دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی در مازندران؛ جلد اول رسول صابر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی در مازندران؛ جلد اول

این کتاب جلد اول کتاب انقلاب اسلامی در مازندران است. این جلد از  کتاب انقلاب اسلامی در مازندران را رسول صابر نوشته است و اطلاعات جامعی از فعالیت‌ها و تاثیرات مردم مازندران در پیروزی انقلاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

این اثر یکی از موضوعات «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.

درباره کتاب انقلاب اسلامی در مازندران

انقلاب‌ها در مطالعه‌ تاریخ بشر از اهمیّت ویژه‌ای برخوردارند. اهمیت یک رخداد سیاسی به عوامل وقوع آن، انگیزه‌ها و اهداف و نتایج آن بستگی دارد. به نظر می‌رسد عوامل محرک هر واقعه‌ی سیاسی و تاریخی می‌تواند مبنایی برای ارزش‌گذاری آن رخداد باشد. انقلاب یکی از رخدادهایی است که مردم از عوامل اصلی آن به‌شمار می‌آیند. نقش مردم در این رویداد، آن‌چنان برجسته است که سایر مؤلفه‌های مؤثر رنگ می‌بازند. بی‌شک با من هم‌نظرید که تاریخ معمولاً روایت احوالات، اقدامات و جنگ‌های پادشاهان بوده است و از این منظر پرداختن به رویداد انقلاب در یک مرزوبوم، از آنجا که رابطه‌ای مستقیم با اعمال اراده مردم دارد، واجد ارزش و اعتبار خواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران با دو ویژگی اصلیِ حضور گسترده‌ مردم در سرتاسر کشور و رهبری دینی، از دیگر انقلاب‌ها متمایز است. گرچه جرقه‌های انقلاب در شهرهای قم و تهران زده شد اما پیام نهضت، به‌سرعت به شهرهای دیگر سرایت کرد و همه‌ ایران را دربر گرفت. این گستردگی، توان مقابله و کنترل حرکت عمومی مردم را از رژیم شاه گرفت و پایه‌های آن را متزلزل کرد. پرداختن به تاریخ انقلاب اسلامی در شهرها و مناطق مختلف کشور، هم از جنبه‌ ثبت تاریخ محلیِ یک منطقه‌ جغرافیایی با هویت مشخص اهمیت دارد و هم وجوه ناپیدا و جذابی را از این حرکت بزرگ به تصویر می‌کشد.

این اثر به بررسی و مطالعه‌ی روند انقلاب اسلامی در شهرهای بهشهر، قائم‌شهر، چالوس و نوشهر می‌پردازد. این شهرها علی‌رغم تفاوت‌های جزئی تشابهات عمده‌ای داشتند؛ زیرا با در نظر گرفتن نفوذ افکار مارکسیستی در هر چهار شهر، نیروهای مذهبی رهبری مبارزه با رژیم را در دست گرفتند. در بهشهر انجمن جوانان مسلمان فعالیت می‌کرد که با هدایت آیات: شاهرودی و کوهستانی نقش زیادی در تعمیق اعتقادات دینی در میان جوانان ایفا نمود. همچنین در قائم‌شهر نیز جامعه‌ی تبلیغات اسلامی فعالیت داشت که زیر نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین فقیهی با تشکیل جلسات و مراسم‌های مذهبی تلاش نمودند تا جوانان را از سوق یافتن به سوی مارکسیسم بازدارد. بنابراین باید گفت علی‌رغم نفوذ قابل توجه افکار مارکسیستی در بین اقشاری از مردم این شهر، از جمله کارگران، نیروهای مذهبی گرداننده‌ی اصلی امور مربوط به مبارزه بوده و نقش اساسی اصلی را در بسیجِ نهایی مردم در نهضت امام خمینی (ره) برعهده داشتند.

خواندن کتاب انقلاب اسلامی در مازندران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت تاریخ انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان