دانلود و خرید کتاب چهار مقاله، چهل حکایت مریم مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار مقاله، چهل حکایت اثر مریم مجیدی

کتاب چهار مقاله، چهل حکایت

معرفی کتاب چهار مقاله، چهل حکایت

کتاب چهار مقاله، چهل حکایت نوشته مریم مجیدی است. کتاب چهار مقاله، چهل حکایت بازنویسی کتاب چهار مقاله اثر نظامی عروضی است که انتشارات میراثبان منتشر کرده است.

درباره کتاب چهار مقاله، چهل حکایت

این کتاب بازنویسی کتاب چهار مقاله از نظامی عروضی (حدود ۵۶۰–۵۰۰ ه.ق) است. نظامی عروضی، شاعر و نویسندۀ دربار پادشاهان سلسلۀ غُوریان بود. وی همعصر حکیم عمر خیام نیشابوری و امیر مُعزّی بوده است. تنها اثر برجای مانده از وی «مَجمَع النوادر» است به نثر فارسی کهن بوده و به دلیل آنکه شامل چهار مقاله دربارۀ شاعری، دبیری، نجوم و طب می‌باشد؛ به چهار مقاله شهرت یافته است.

نظامی معتقد است که امامان جانشینان پیامبرانند و پادشاهان جانشینان امامان؛ از این روی برای هر پادشاهی وجود ندیمانی لازم است تا در ادارۀ امور مملکت او را یاری رسانند. این ندیمان عبارتند از چهار گروه اهل فضل و کمال یعنی: شاعران، دبیران، منجّمان و طبیبان. نظامی در مقدمۀ هر مقاله ویژگی هر گروه را توضیح داده و به دنبال آن، ده حکایت شیرین و نادر در اثبات مدعای خود و لزوم وجود این افراد برای دستگاه سلطنت آورده است که هر حکایت، علاوه بر جنبۀ داستانی، از لحاظ بسیاری از اطلاعات تاریخی حائز اهمیت می‌باشد.

مریم مجیدی این کتاب را با نثری روان و ساده برای جوانان بازنویسی و تلخیص نموده است.

خواندن کتاب چهار مقاله، چهل حکایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

AMIRH
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

کتاب فوق العاده ارزشمنده ... بازنویسی ام خوبه ... فقط ی نکته ... تو صفحه ۱۳۰ ی اشتباه فاحش رخ داده بیمار آسوده شد ینی حالش خوب شد ... چون در ادامه اومده بازم ازین روش استفاده کردم و بیمارای زیادی شفا پیدا کردن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان