دانلود و خرید کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟ جس مک کان ترجمه مهراوه فیروز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟ اثر جس مک کان

کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟

نویسنده:جس مک کان
انتشارات:نشر البرز
امتیاز:
۴.۰از ۳۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟

کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟ نوشته جک مک کان است. کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟ که با ترجمه مهراوه فیروزه منتشر شده است به این می‌پردازد که چطور رفتارهای اشتباه زنان آن‌ها در موقعیت ضعف و آسیب قرار می‌دهد.

درباره کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟

جوانان هنگام ازدواج با پرسش‌های بیشماری مواجه می‌شوند که لازم است به آن‌ها پاسخ مناسبی داده شود. پرسش‌هایی نظیر: چگونه می‌توانند فرد مناسبی برای ازدواج بیابند؟ چگونه توجه مرد یا زنی را به سوی خود جلب کنند که به دلیل گذشته بد و رابطه‌ای نافرجام از ازدواج هراسانند؟ چه عواملی حلقه‌های ازدواج را می‌شکند؟ انجام چه رفتارهایی آنان را فردی دوست‌داشتنی یا تلخ جلوه می‌دهد؟

باید درک کنیم تنها با یافتن یک فرد نمی‌توانیم به عشق برسیم، نمی‌توانیم افسار خوشبختی را به دست دیگران بسپاریم و منتظر بمانیم تا آنان این احساس را به ما ببخشند. با کسب دانش و آگاهی در این زمینه می‌توانیم کنترل امور را در دست بگیریم، زندگی مشترک را در مسیری مناسب هدایت کنیم و زندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنیم. 

این کتاب سعی دارد نگاهی متفاوت به ارتباط زنان و مردان داشته باشد، نویسنده در کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟  سراغ زنان می‌آید و از انان می‌خواهد الگوهای رفتاری خود را بازبینی کنند تا متوجه اشتباهاتشان در رفتارهایشان شوند. او با مثال به دنبال نشان دادن الگوهای رفتاری متفاوت است و این کار را به خوبی انجام داده است.

خواندن کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زنان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب زن ها مردها را از دست می دهند، چرا؟

چند سال پیش به همراه بهترین دوستم، آدیسون در کافه‌ای در جورج تاون نشسته بودیم و صبحانه می‌خوردیم. او صبح زود من را از رختخواب بیرون کشیده بود تا با من درد دل کند. پیش از اینکه بتوانم حتی یک فنجان قهوه سفارش دهم، شروع کرد به نامزدش گاویان، ناسزا گفتن. سپس جزئیات رابطه‌شان را با شور و اشتیاق همیشگی‌اش تعریف کرد.

«هیچ‌وقت به وعده‌ای که می‌دهد عمل نمی‌کند، می‌گوید زنگ می‌زنم، اما تماس نمی‌گیرد. جوری رفتار می‌کند که انگار فقط یک دقیقه من را دوست دارد... از دست این مردها و بازی‌هایشان خسته شده‌ام.»

مانند یک دوست خوب به حرف‌های سرشار از ناامیدی‌اش گوش دادم. او درباره ترس از تعمد گاویان، اینکه چطور رفتار متغیر گاویان او را دیوانه می‌کند و اینکه چگونه بار دیگر که گاویان را ببیند سنگ‌هایش را با او واخواهد کند، حرف می‌زد. از میان ناسزاهایش متوجه شدم که رابطه آدیسون با گاویان به فاجعه رابطه پیشین او شباهت دارد. وقتی خوب به حرف‌هایش گوش کردم، به این نتیجه رسیدم که برهم زدن رابطه از سوی مرد، برای آدیسون به یک الگو تبدیل شده است.

زمانی که آدیسون می‌خواست برای بار دهم به گاویان ناسزا بگوید، با خود گفتم شاید این موضوع که همه مردانی که سر راه او قرار می‌گیرند، آدم‌های احمقی از کار درمی‌آیند، اتفاقی نیست! شاید یک دلیل واقعی برای این موضوع وجود دارد.

به نظر یک مقدار عجیب می‌آید، اینکه همه افرادی که مورد علاقه او قرار می‌گیرند، با اینکه ویژگی‌های اخلاقی آنان متفاوت است، عاقبت او را دیوانه می‌کنند، اما آدیسون همچنان به یک نتیجه می‌رسید. می‌دانستم موضوع از چه قرار است؛ یک عامل مشترک در همه این موارد وجود داشت و این عامل مشترک مردها نبودند!

گفتم: «آدیسون، هیچ‌وقت فکر کرده‌ای ممکن است مشکل از سوی تو باشد نه او؟» 

دهان آدیسون از تعجب باز ماند. از حرفی که زده بودم، پشیمان شدم و منتظر واکنش او ماندم. قرار بود دوست او باشم پس باید این مرد را یک آدم خودخواه می‌نامیدم نه اینکه به غرور او بیشتر لطمه می‌زدم. خواستم حرفم را پس بگیرم که او گفت: «واقعآ؟ فکر می‌کنی مقصر اصلی من هستم که او را وادار می‌کنم این چنین با من رفتار کند؟»

تا آن لحظه به راستی باور داشتم مشکل از ما خانم‌ها است که انتخاب‌های مناسبی نداریم و هر زمان که به مشکل برمی‌خوریم، طرف مقابل را متهم می‌کنیم که بی‌عاطفه است و هیچ‌وقت در دسترس نیست.

برای مثال گاویان را در نظر بگیریم. او واقعآ از آدیسون خوشش می‌آمد. اما آدیسون با اینکه فقط چند هفته از آشنایی‌شان می‌گذشت کاملا به گاویان دل بست و فکر کرد رابطه‌شان جدی است. اما گاویان هنوز داشت جوانب امر را می‌سنجید.

آدیسون رؤیای همسری گاویان را در سر می‌پروراند، در حالی‌که گاویان هنوز نمی‌دانست واقعآ نسبت به او چه احساسی دارد. بنابراین وقتی که آدیسون شروع به جدی گرفتن رابطه کرد، گاویان خود را عقب کشید. 

نظرات کاربران

الهه
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

کتاب رو تا حدودی دوست داشتم ولی همه ی راهکارهایی که ارائه میده درست نیست. به عنوان مثال چرا باید برای انتخاب شدن ترس از دست دادن رو در فرد بیدار کنیم و در لحظات اوج زودتر خداحافظی کنیم یا

- بیشتر
Arhi
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

به نظرم مفیده، «اگر» خواهان انتخاب پارتنر و همسر براساس استاندارد‌های جدید هستید و نه آشنایی سنتی و ... میتونید ببینید که رفتارتون به عنوان یک خانم از سمت مردان چگونه دیده و تحلیل میشه. بسیاری از رفتارها از سمت خودمون

- بیشتر
zahra
۱۴۰۰/۰۷/۱۴

لطفا جلد ۲ این کتاب هم بزارید

kianasalamat75
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

کتاب دیدگاه بیزینسی داره و رابطه رو عملا محدود میکنه به زن در نقش فروشنده و مرد در نقش خریدار و نقش تکنیک های فروش در جوش خوردن معامله که اینجا ازدواجه. جدا از روانی متن و ترجمه،کتابی نیست که درک

- بیشتر
مریم
۱۴۰۲/۰۳/۲۱

کتاب رو توصیه میکنم ولی شاید تکنیک ها برای همه موقعیت ها و افراد موثر نباشه

آزاده☆
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

به نظر من هر دختری باید این کتاب حداقل یکبار بخونه ،یاد دادن نکته هایی که شاید برای ارتباطات یا حتی در کار فروش لازم هست

نگار
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

خیلی پیشنهاد میکنم، نمیگم خط به خط کتاب عالی بود، اما نکات خیلییییی مهمی داشت که هیچوقت کسی بهمون نگفته، و خیلی کمک کننده میتونه باشه برای داشتن رابطه خوب

mery
۱۴۰۱/۰۵/۲۶

بسیار کتاب جذابیه به همه ی خانم ها توصیه میکنم که این کتاب رو بخونن اصلا یه جاهاییش متوجه میشی که تا حالا چه تصویری از خودت به جامعه نشون میدادی من خیلی از سوالات ذهنیم حل شد و الان

- بیشتر
کاربر ۹۸۸۹۵۷
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

خیلی وقت‌ها دوست نداریم بپذیریم که توی روابط مثل هر کار دیگه‌ای باید طرف مقابل رو خوب بشناسیم و اینکه مدل بودنش رو آگاه باشیم. این کتاب نه فقط درمورد روابط دوستی، بلکه درمورد تمامی روابط صدق می‌کنه. کتاب در

- بیشتر
seemorgh
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

واای این کتاب که برای من خیلی مفید بود یعنی ورق به ورق کتاب داشت اشتباهات منو بیان می‌کرد مثلا میگه تو اوج صحبت و حال خوب با خواستگارت مکالمه رو زود تموم کن مثل فیلم ها که تو اوج هیجان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
به خاطر داشته باشید هیچ‌کس بیشتر از شما، شما را دوست ندارد.
الهه
رابطه‌ای مستقیم میان میزان دوست داشتن خودتان و میزانی که دیگران شما را دوست خواهند داشت، وجود دارد.
الهه
از اینکه خودتان باشید نترسید. اگر چیزی را دوست ندارید، باید این موضوع را بگویید.
الهه
اگر او همواره یک واکنش را از افراد دریافت می‌کند، دلیل آن مشکلی است که در خود او وجود دارد نه طرف مقابل او.
الهه
هنگامی که رابطه‌ای تمام می‌شود، بیشتر زن‌ها فکر می‌کنند که کاری را اشتباه انجام داده‌اند و به اندازه کافی برای حفظ علاقه مرد خوب نبوده‌اند. اما این‌طور نیست. باید این را درک کنید که مناسب نبودن به عنوان یک زوج به این معنا نیست که خود فرد هم خوب نیست.
الهه
رابطه‌ای بر پایه نیاز، مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. باور کنید، ازدواج نامناسب فقط مشکلاتتان را زیادتر می‌کند.
الهه
همسر عمویم به قدری از ناراحت کردن عمویم وحشت داشت که هیچ‌وقت و درباره هیچ مطلبی، نظر خودش را بیان نمی‌کرد. او فکر می‌کرد که اگر در مورد کوچک‌ترین موضوعی با عمویم مخالفت کند، عمویم دیگر از او خوشش نخواهد آمد.
الهه
من از شمار زن‌هایی که خود را به خوبی نمی‌شناسند، متحیر هستم. یکی از بزرگ‌ترین ستایش‌هایی که من از جانب مردها کسب کردم این است که من می‌دانم واقعآ چه کسی هستم. صرف‌نظر از این موضوع که مردها با عقیده من موافق هستند یا نه، آنان عاشق این موضوع هستند که من از خود یک عقیده دارم، من خود و توانمندی‌هایم را به خوبی می‌شناسم.
الهه
می‌دانم که مردم عاشق حرف زدن هستند و اگر شنونده باشند، خیلی زود علاقه خود را از دست می‌دهند. باید آنان را هم درگیر بحث و گفت‌وگو کنیم. مردان، دوره توجه کوتاه‌مدتی دارند. شما باید اجازه دهید که مرد پس از چند دقیقه گوش دادن به شما، صحبت کند. اگر به سخن گفتن ادامه دهید، او علاقه‌اش را به موضوعِ گفت‌وگو از دست می‌دهد و در نهایت علاقه‌اش به شما هم از بین می‌رود. به خاطر داشته باشید که خداوند بی‌دلیل یک زبان و دو گوش به ما نداده است!
الهه
همه زن‌های لوس‌آنجلس زیبایند، اما همگی شبیه هم هستند.
الهه

حجم

۱۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان