دانلود و خرید کتاب هوش کلامی زهرا فتاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش کلامی اثر زهرا فتاحی

کتاب هوش کلامی

معرفی کتاب هوش کلامی

کتاب هوش کلامی نوشته زهرا فتاحی و فرزاد میراحمدی است. کتاب به تکنیک‌های متقاعدسازی و مهارت‌های گفتگو می‌پردازد. 

درباره کتاب هوش کلامی

آیا شما سخنران هستید، کارمند هستید، خانه‌دار یا دانشجو هستید؟ مهم نیست چه شغلی دارید، مهم این است که افزایش هوش کلامی جزء واجبات زندگی امروز است.

هوش کلامی مهارتی است که پایه‌های موفقیت در زندگی امروز مردم را می‌سازد؛ از معلم تا دانشجو، فروشنده تا خریدار، والدین تا فرزندان و از مرد تا زن، همه و همه با تکنیک‌های هوش کلامی درگیر هستند: موفق‌ترها در هوش کلامی ماهرترند و شکست خورده‌ها ضعیفند.

شما بعد از خواندن این کتاب یاد خواهید گرفت با تغییر اندک در کلامتان یا در ساختار دستوری جمله‌هایتان تاثیر زیادی بر مخاطب خود بگذارید. این کتاب به شما کمک می‌کند مرحله به مرحله در زندگی پیشرفت کنید و بتوانید در روابط شخصی و کاری موفق‌تر باشید. 

خواندن کتاب هوش کلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هوش کلامی

الف- بچه‌ای دیر به خانه می‌آید و مادرش نگران است. به محض این که بچه می‌آید مادر نگران با عصبانیت می‌گوید تا الان کجا بوده‌ای؟ چرا این قدر بی‌خیال هستی؟

بچه از اینکه مادرش با او با عصبانیت رفتار کرده است ناراحت است، به همین خاطر یا قشقرق راه می‌اندازد، یا سر خود را پایین می‌اندازد و چیزی نمی‌گوید ولی در عین حال از دست مادر ناراحت است. بچه وارد اتاقش می‌شود و به کارهای خود می‌پردازد و مادر همچنان ناراحت است. هنوز البته موضوع حل نشده است و روزهای دیگر هم بچه دست به چنین اقداماتی می‌زند و مادر هم کم‌کم احساس ناتوانی می‌کند.

ب- همسر شما در جمع خانوادگی جمله‌ای بیان کرده که شاید مناسب آن جمع نبوده و همین موضوع شما را ناراحت کرده است. شما هم فورا واکنش نشان می‌دهید و او را بابت حرفی که زده است مورد شماتت قرار می‌دهید، او هم از رفتار خودش دفاع می‌کند و می‌گوید: "من چیزی نگفته‌ام"، "تو خیلی حساسی"، "خودتم صد بار حرفهایی زدی که من را عصبانی کرده‌ای". در این جا نیز می‌بینید که موضوع حل نشده باقی مانده است و اوضاع در حال وخیم شدن است.

ج- در محل کار همکاری دارید که نسبت به شما حساس است و از پیشرفت و درست‌کاری شما ناراحت می‌شود. گاهی بی‌مورد پیش مدیرتان می‌رود و جملاتی درباره شما می‌گوید که نظر مدیر هم ممکن است در مورد شما تغییر کند. شما به خاطر اینکه حس می‌کنید به صورت غیرمنصفانه‌ای مورد قضاوت قرار گرفته‌اید ناراحت می‌شوید. وقتی به منزل می‌روید و موضوع را برای همسرتان تعریف می‌کنید او خود شما را مقصر می‌داند و می‌گوید: "چرا با آن خانم یا آقا دعوا نکردی؟ چرا واقعیت را به مدیر نگفتی؟ و حتی ممکن است شما را به خاطر نداشتن توانایی در مهارت‌های ارتباطی مورد سرزنش قرار دهد.

د- گاهی در جمعی هستید و تمایل زیادی دارید که راجع به موضوعی نظر خود را بگویید ولی بعد از گفتن این نظر، کسی توجهی به آن نمی‌کند و بعد متوجه می‌شوید شخصی دیگر به راحتی همان نظر را گفت و همه او را تشویق هم کردند. 

نظرات کاربران

smy
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

راستش واسه من خیلی کاربردی بود یعمی خیلی بیشتر از خیلی حتی من تو سن پایین ازدواج کردم و هیچ مهارت کلامی و همسرداری بلد نبودم کتابای زیادی خوندم ولی تو این کتاب دقیقا انگار مختص من و مشکلاتم نوشته شده کلا کتاب

- بیشتر
Erfan Gholami
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

انقدر تعریف این کتاب رو شنیدم که نسخه فیزیکی رو خریداری کردم و باید بگم که خارج از انتظار من، پرمحتوا و کاربردی بود. راه های افزایش نفوذ کلام در جمع های اجتماعی، نه گفتن، افزایش عزت نفس در کلام

- بیشتر
Alireza
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

خیلی خوب بود ی سری نکات ریز کمک میکنه ارتباطاتمون رو قوی تر و بهبود بخشیم توصیه میکنم

سمیرا نصرت
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

کتاب خیلی خوب و کاربردی هست و تکنیک های مفیدی هم درباره هوش کلامی داره من که لذت بردم پیشنهاد میکنم شما هم مطالعه کنید

sani
۱۴۰۰/۰۸/۰۲

عالی و کاربردی و روان

Sajjad
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

کتاب خوبی است اما خلاصه هست و برای درک بهتر موضوع میتوان به کتابهای دیگر در این زمینه مراجعه کرد سپاس ازشما

Mohammad Taheri
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

نکات این کتاب نیاز به تمرین و مرور داره یکبار خوندنش کمه

Zeinab
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

ولش شک داشتم که بخونم یا نه ولی الان که بیست و خورده‌ای صفحه ازش خوندم مطمئنم اشتباه نکردم. توی کتاب کلی مثال کاربردی توی شرایط مختلف گفته شده که بنظرم خیلی نکته‌ی مثبتیه.

Emran tajik
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

در این کتاب به تکنیک های گفتگو و مهارت های ارتباطی اشاره شد که از نظر من از تنوع زیادی برخوردار بود و در خیلی از جاها کاربردی خواهد بود اما میتونست بهترم باشه، من انتظار داشتم تو این کتاب

- بیشتر
امین
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

واقعا کتاب فوق العادای هست و با خوندن این کتاب میتونید ی زندگی بسیار فوق العاده ای داشته باشیم چونکه درهای ارتباطی با دیگران را ب روی ما باز میکند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
- ممکن است مردی چشم‌هایش ضعیف باشد و خانم به او توهین کند. خانم: برو با این چشم‌هات. آقا: یک عیبی در وجود من هست و تو مدام باید به‌خاطر ایرادی که دست خودم نبوده و خودم هیچ نقشی درش نداشتم منو سرزنش کنی، انسانیت اینه؟
smy
- طرف مقابل پرخاشگری می‌کند و شما می‌خواهید بابت این موضوع به او اعتراض کنید. شما: چرا داد میزنی. طرف مقابل: دست خودم نیست، یه لحظه عصبانی شدم. شما: منم ممکنه عصبانی بشم ولی داد نمی‌زنم. طرف مقابل: تو میتونی، من نمی‌تونم شما: منم نمی‌تونستم، ولی وقتی دیدم طرف مقابلم را ناراحت می‌کنه تمرین کردم که بتونم.
smy
پذیرش انتقاد در همه افراد یکسان نیست، همه افراد اشتباهات خود را نمی‌پذیرند، همه افراد نظر مخالف خود را محترم نمی‌دانند، همه افراد به دیگران کمک نمی‌کنند، همه افراد به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند، همه افراد نگرششان شبیه ما نیست و... پس طبیعتا تعامل با بعضی افراد بسیار مشکل است.
سپهر
در کتاب طرح واره‌های شخصیتی نوشته فرزاد میراحمدی آمده است که ما خودمان اجازه می‌دهیم که دیگران چگونه با ما برخورد کنند. اگر دیگران به ما برچسب منفی زدند و ما نتوانستیم پاسخ مناسبی به آنها بدهیم، بعد از مدتی اطرافیان ما آن برچسب را پررنگ می‌کنند و کم کم خودمان هم آن را باور می‌کنیم.
mghf
اگر شما مدیر شرکتی باشید و بنا به دلایلی می‌خواهید حقوق کارمندان خود را تاخیر واریز کنید، بیان جمله به صورت فاعلی بر ذهن مخاطب تاثیر منفی می‌گذارد و باعث جبهه‌گیری او می‌شود. اما اگر فاعل که شرکت شما هست را حذف کنید، بار منفی جمله کمتر می‌شود: - حالت اول: شرکت حقوق شما را با تاخیر واریز می‌کند یا من حقوق شما را با تاخیر واریز می‌کنم. - حالت دوم: با عرض پوزش، حقوق شما با تاخیر واریز خواهد شد.
Sajjad
برای ابراز ناراحتی: - خیلی ناراحتم که این حرفو به من زدی. - واقعا ناراحت‌کننده بود که جلوی همکارم این جوری صدام زدی. - ناراحت شدم وقتی چند بار بهت گفتم این کارو بکن ولی اهمیت ندادی.
smy
- چقدر خوشحالم می‌بینمت. - چقدر خوشحال شدم تماس گرفتین. - خیلی خوبه که شما اینقدر با هم همکاری می‌کنین. - خوشحالم این همه همدلی و همکاری را بین شما می‌بینم. - خوشحالم می‌بینم این همه به کارت علاقه‌مندی. - احساس خوشبختی می‌کنم وقتی می‌بینم همسری دارم که اینقدر منو همراهی می‌کنه.
smy
شما اگر می‌خواهید خوشحالی خود را به طرف نشان دهید بهتر است احساس خود را در اول جمله بیاورید و اگر هم می‌خواهید ناراحتی خود را نشان دهید نیز همین کار را انجام دهید.
smy
به جای گفتن جملات کلی که جبهه‌گیری فرد را به همراه دارد، روی مشکل حال حاضر تمرکز کرده و با ذکر دلیل و با تاکید بر رفتار حال حاضر با فرد صحبت کنید. مثلاً: - وقتی عصبانی میشی بداخلاق میشی، من دلم میخواد همیشه خوش اخلاق باشی. - اخیرا زیاد به من توجه نمیکنی، دلم برای توجهات تنگ شده دلم میخواد مثل قبل به من توجه کنی.
Sajjad
تکنیک حذف فاعل برای انتقاد به شما کمک می‌کند در چنین موقعیت‌هایی بتوانید انتقاد سالم و سازنده داشته باشید. فرض کنید شما استاد دانشگاه هستید و دانشجوی شما پایان نامه‌اش را برای بررسی نزد شما آورده است: شما می‌خواهید به دانشجویتان بگویید پایان نامه‌اش اشکال دارد. حالت اول: از نظر من افتضاح بود. یا به نظر من خیلی ایراد داره. یا به نظر من قابل دفاع نیست. حالت دوم: قسمت مقدمه خیلی خوب نوشته شده بود، اما قسمت مواد و روشها هنوز زیاد کار داره، یک سری از قسمت‌هاش باید اصلاح بشه.
Sajjad

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان