دانلود و خرید کتاب آشنایی با دنیای نوجوانان؛ مشکلات نوجوان ابراهیم اخوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آشنایی با دنیای نوجوانان؛ مشکلات نوجوان

مشکلات نوجوانان کتاب سوم از مجموعه آشنایی با دنیای نوجوانان انتشارات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهگی هنری مساجد کشور است که به کوشش ابراهیم اخوی منتشر شده است.

از نگاه جامعه‌شناسانه، مسائل اجتماعی عصر اطلاعات را نمی‌توان دور از ساختارها و بسترهای جهانی بررسی و شناسایی کرد. مسائل انسانیِ ایران امروز، در سطح جهانی-محلی تعیین می‌شود و بر این اساس آسیب‌شناسی اجتماعی به منزلە تابعی از مقولە عام شناخت مسائل اجتماعی، راهکارها و الزامات نظری ویژه‌ای دارد و برای جلوگیری از این‌گونه آسیب‌ها باید از دوران کودکی و نوجوانی برنامه‌ریزی کرد.

دیرزمانی است دنیای غرب، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده و با تهاجم فرهنگی، درصدد انحطاط فرهنگ اسلامی-ایرانیِ کشور ما است و با توجه به اینکه سال‌ها است مبحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایران، از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است؛ توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) قرار گرفته است.

بدین منظور طرح ملی سفیران اجتماعی با هم‌افزایی ستاد فهما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور و به منظور احیاء کارکرد اجتماعی مساجد درحال اجرا است و برای اجرای این طر ح دوازده درس‌نامه تدوین شده است که شرکت‌کنندگان در این طرح بتوانند با مطالعه این درس‌نامه‌ها گامی موثر در جهت اجرای کامل آن بردارند. برخی از درس‌نامه‌های این طرح به موضوع آموزش مهارت‌های زندگی می پردازند و دسته دوم درباره آشنایی با دوران نوجوانی و ویژگی‌های دنیای نوجوانان سخن می‌گویند.

خانواده موفق، ارتباط موثر، خودآگاهی، مدیریت استرس، کنترل خشم، تفکر خلاق و تفکر نقاد، کنترل غرایز، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، ویژگی‌های دوران نوجوانی، نیازهای نوجوان، مشکلات نوجوان و اختلالات نوجوان عناوین این درس‌نامه‌های دوازده گانه‌اند.

کتاب حاضر از مجموعه کتاب‌های آشنایی با دنیای نوجوانان درباره مشکلات دوران نوجوانی سخن می‌گوید و در هر فصل راه‌کارهایی عملی را در این باره معرفی می‌کند.

 خواندن مجموعه کتاب‌های آشنایی با دنیای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان مخاطبان اصلی این مجموعه‌اند.



نظرات کاربران

کاربر 162100
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

کتابی مفید برای معلمان والدین وفعالان فرهنگی،کسانی که نگران زمان حال وآینده نوجوانشان هستند.به جای غصه خوردن وافسردگی و اضطراب و خودخوری ونفرین بچه هاتون،این کتاب رو بخونید وبه بقیه هم حتما معرفی کنید

پروا
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

تخصصی و مفید است

💖Black_wajihe_pink🖤
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

خیلی عالیییییببب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان