دانلود و خرید کتاب مادران و پسران مایکل گوریان ترجمه توران‌دخت تمدن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مادران و پسران اثر مایکل گوریان

کتاب مادران و پسران

معرفی کتاب مادران و پسران

مادران و پسران اثری در حوزه روان‌شناسی کودک و نوجوان نوشته میشل گوریان است که با ترجمه تواندخت تمدن (مالکی) در انتشارات نقش و نگار به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مادران و پسران

در این اثر نویسنده به طور بسیار دقیق و عمیق رابطه مادر و پسر و تأثیری که مادر روی پسر می‌گذارد، تأثیرات خوب و بد و پیامدهایی که این تأثیرات در طول زندگی روی پسر دارد، به تفصیل توضیح می‌دهد و در این راستا بارها و بارها از اسطوره‌ها و اسطوره‌شناسی برای تأیید و اثبات مدعای خود استفاده می‌کند.

نویسنده ضمناً به وابستگی شدید مادر به پسر که ریشه‌های فرهنگی _ اجتماعی دارد اشاره کرده و به علت اثرات منفی و پیامدهای زیان بخشی که این وابستگی‌ها دارد، راه حل‌های متعددی نشان می‌دهد که شما چگونه خود را از این قید و زنجیری که به جسم و جان شما در آویخته خود را رها سازید.

با توجه به جامعه پرشتاب و پرتکاپوی امروزی، جامعه‌ای که مادر و پدر، به ویژه پدر اکثر اوقات از خانه و خانواده دور است و مادر به دلیل عواطف و احساس مسئولیتی که دارد، ناگزیر است نقش پدر و مادر را در زندگی پسر ایفا کند، پسر ناخواسته علاقه و وابستگی زیادی به مادر پیدا می‌کند، به گونه‌ای که وقتی نیاز دارد خانه را به علت ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل، یا تشکیل خانواده ترک کند نگرانی و احساس گناه او را به کلی به هم می‌ریزد. اینجاست که رهنمودهای سودمند نویسنده به کمک خواننده شتافته او را از بار گناه و وظیفه‌ای که ناآگاهانه به خود تحمیل کرده نجات می‌دهد.

با خواندن این اثر متوجه می‌شوید چرا اختلاف میان شما و همسرتان با وجود اشتیاقی که هر دو یا یک طرف به حل مسئله دارد، به آشتی نمی‌انجامد. با مطالعه این کتاب شما به دلیل جدایی خود از همسرتان، و بسیاری از کارهایی که در زندگی مشترک ناخواسته و ناآگاهانه انجام داده‌اید، انتظاراتی که داشتید، و رنجش‌هایی که به دل گرفتید و ناخواسته در ذهن نگاه داشتید، مشکلاتی که ریشه در رابطه دوران کودکی، جوانی و بلوغ شما با مادر داشت و شما از آن به کلی بی‌خبر بودید، پی می‌برید. نویسنده برای توضیح و اثبات مدعای خود از استعاره، بسیار کمک گرفته و این استعارات به شما کمک می‌کند به واقعیت‌های کشف نشده‌ای پی ببرید.

بخش اول این کتاب مراحل رشد پسر را در رابطه با مادر و در چارچوب نظام خانوادگی بیان می‌کند. بخش دوم هر مردی را که آرزوی این سفر را دارد هدایت می‌کند، سفری که در انتها فرد خود را در آینه خویش و کاملا متفاوت از مردی که پیش از این بود پیدا می‌کند.

 خواندن کتاب مادران و پسران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 زنان و مردان جوان، والدین، به ویژه مادران مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مادران و پسران

مردان امروزی در فرهنگی بزرگ شده‌اند که از رشد معنوی می‌ترسند، آن را فراموش کرده‌اند، در قرن شدیداً صنعتی شده بیست و یکم رشد یافته و به وی آموخته شده که کسب پول و مال روشی است برای اثبات مردی. در چنین فرهنگی ما پیوستگی و ارتباط خود را با آموزش‌های قبیله‌ای مردان و طرح‌های کلی اسطوره‌ای در مورد اینکه مردها چگونه می‌توانند رشد کنند، از دست داده‌ایم. بسیاری از ما در موقعیتی که پدر در خانه قدرتی نداشت و همه قدرت‌ها در دست مادر بود، بزرگ شدیم. برای زیر بنای عاطفی ناگزیر بودیم متکی به مادر باشیم با این وجود ناچار و مجبور بودیم از مادر جدا شده و سَبْک و احساسات مردانه‌ای را به خود بگیریم. جای تعجب نیست که قریب به اکثریت ما، سردرگم، با موضعی دفاعی در مقابل محبت بیش از حد زن، و احساس طرد شدگی از طرف مردِ خانه، وارد دوران بزرگسالی می‌شویم.

جای تعجب نیست وقتی ما کتابی در زمینه این مسایل می‌خوانیم یا در جلسات مشاوره فردی یا گروهی یا فعالیت‌های کلیسایی، یا برنامه رشد شخصی دیگری شرکت می‌کنیم، یا زمانی که به علت رابطه شکست خورده، تغییر شغل، دوره‌ای از افسردگی، مرگ والد، تولد نوزاد یا هر بحران یا دوره انتقالی، برای طولانی مدت به آینه نگاه می‌کنیم، کسی را که می‌بینیم همان‌قدر یک پسر ناموفق است که یک مرد مطمئن به نفس. ما هنوز وارد مرحله بلوغ کامل نشده‌ایم، ما هنوز یک شاهزاده هستیم نه یک پادشاه. با مطالعه بیشتر و بیشتر و رجوع به روان‌شناس‌های متعدد و صحبت‌های بیشتر و بیشتر با دوستان، همسران متوجه می‌شویم که پسر آرزومند درون ما، از ما می‌خواهد که به آینه نگاه کنیم و او را هم ببینیم. دیدن او نیاز ندارد که منبع شرمساوی باشد. نیازی ندارد دلیلی باشد برای بازتاب نهی و انکار. دیدن آن شاهزاده جوان و آرزومند آغاز سفری شگرف و بدیع است.

نظرات کاربران

الهام
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

لطفا داخل بی نهایت بگذاریدش ☺ ممنون میشم👌🙌

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان