دانلود و خرید کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها ریموند میلتن برگر ترجمه قربان همتی علمدارلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها

کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها نوشته ریموند میلتن برگر است که با ترجمه گروهی از مترجمان منتشر شده است. کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها یکی از منابع درسی اصلاح رفتار در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

درباره کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها

کتاب حاضر یکی از جامع‌ ترین کتاب‌های اصلاح رفتار است که به عنوان منبع درس اصلاح رفتار در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا در دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود. این کتاب حاصل حدود سی سال تجربه پروفسور میلتن‌برگر (استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی) در زمینه تدریس و تحقیق در حوزه اصلاح رفتار است. 

کتاب شامل مقدمه و پنج بخش است که در فصل اول با عنوان مقدمه‌ای بر اصلاح رفتار به بیان کلیات اصلاح رفتار پرداخته شده است. در بخش اول با عنوان اندازه‌گیری رفتار و تغییر رفتار، فصل دوم (مشاهده و ثبت رفتار) و فصل سوم (ثبت کردن رفتار بر روی نمودار و اندازه‌گیری تغییر) ارائه شده است. 

در بخش دوم با عنوان اصول پایه، فصل چهارم (تقویت)، فصل پنجم (خاموشی)، فصل ششم (تنبیه)، فصل هفتم (کنترل محرکی: تمیز دادن و تعمیم‌دهی) و فصل هشتم (شرطی‌سازی پاسخگر) آورده شده است.

 در بخش سوم با عنوان روش‌های ایجاد رفتار جدید، فصل نهم (شکل‌دهی)، فصل دهم (سرنخ‌دهی و انتقال کنترل محرکی)، فصل یازدهم (زنجیره‌سازی) و فصل دوازدهم (روش‌های آموزش مهارتهای رفتاری) بیان شده است. 

در بخش چهارم با عنوان روش‌های افزایش رفتار مطلوب و کاهش رفتار نامطلوب، فصل سیزدهم (شناخت مشکلات رفتاری از طریق ارزیابی کارکردی)، فصل چهاردهم (استفاده از خاموشی)، فصل پانزدهم (تقویت تفکیکی)، فصل شانزدهم (روش‌های کنترل پیشایند)، فصل هفدهم (استفاده از تنبیه: محروم کردن و جریمه کردن)، فصل هجدهم (روش‌های تنبیه مثبت و مسائل اخلاقی تنبیه)، فصل نوزدهم (ارتقای تعمیم‌دهی) ارائه شده است.

در بخش پنجم با عنوان سایر روش‌های تغییر رفتار، فصل بیستم (خودمدیریتی)، فصل بیست و یکم (روش‌های معکوس‌کردن عادت)، فصل بیست و دوم (اقتصاد ژتونی)، فصل بیست و سوم (قراردادهای رفتاری)، فصل بیست و چهارم (روش‌های کاهش ترس و اضطراب) و فصل بیست و پنجم (اصلاح رفتار شناختی) آورده شده است.

 مطالب کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که خواننده با مطالعه فصل‌های اول تا هشتم اصول پایه اصلاح رفتار را می‌آموزد و سپس با مطالعه فصل‌های نهم تا بیست و پنجم کاربرد این اصول در روش‌های اصلاح رفتار را یاد می‌گیرد. در ابتدای هر فصل هدف‌های یادگیری ارائه شده است که یادگیری محتوای فصل را برای خواننده آسان می‌کند. مثال‌های کتاب واقعی بوده و مبتنی بر زندگی روزمره افراد است. 

اجرای روش‌های هر فصل به صورت گام به گام ارائه شده است که فهم آن روش را برای خواننده آسان می‌کند. اطلاعات هر فصل در پایان فصل به طور خلاصه ارائه شده است. همچنین در پایان هرفصل خودآزمایی آورده شده است تا خواننده بتواند میزان یادگیری خود را در دستیابی به هدف‌های یادگیری بیازماید. افزون بر موارد مذکور، در پایان هرفصل کاربرد‌های درست و نادرست هر روش ارائه شده است تا به خواننده فرصت دهد که در مورد چگونگی کاربرد آن روش در زندگی واقعی فکر کند.

خواندن کتاب اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان علوم رفتاری و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان