دانلود و خرید کتاب آیین نیکان نصرالله دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین نیکان اثر نصرالله دشتی

کتاب آیین نیکان

انتشارات:نشر تیرگان
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیین نیکان

کتاب آیین نیکان نوشته دکتر نصرالله دشتی به بررسی پیشینه اساطیری آداب و رسوم ایرانیان پرداخته است.

 درباره کتاب آیین نیکان؛ پیشینه اساطیری آداب و رسوم ایرانیان

آداب و رسوم هرجامعه مجموعه‌ای از رفتارهای افراد یک جامعه است که به سبب زیربنای فکری مشترک، از باورها و رفتارهای مشترکی پیروی می‌کنند. این آداب و آیین‌ها بخش مهمی از فرهنگ هرکشور را تشکیل می دهند. برگزاری صحیح آیین‌ها نزد اقوام باورمند اهمیت بـالایی دارد و معمولاً مستلزم رعایت نکات و عناصر خاصی است. شـناخت تک یـه گـاه و منشـأ ایـن آداب، ارزش و جایگـاه آن‌هـا را بـرای افـراد جامعـه تبیـین می‌نماید. جستجو برای ره یافتن به سرچشمه و فلسفه این اعمال آیینی سبب نگارش این کتاب است.

آیین‌ها، کهن‌ترین نمودهای هویت اجتماعی اقوام هسـتند و بـه مـا می‌نمایانند که هر قوم به زندگی چگونـه مـی نگـرد و بـه کـدام مسـائل اهمیت می‌دهد. در پس این آیین‌ها آرزوها، امیدها و هراس‌ها دریافـت می شود. در کشورهایی مانند ایران و هند که  ریشه‌هـای مشـترک نژادی دارند، در شـیوه برگـزاری بسـیاری از آیـین‌هـای آنـان، عناصـر  مشترکی وجود دارد.

در این کتاب بـرای بررسـی مناسـک رایـج در هـر سـرزمین، از آثـار تاریخی، اسطوره‌ا و حماسه‌های ملی بهره گرفته می‌شود؛ حماسه‌های ملی در تکوین فرهنگ ملت‌های کهن سـهمی مـؤثر دارنـد و اعتقـادات و رسوم کهن یک ملت در آن ها متجلی می‌شود. والاترین هدف این کتاب همانا تبیین گوشـه‌ای از فرهنـگ غنـی ایـن کشـور و «رسـم کیـان » و «آیین نیکان» و نیاکان است و برای پرهیز از طولانی شدن مطلـب بـرای هر یک از آداب به حداقل شواهد و امثال اکتفا شده است.

 خواندن کتاب آیین نیکان، پیشینه اساطیری آداب و رسوم ایرانیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به پزوهش در فرهنگ ایرانی مخاطبان این کتاب‌اند..

نظرات کاربران

پیام
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

اول طرح یک انتقاد، گاهی مخاطب قصد دارد در مورد کتاب سوالی مطرح کند و یا موضوعی را متذکر شود، اینکه در بخش نظرات ابتدا باید لزوماً امتیاز داده شود، باعث می‌شود که افراد بدون تفکر و پیش از خواندن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان