دانلود و خرید کتاب هنر پرتره نگاری‬‌‫ نوربرت اشنایدر ترجمه سبحان حسن‌شاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر پرتره نگاری‬‌‫ اثر نوربرت اشنایدر

کتاب هنر پرتره نگاری‬‌‫

معرفی کتاب هنر پرتره نگاری‬‌‫

کتاب هنر پرتره نگاری‬ نوشته نوربرت اشنایدر است. کتاب هنر پرتره نگاری‬ را انتشارات گیوا با ترجمه سبحان حسن‌شاهی و فائزه حسن‌شاهی منتشر کرده است. این کتاب به شاهکارهای هنر پرتره‌نگاری اروپا بین سال‌های ۱۴۲۰ تا ۱۶۷۰ میلادی می‌پردازد.

درباره کتاب هنر پرتره نگاری‬

پژوهش درباره یکی از اساسی‌ترین ارائه‌های هنری، یعنی پرتره‌نگاری که طیف وسیعی از آثار هنری را به خود اختصاص داده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پرتره‌نگاری، هنر ارائه شباهت یا شخصیت یک فرد به وسیله تصویری قابل شناسایی است، هر چند پرتره‌ها به حالت‌های فیزیکی متفاوت ظاهر می‌شوند و کارکردهای سیاسی و اجتماعی مختلفی دارند. پرتره‌هایی که در این کتاب انتخاب شده‌اند منحصرا آثاری هستند که بین اواخر قرون وسطی تا قرن هفده میلادی کشیده شده‌اند .دلایل خوبی برای محدود کردن این مطالعه در این تاریخ وجود دارد، زیرا که در این دوره بود که پرتره شکل واقعی خود را به دست آورد. در این دوره بود که ما شاهد نوزایی و بازسازی اصیل و سریع از نمایش طبیعی افراد صاحب منصب و ثروتمند هستیم، به این ژانر در دوران باستان بسیار بی توجهی شده است. از قرن پانزده به بعد نه تنها شاهزادگان، روحانیون بلند مرتبه و اشراف، بلکه افراد دیگر گروه‌های اجتماعی مانند، بازرگانان، صنعتگران، بانکداران، دانشمندان اومانیستی و هنرمندان، مدل‌های پرتره شدند و می‌شود گفت به معنای واقعی کلمه خود را در معرض دید عموم قرار دادند. با مطالعه این کتاب به درک و شناخت بهتر نقاشی‌های پرتره کمک می‌کند.

خواندن کتاب هنر پرتره نگاری‬ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران نقاشی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب هنر پرتره نگاری‬

دوران طلایی پرتره

در اواخر قرون وسطی تا قرن هفده میلادی ما شاهد پیشرفت گونه های مختلفی از پرتره هستیم که زیر مجموعه‌هایی بودند که فرم‌های پرتره را در قرون پس از خود تعیین کردند . مثال‌هایی از این موارد را می‌توان در پرتره‌های تمام قد دید، که معمولا محدود به شاهزادگان و اشراف بود ، پرتره‌های سه رخ و انواع بسیار مختلف پرتره از سر و گردن که بیشترین تعداد پرتره در این نوع قرار دارد و زاویه‌های متعددی که مدلها در پرتره نسبت به بیننده به خود می‌گرفتند. ژست معمول، شامل"نیم رخ " بود که دارای حسی با وقار که یادآور دوران باستان است ، "دید سه رخ" ،" نیم قد "و روبرو یا "تمام رخ " است. که معمولا نشان دهنده فرم" قرار دادن مستقیم مخاطب" است.

درکنار پرتره‌های شخصی، پرتره‌هایی بودندکه کارکرد آنها نمایش شخصیت‌های عمومی بود که می‌خواستند منصب اجتماعی خود را به عنوان افراد مستقل و صاحب قدرت نشان دهند، پرتره‌های گروهی جای خود را به عنوان یک عرف هنری در این دوره ثابت کرد. این گونه پرتره‌ها کارکردشان به عنوان سنبل‌های مقام برای گروه‌های اجتماعی مثل مشاغل و دیگر گروه‌های حرفه‌ای و سازمان‌های بازرگانی است، در حالی که در همان زمان توصیف کننده نقش های مختلف و سلسله مراتب در همان گروه‌ها نیز است. به شکلی مشابه پرتره‌هایی که از زوج‌های متعدد یا خانواده‌ها کشیده می‌شد به کوچکترین واحد‌های اجتماعی در آغاز دوران جدید اجازه می‌داد تا تصویری از خودشان که مطابق آداب و رسوم و سنن دوره خود است را نشان دهند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان