دانلود و خرید کتاب چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟ دامیان بریندل ترجمه آرمین فیروزگاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟ اثر دامیان بریندل

کتاب چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟

معرفی کتاب چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟

چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟ اثر دامیان بریندل، ۱۴۴ کاربرد از ده وسیله روزمره را به شما معرفی می‌کند.

درباره کتاب چگونه وسیله های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟

این کتاب با هدف ارائهٔ راهبردهای کارآمد و مفید برای شرایط بقا در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و نوشته‌شده است. به همین دلیل نحوهٔ نگارش آن به صورتی است که به سرعت قابل‌خواندن و شامل کمترین حجم ممکن از عکس و مطالب باشد.

این کتاب را به شکل کامل مطالعه نمایید تا درکی درست و دقیق از کاربرد دقیق این دَه وسیلهٔ روزمره برای بقا و شرایط متفاوتی که ممکن است با آن مواجه شوید پیدا کنید. این کتاب به شکل خاص به دَه وسیلهٔ روزمره اشاره می‌کند که می‌توانید از آن‌ها به ۱۴۴ روش متفاوت برای افزایش شانس بقای خود استفاده کنید. البته همهٔ دَه وسیلهٔ ذکر شده از سطح اهمیت یکسان برخوردار نیستند. تمامی وسایل و موارد ذکر شده در این کتاب می‌توانند جان شما را در شرایط بحرانی نجات دهند، یا نجات یافتن را برای شما آسان‌تر می‌کنند. بیایید با هم به نحوهٔ کارکردهای گوناگون این وسایل نگاهی بیندازیم.

خواندن کتاب چگونه وسیله‌های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 خواندن این کتاب کاربردی برای همه در هر سن و سالی خوب است.

 بخشی از کتاب چگونه وسیله‌های روزمره را به ابزار بقا تبدیل کنیم؟

در نگاه اول به نظر سربند کارایی زیادی به شما ارائه نمی‌دهد ولی سربند در ردهٔ اول وسایل چندمنظوره در شرایط بحران و بقا قرار دارد. با توجه به حجم کم و وزن بسیار ناچیز سربند می‌توانید چند عدد سربند را در کیف شرایط بحران، خودرو، یا حتی در کیف همراه روزمرهٔ خود جای دهید.

با وجود این که چند جین سربند را می‌توانید به سادگی از وب‌سایت‌های خرید اینترنتی تهیه نمایید، ولی اکثر این سربندها یک مقدار نازک بوده و کارآمدی لازم برای شرایط بحران و بقا را ندارند. نمونه‌های پشمی نیز در بازار وجود دارند که قدری گران‌تر هستند، همچنین نمونه‌های شامل پلی‌استر۱ و نایلون نیز قابل‌دسترس هستند ولی کارآمدی لازم برای شرایط بحرانی و بقا را ندارند. پس پیشنهاد می‌کنم سربند از جنس نخی یا کتان را تهیه نمایید.

همچنین در نظر داشته باشید که سربندها در طرح‌ها و زنگ‌های گوناگون همچون طرح استتار و با رنگ‌های روشن در بازار ارائه می‌شوند، تمایل شخصی من به طرح استتار است. چند وقت پیش یک نمونه طرح استتار خریداری کردم، متأسفانه طرح دقیق آن را به خاطر ندارم.

در بخش نظرها متوجه شکایت بعضی از افراد شدم که می‌گفتند این سربندها به نسبت دیگر انواع سربند نخی «خیلی نرم» نیستند ولی به عقیدهٔ من نقطهٔ قوت آن‌ها در همین نرم نبودن است زیرا در هنگام استفاده مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد. البته شما می‌توانید برای پیدا کردن نرخ‌های بهتر در بازارهای محلی به دنبال سربند بگردید.

حال به این موضوع بپردازیم که سربند، جدا از کارکرد معمول یعنی پوشش سر چه کاربردهای دیگری دارد؟ همان‌طور که خواهید دید کاربردهای سربند بسیار زیاد هستند ولی من می‌خواهم به یک کاربرد خاص به شکل ویژه اشاره کنم. برای شروع به امکان جلوگیری و محافظت در برابر باد بپردازیم. همچنین می‌توانید سربند را چند بار تا کنید تا به عرض حدود ۲ ونیم تا ۵ سانتیمتر برسد و آن را بالای ابروهایتان ببندید تا از ریختن و ورود قطرات باران به داخل چشمتان در امان باشید.

همچنین محافظت از سر و پیشانی در برابر تابش مستقیم آفتاب در محیط‌های گرم و آفتابی می‌تواند سطح آسایش شما را بالا ببرد. حالا، پس از اشاره به این موارد به اولین کاربرد سربند در شرایط بحرانی و بقا برسیم:

۱. محافظ گردن / بستن مو

اگر کلاه به سر دارید (یا برخلاف من در سرتان مو دارید) نقطهٔ بعدی بدن که می‌تواند دچار آفتاب‌سوختگی شود گردنتان است. سربند را دور گردنتان بپیچید یا لبهٔ آن را زیر کلاهتان بگذارید تا از گردن خود محافظت کنید. همچنین، می‌توانید با مرطوب کردن و بستن سربند دور گردنتان از گرمازدگی جلوگیری کنید. تأثیر این عمل در صورت خیس کردن مناطقی از سربند که روی شاهرگ‌های گردنتان (سمت چپ و راست گردن) قرار دارد بیشتر می‌شود. همچنین می‌توانید در صورت لزوم از سربند به عنوان کش مو برای بستن مو استفاده کنید.

۲. بند یا آتل

اگر بند یا دستگیرهٔ کیفتان پاره شود می‌توانید از سربند به عنوان یک جایگزین موقت استفاده کنید ولی احتمالاً برای این کار به بیش از یک سربند احتیاج خواهید داشت. حتی در شرایط نامساعد می‌توانید یک سربند را به شکل نوارهای باریک ببرید و بعد آنها را به یکدیگر گره بزنید تا بند بلندتری را ایجاد کنید. همچنین در صورتی که به دست یا بازوی شما صدمه‌ای وارد شد می‌توانید از سربند به عنوان یک آتل استفاده کنید و دست خود را ثابت نگه دارید. ولی بیشتر سربندهای موجود در بازار به اندازه‌ای بزرگ نیستند که به تنهایی از پس این کار بر بیایند و به بیش از یک سربند برای ایجاد آتل نیاز خواهید داشت. در این فیلم۲ نحوهٔ استفاده از یک کروات (به نوعی یک سربند بزرگ) برای ایجاد یک آتل را می‌بینید.

۳. بغچه / کیف

چهار گوشهٔ سربند را به یکدیگر گره بزنید (یا با چسب یا سیم به یکدیگر ببندید) و حالا یک بغچهٔ کوچک برای جمع‌آوری و حمل میوه‌های وحشی یا دیگر موارد مورد نیازتان در اختیار دارید. بعد از این کار می‌توانید این بغچه را به کیفتان آویزان کنید یا می‌توانید در این مقاله نحوهٔ درست کردن مدل‌های دیگری از بغچه که می‌توانید روی دوشتان بیندازید یا به دور کمرتان ببندید را بیابید. در این مقاله این کار را با استفاده از یک سربند و ۱ متر و نیم نخ یا طناب بدون نیاز به هیچ نوع دوختی خواهید آموخت.

۴. وسیله علامت دادن / علامت‌گذاری مسیر

اگر سربند با رنگ روشن دارید - یکی از معدود دلایل پیشنهاد دادن این طرح و رنگ نسبت به طرح استتار - می‌توانید از آن برای جلب‌توجه، نشان دادن مسیری که از آن آمده‌اید یا علامت‌گذاری مسیری که از آن عبور کرده‌اید استفاده کنید. این کار را می‌توانید با بستن سربند به شاخهٔ درختان انجام دهید. اگر از سربند برای علامت‌گذاری مسیر استفاده می‌کنید، سربند را به شکل نوارهای باریک ببرید تا بتوانید برای مدت بیشتر و علامت‌گذاری طولانی‌تر مسیر از آن استفاده کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۱۹۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان