دانلود و خرید کتاب الشمس و القمر بحسبان علی صائمیان طالقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الشمس و القمر بحسبان اثر علی صائمیان طالقانی

کتاب الشمس و القمر بحسبان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الشمس و القمر بحسبان

کتاب الشمس و القمر بحسبان نوشتهٔ علی صائمیان طالقانی است. انتشارات پژوهش اخوت این کتاب را که حاوی اخبار و آیات قرآن کریم دربارهٔ پیدایش زمین، جهان هستی و آیندهٔ آن است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب الشمس و القمر بحسبان

کتاب الشمس و القمر بحسبان با بخشی به نام «مقدّمه‌ای دربارهٔ اهمّیّت علوم تجربی به‌ویژه زمین‌شناسی و نجوم از منظر قرآن و متون اسلامی» آغاز شده و در ادامه بخش‌هایی تحت‌عنوان «بخش اوّل: اخبار و آیات قرآن کریم دربارهٔ زمین و جهان هستی» و «بخش دوّم: اخبار و آیات قرآن دربارهٔ آینده و سرنوشت جهان» قرار گرفته است. نویسنده باور دارد که علم و دین هر ۲ برای انسان در جهت تعالی او و زندگی دنیوی و اخروی او، نقش اساسی ایفا می‌کند؛ به‌قسمی که می‌توان گفت هیچ عالم راستینی نمی‌تواند مذهبی نباشد و هیچ دین‌گرای اندیشمندی نمی‌تواند خود را از فراگیری علم بی‌نیاز بداند. نویسنده معتقد است که علم، شناخت جهان و پدیده‌های آن از هر نوع و عالی‌تر از همه، انسان است. شناخت انسان و استعدادها و شناختن راه صحیح زندگی و روابط پاک انسانی است. او این کتاب را که حاوی اخبار و آیات قرآن کریم دربارهٔ پیدایش زمین، جهان هستی و آیندهٔ آن است، با چنین پیش‌فرض‌هایی به رشتهٔ تحریر درآورده است.

خواندن کتاب الشمس و القمر بحسبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الشمس و القمر بحسبان

«"درباره سرنوشت کره زمین از منظر قرآن"

قرآن درباره سرنوشت کره زمین در سوره «زمر» آیه (۶۷) می‌فرماید: «زمین را به کلّی روز قیامت قبضه نموده و آسمان‌ها را پیچیده در کنارش قرار دهیم». به عقیده «ژرژ گاموف» خورشید سرانجام مانند سایر ستارگان درخشان‌تر می‌شود تا آن جا که صد برابر از اکنون درخشنده می‌گردد. در آن موقع، سطح زمین به حدّ حرارت آب جوش، گرم می‌شود و تمام آب اقیانوس‌ها، بخار می‌گردد و جوّ زمین به قدری گرم می‌شود که شاید بیشتر آن به فضاهای بین سیّارات، فرار کند و زمین، موجودات زنده خود را از دست خواهد داد و در قرآن، سوره «رحمن» آیه (۲۶) می‌فرماید: «کلُّ مَنْ عَلَیهَا فَانٍ» و بعد خورشید مانند این که قوی و پُر نور می‌شود، می‌سوزد و بعد به خاموشی می‌گراید و در فضا سرنگون می‌گردد و بنا به پیش‌بینی قرآن، با ماه جمع می‌شود طبق آیه «وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان