دانلود و خرید کتاب سرگذشت فتحعلی شاه ناصر افشارفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سرگذشت فتحعلی شاه

کتاب سرگذشت فتحعلی شاه نوشته ناصر افشارفر، بازنویسی کتاب تاریخ ذوالقرنِین اثر میرزا فضل الله خاوری است که در انتشارات میراثبان منتشر شده است.

درباره کتاب سرگذشت فتحعلی شاه

میرزا فضل الله خاوری، ندیم خاص حسین علی میرزا فرزند پنجم فتحعلی شاه و فرمانروای فارس بود. او در سال ۱۲۱۹ به تهران آمد و پس از آشنایی با میرزا محمد شفیع مازندرانی صدر‌اعظم، به خدمت پادشاه در آمد. فتحعلی شاه در سال ۱۳۲۴ او را به سمت وزارت همایون میرزا، پسر شانزدهم خود، حاکم نهاوند گماشت. او مدت ۱۰ سال به سه شاهزاده در نهاوند خدمت کرد و بالاخره مغضوب محمود میرزا شد و به زندان افتاد. هفت ماه بعد به فرمان شاه آزاد گشت و پادشاه به او فرمان نگارش روزنامچه ای (روزنگاری از وقایع تاریخی) از سلطنتش داد. جلد اول این وقایع نگار در سال ۱۲۴۹ ه.ق آماده و به ذوالقرنین نامیده شد.

این کتاب از منابع دست اول زمان فتحعلی شاه قاجار است. او در این اثر به شرح چگونگی شکست نادرشاه افشار و به سلطنت رسیدن آقا محمد خان تا تولد و حکومت بابا خان که به فتحعلی شاه معروف گشت می‌پردازد. وی از سال ۱۲۱۲ تا ۱۲۴۲ رویدادهای سلطنت پادشاه را سالانه می‌نوشت.

جلد دوم که رسالۀ صاحبقران نام گرفت؛ فقط به ۸ سال از حکومت فتحعلی‌شاه و ۲ سال از سلطنت محمد شاه اختصاص داده شده است و دیگر ادامه نیافت.

این کتاب با نثری سنگین و پراستعاره است که ناصر افشارفر سعی کرده با نثری ساده و روان وقایع تاریخی آن دوره را برای جوانان بازنویسی کند.

کتاب سرگذشت فتحعلی شاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب سرگذشت فتحعلی شاه را به تمام جوانان علاقه‌مند به مطالعه کتاب‌های تاریخی و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان