان‌ها، زبان فارسی است. از جمله مترجمان این کتاب به فارسی می‌توان به هنگامه خدابنده (انتشارات طاهریان)، یاسمن حسینی (انتشارات تحول)، فاطمه فراهانی (انتشارات سبکتو)، نفیسه معتکف (انتشارات لیوسا)، مسیحا برزگر (انتشارات ذهن‌آویز)، نازنین ابراهیمی (انتشارات نسل نواندیش)، جمشید هاشمی (انتشارات تجسم خلاق)، پروانه استکی (انتشارات قلم) و خشایار کیافر (انتشارات کدیور) اشاره کرد. این کتاب همچنین با صدای افرادی از جمله شاهین شرافتی، نازیما حسینی و آرمان سلطان‌زاده در قالب کتاب صوتی درآمده است.

درباره مستند راز

مستند راز مستندی استرالیایی-آمریکایی و محصول سال ۲۰۰۶ به نویسندگی روندا برن و کارگردانی درو هریوت است. در این مستند شاهد مصاحبه‌هایی با نویسنده‌ها، فیلسوف‌ها و دانشمندانی هستیم که در باب تجسم اهداف بحث می‌کنند. در این مستند به مخاطب نشان داده می‌شود که چگونه می‌تواند «راز» را در زندگی روزمره خود بیاموزد و از آن استفاده کند.

نقدهایی به کتاب راز اثر راندا برن

کتاب صوتی راز نیز مانند کتاب‌های دیگر نقاط قوت و ضعف خود را دارد. مجموعه‌ای از نقاط قوت این کتاب -با توجه به نقد‌های مختلف- این‌گونه عنوان شده‌اند:

۱- بخشیدن انگیزه‌ی سخاوتمندانه‌ به افرادی که می‌خواهند به هر چیزی، چه کوچک و چه بزرگ، دست یابند.

۲- استفاده از مثال‌های زیاد و قابل درک.

۳- قانون جذب که نکته‌ی اصلی کتاب است، بیان می‌کند که شما هر چیزی را که انرژی خود را روی آن متمرکز کنید (خوب یا بد) جذب می‌کنید و مثال‌های مختلفی نیز برای اثبات این موضوع وجود دارد.

۴- آموزش تجسم اهداف: راز به خوانندگان خود می‌آموزد که چگونه اهدافشان را به روشنی تصور کنند.

نقاط ضعف کتاب نیز عبارت‌اند از:

۱- بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این کتاب، «بیشتر درباره‌ی افکار و کمتر درباره‌ی عمل بودن» عنوان شده است. کتاب بیان می‌کند که ما می‌توانیم اتومبیل‌های گران‌قیمت، خانه‌های عظیم و ثروت را فقط با تمرکز بر آن‌ها به دست آوریم. بنا بر این برهان، ما می‌توانیم با نشستن روی مبل و اندیشیدن به تمام چیزهای مادی، به هر چیزی دست پیدا کنیم. بدیهی است به دست آوردن این مسائل، نیاز به اقدامات و کار سخت دارد.

۲- از دیگر نکات منفی کتاب، صحبت بسیار زیاد در باب مسائل مادی و صحبت کمتر در باب پاداش‌های درونی اهداف است.

۳- یکی دیگر از نقاط ضعف کتاب راز، این‌گونه عنوان شده که نویسنده کمتر به این موضوع توجه می‌کند که چیزهایی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را جذب کرد، برای مثال فوت و یا از دست دادن عزیزان.

فصل‌های کتاب راز

فصل‌های اصلی کتاب راز عبارت‌اند از:

۱- راز کشف می‌شود

مردم اغلب ثروت زیادی جمع می‌کنند و آن‌ را از دست می‌دهند و دوباره آن را در چرخه به دست می‌آوردند. برن استدلال می‌کند که این به دلیل قانون جذب است. مردم پول خود را از دست می‌دهند، زیرا اجازه می‌دهند افکار ترسناک از دست دادن ثروت وارد ذهن آن‌ها شود و باعث می‌شوند ترس آن‌ها تحقق یابد. هنگامی که پول از بین رفت، ترس آن‌ها نیز ناپدید می‌شود و آن‌ها می‌توانند روی بازسازی ثروت خود تمرکز کنند.

۲- راز به زبان ساده

طبق استدلال برن، «قانون جذب» همیشه کار می‌کند. اگر فکر می‌کنید کنترلی بر سرنوشت خود ندارید، موقعیت‌هایی را جذب خواهید کرد که شما را درمانده می‌کند. ترفند این است که به کائنات بگویید که کنترل زندگی خود را دارید.

۳- شیوه‌های به کار بستن راز

برن در این فصل مدل «بخواه، باور کن و دریافت کن» را معرفی می‌کند.

۴- روندهای توانایی

برن در این فصل از کتاب صوتی راز تمرین‌هایی برای عملی کردن مدل «بخواه، باور کن و دریافت کن» معرفی می‌کند.

۵- راز مال و ثروت

در این فصل نکاتی برای استفاده از راز برای کسب مال و ثروت معرفی می‌شود.

۶- راز روابط

در این فصل نکاتی برای استفاده از راز در روابط معرفی می‌شود.

۷- راز سلامتی

در این فصل نکاتی برای استفاده از راز برای داشتن سلامتی معرفی می‌شود.

۸- راز جهان

این فصل از کتاب صوتی راز را می‌توان با نقل قول کوتاهی از کارل یونگ خلاصه کرد: «آن‌چه در مقابل آن مقاومت می‌کنید، ادامه خواهد یافت». مقاومت در واقع انرژی بیشتری را به همان چیزی که از آن می‌ترسید منتقل می‌کند.

۹- راز برای تو

در این فصل برن در باب جنبه‌های معنوی راز صحبت می‌کند. او استدلال می‌کند که از آن‌جایی که ما از انرژی ساخته شده‌ایم و انرژی نمی‌تواند نابود شود (فقط شکلش تغییر می‌کند)، منطقی است که باور کنیم جوهر واقعی ما «همیشه بوده و خواهد بود. شما هرگز نمی‌توانید نباشید.» برن همچنین اشاره می‌کند که ایده‌ها ‌یا دانش در حال حاضر در جهان وجود دارد و منتظر هستند تا کسی از آن استفاده کند.

کتاب صوتی راز چه تاثیری بر شنوندگان و خوانندگان خود داشته است؟

بسیاری از خوانندگان کتاب راز، معتقدند چیزی که این کتاب درباره‌ی آن صحبت می‌کند درست است، اما چندان یک «راز» نیست. اگر برنامه‌ریزی و تجسم کنید، در نهایت این مفهوم آشکار خواهد شد، اما این مفهوم در اصل همان «هدف‌گذاری» است و چندان یک راز نیست. آن‌ها معتقدند اگرچه کتاب راز یک نقشه‌ی جادویی ارائه نمی‌کند، با این حال با صبر داشتن و اجرایی کردن نکات کتاب و همچنین داشتن یک هدف مشخص و برنامه، همه‌چیز میسر خواهد بود.

تقریبا اکثر افرادی که این کتاب را خوانده‌اند یا شنیده‌اند، اثر آن را در زندگی خود احساس کرده و خواندن آن را به همه توصیه کرده‌اند. آن‌ها معتقدند این کتاب خواننده را وادار می‌کند تا تمام انرژی خود را برای رسیدن به رویاهایش صرف کند؛ این احساس خوب است و خواننده می‌خواهد آن را حفظ کند.

درباره مسیحا برزگر، مترجم کتاب

مسیحا برزگر در سال ۱۳۴۰ در تهران در خیابان حافظ متولد شده است. او که ایران و زبان فارسی را یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های زندگی‌اش می‌داند، سال‌هاست که به انتشار مقالات و کتاب‌هایی که همگی به انسان‌ها برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند، مشغول است.

مسیحا برزگر خود را ستایشگر عشق و خنده و زندگی می‌داند. او همچنین وبسایتی را راه‌اندازی کرده است و در آن به ارائه‌ی خدماتی مثل قراردادن مقالات و سخنرانی‌هایش مشغول است.

از میان آثار مسیحا برزگر می‌توان به کتاب‌های تفسیر قرآن با نام آفتاب در آیینه و تفسیر صحیفه سجادیه، ما به عشق محتاجیم، رقص زندگی، جهان از قصه‌ها سرشته شده است و دل آگاهی اشاره کرد. او همچنین ترجمه کتاب‌هایی از راندا برن، اکهارت تول و نیک آویچیچ و همچنین گویندگی چندین کتاب صوتی را در کارنامه خود دارد.

آنچه کتاب‌های صوتی را جذاب و دلپذیر می‌کند صدای گوینده است. در صورتی که گوینده صدای خوبی داشته باشد و به خوبی کتاب را بخواند، می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش را به مخاطبان هدیه کند. در ادامه با زندگی و فعالیت‌های شاهین شرافتی، گوینده توانای کشور آشنا می‌شویم.

درباره شاهین شرافتی، گوینده کتاب

شاهين شرافتی ۱۴ آبان سال ۱۳۶۲ متولد شد. در دانشگاه در رشته اقتصاد ام بی ای و تبلیغات و بازاریابی تحصیل کرد و از سال ۱۳۸۵ به همکاری با رادیو پرداخت.

برنامه‌های پر مخاطب او در رادیو جوان پله‌ای برای ترقی‌اش ساخت و همین سبب شد تا چند برنامه را بنویسد و اجرا کند. در سال ۱۳۸۸ همکاری با شبکه جام جم را آغاز کرد و در حال حاضر با شبکه آموزش و رادیو هفت کار می‌کند.

علاوه بر این از سال ۱۳۹۴ شروع به همکاری با برنامه صدبرگ کرد به تهیه کنندگی منصور ضابطیان آغاز شده بود. 

معرفی نویسنده
عکس راندا برن
راندا برن

راندا برن در ۱۲ مارس ۱۹۴۵ در ملبورن استرالیا متولد شد. او یک مجری رادیویی بود و پس از اینکه چندین شکست متوالی در زندگی شخصی‌اش تجربه کرد، دچار افسردگی شدیدی شد. این افسردگی او را به سمت خواندن کتاب‌هایی مثل «علم ثروتمند شدن» اثری از «والاس واتلز» سوق داد. پس از آن به نوشتن کتابی با موضوع خلق ثروت، سلامتی و عشق در زندگی روی آورد. با توجه به محتوایی که جمع‌آوری کرده بود، در سال ۲۰۰۶ کار کردن روی کتاب راز را به پایان رساند و آن را منتشر کرد. چاپ شدن کتاب راز همانا و به پا کردن سر و صدا هم همانا! فروش کتاب راندا برن آنقدر زیاد بود که راندا را به فکر ساختن یک فیلم مستند پر و پیمان بر اساس محتوای کتاب انداخت. بعد از اینکه مستند راز ساخته و پخش شد، شهرت راندا از مرزهای استرالیا عبور کرد و به سرعت عجیبی به کشورهای دیگر رسید.

نظرات کاربران

fatemejabari
۱۳۹۹/۰۴/۰۶

برای کسی که میخوادشروع کنه اول کتاب فقط آرزوکن(اثرپیرفرانک)رو پیشنهادمیکنم. به زبون خییییلی ساده تر و بامثالهای ساده و زیادشروع کرده قیمتشم خیلی مناسبه. بعد که اون رو درک کرد این کتاب روشروع کنه

Najmeh
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

من نسخه چاپیش رو خوندم و فیلمش رو دیدم، به طور کلی میتونم بگم قانونی هست که میشه ازش استفاده کرد اما نه اونجوری که در کتاب بیان میشه و به عنوان یک راه بدون شکست و اشتباه!! ذهن هرچیزی

- بیشتر
✨💫CEEPORT🌻💧
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

فقط یک نکته بگم اونهایی که با قانون جذب مشکل دارن برداشت اشتباه از این موضوع دارن فکر میکنن قانون جذب میگه اگه بشینی تو خونت به پول و شغل و... فکر کنی بدستشون میاری نه عزیزم تو باید با حس خوب به خواسته‌هات

- بیشتر
ehsunnk
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

من خیلی شنیدم درباره جذب ولی واقعا مشکوکم نمیدونم چرا...؟چون بیشتر افرادی که قانون جذب اموزش میدن خودشون از فروش محصولاتشون به خواسته هاشون میرسن...حس میکنم خر میکنن مردمو...کسی تجربه ای راست و درست داره ؟اگه قانعم کنین ممنون میشم:/

The Hat
۱۳۹۸/۱۱/۰۹

این کتاب میگه کلا به هیچ چیز منفی فکر نکنید چون اتفاق میوفته ، بنظر شما یک مهندس معماری که داره آسمون خراش میسازه و فاجعه های احتمالی رو‌پیش بینی نکنه مثل زلزله یا برخورد هواپیما و براشون تدبیری پیدا

- بیشتر
سجاد ویسانیان
۱۳۹۹/۰۴/۲۰

محتوای کتاب فوق العاده بود اگه راز رو باور کنیم زندگیمون کامل دگرگون میشه

Hosein Ghorashi
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

این کتاب رو بار ها و بارها خوندم حتما بخونید و درک کنید تک تک کلمات این کتاب با ارزشه

Elham F
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

کتاب زرد نذارید ..

فرشته پیرنظر
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

بسیار عالی است و باید بارها و بارها این کتاب را گوش کرد و یا خواند.برای هر کسی که زندگی می کند لازم است.💪🏻✌🏻🤛🏻🤜🏻

آریا
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

عالیه

زمان

۵ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲۸۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲۸۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان