دانلود و خرید کتاب معیار لغات قویم میرزامحمد کشمیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معیار لغات قویم اثر میرزامحمد کشمیری

کتاب معیار لغات قویم

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معیار لغات قویم

کتاب معیار لغات قویم اثر میرزا محمد کشمیری متخلص به مجرم است که با مقدمه و تصحیح دکتر مرتضی چرمگی عمرانی می‌خوانید. این کتاب یکی از مهم‌ترین آثاری است که در زمینه شاهنامه و به عنوان فرهنگ شاهنامه نوشته شده است. 

درباره کتاب معیار لغات قویم

این کتاب، فرهنگ شاهنامه است. فرهنگ‌نویسی فارسی یکی از زمینه‌هایی است که در دوره‌ای به ویژه در شبه‌قاره رونق و اهمیت فراوانی داشته است و شاهنامه نیز یکی از مهم‌ترین آثاری که در زبان و ادبیات فارسی و جهان داریم. فردوسی با سرودن شاهنامه موفق شد تا زبان فارسی را از نابودی نجات دهد. در شاهنامه کلماتی دیده می‌شود که امروز هم کاربرد دارند.

برای آثار شاعران مختلف مانند مثنوی، آثاری که از سنائی به جا مانده است و دیوان حافظ نیز فرهنگ‌های اختصاصی وجود دارد و این اثر هم یکی از واپسین فرهنگ لغت‌های اختصاصی شاهنامه در شبه‌قاره، است. این کتاب معیاری است از میرزا محمد کشمیری متخلّص به “مجرم” است که براساس نسخه منحصر به‌ فرد آن محفوظ در “مجموعه آذر” کتابخانه دانشگاه لاهور نوشته شده است و مرتضی چرمگی عمرانی آن را تصحیح کرده است. او همچنین مقدمه‌ای نسبتا مبسوط در شرح حال و آثار مولف و سرنوشت کتاب نوشته است.

کتاب معیار لغات قویم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم. 

خواندن کتاب معیار لغات قویم را به تمام پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی و شاهنامه پژوهان است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان