دانلود و خرید کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول زهرا آیت‌اللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول اثر زهرا  آیت‌اللهی

کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول

معرفی کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول

کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول نوشته زهرا آیت‌اللهی نخستین جلد از مجموعه مهارت‌های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات است که به مهارت‌های پیش از ازدواج می‌پردازد.

درباره کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول

کتاب حاضر مجموعه‌ای از آیات نورانی قرآن و روایات اهل‌البیت (ع) درباره تشکیل و تداوم زندگی خانوادگی است تا مورد استفاده اساتید گران‌قدری قرار گیرد که شیوه مناسب انتخاب همسر و همسرداری را به زوج‌های جوان می‌آموزند و همچنین جوانانی که در این موضوعات نیازمند آشنایی با رهنمودهای خداوند مهربان هستند.

بنابراین به ذکر آیات، روایات و ترجمه آن‌ها اکتفا کرده‌ایم و تنها در آغاز هر فصل، برخی شاخص‌های زندگی موفق خانوادگی را براساس آیات و روایات آن فصل بر‌شمرده‌ایم. در مواردی نیز به برخی مهارت‌های زندگی موفق در آغاز و پایان هر فصل، اشاره اجمالی شده است تا به اختصار شیوه عملی کاربرد این شاخص‌ها در زندگی مشترک ارائه شود.

باید توجه داشت که معمولاً آیات و روایات، معیارهای کلی برای زندگی موفق خانوادگی ارائه می‌کنند و بسیاری از راه‌کارهای اجرایی و عملی برای تحقق این معیارها را باید با بهره‌گیری از عقل و خرد دریافت؛ این امر امروزه با عنوان مهارت‌های زندگی خانوادگی مطرح می‌شود.

مجموعه حاضر درصدد ارائه همه این مهارت‌ها نیست، همان‌گونه که درصدد ارائه همه شاخص‌های زندگی موفق خانوادگی نیست، زیرا برخی از این شاخص‌ها را باید از آن دسته متون قرآنی و روایی دریافت که ویژه مباحث خانواده نیستند، بلکه معیارهای کلی زندگی موفق را ارائه می‌دهند.

کسانی که در صدد یافتن این مهارت‌ها هستند، باید ابتدا با بهره‌گیری از متون دینی، شاخص‌های زندگی با نشاط، پایدار و متعالی خانوادگی را به دست آورند و سپس با استفاده از خرد و تجربه خویش و سایر اندیشمندان، به راه‌کارهای لازم برای تحقق این شاخص‌ها دست یابند.

در این کتاب سعی بر آن بوده که برخی از مهارت‌های لازم جهت خویشتن‌داری تا آستانه‌ی ازدواج، انتخاب همسر، روابط همسران، اقتصاد خانواده، بهداشت خانه و خانواده و پیشگیری از بحران در خانواده با استفاده از آیات و روایات ذکر گردد. در تدوین کتاب از قرآن و منابع متعدد روایی استفاده شده و از کتاب «زن و خانواده» بیشترین بهره‌وری شده است. در ذکر مهارت‌های کاربردی روابط همسران نیز علاوه بر استفاده از منابعی که نام آن‌ها در پایان کتاب آمده، از تجربیات گرانبهای دوستان و آشنایان نیز استفاده شده است.

 خواندن کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه عزیزانی که در آستانه ازدواج قرار دارند مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات؛ جلد اول

مهارت‌های لازم برای خویشتن‌داری تا ازدواج

برای تقویت خویشتن‌داری، از راه‌کارهای اندیشه‌ای (تفکر در مورد فلسفه زندگی، تقویت باور به خدا و جدی گرفتن آخرت، افزایش دانش پیرامون پیامد‌های دوستی دختر و پسر)، گرایشی (توجه به کرامت‌خویشتن و مدیریت خواسته‌ها) و رفتاری (رعایت حدود الهی و مدیریت اوقات فراغت) باید استفاده کرد.

۱. راه‌کارهای اندیشه‌ای و گرایشی

یک) به ارزشمندی خویش توجه داشته باشید. این کلام گهربار حضرت علی (ع) را هرگز فراموش نکنید:

«لَيْسَ لِأَنْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّة فَلَا تَبِيعُوهَا إِلَّا بِهَا».۷۰

«برای نفس‌تان، بهایی جز بهشت نیست پس جز در اِزای بهشت، آن را نفروشید».

دو) دانش خویش را نسبت به آثار دنیوی و اخروی روابط‌جنسی حرام افزایش دهید. به آثار منفی ارتباط آزاد با جنس مخالف بیندیشید و بکوشید تا عزت‌نفس شما افزایش یابد. با علم به پیامدهای دردناک برخی انتخاب‌های خود، خردمندانه عمل کنید.۷۱

سه) خداوند می‌بیند و می‌شنود. این واقعیت را هرگز فراموش نکنید.

چهار) در اتاق خواب، جلوی ماشین یا... تصویر کعبه یا آیاتی از قرآن نصب کنید تا هنگام وسوسه شیطان، یاد خدا را در دل شما تقویت کند.

پنج) رعایت حیا در روابط با جنس مخالف، شما را از بسیاری از آسیب‌ها مصون و محفوظ می‌دارد. زیور حیا را هرگز از خویشتن دور نسازید.

۲. راه‌کارهای‌رفتاری

یک: روزانه به فعالیت جدی و زیاد بپردازید تا فرصت فرو رفتن در تخیلات آزار دهنده را نیابید.۷۲

دو: از ورزش غفلت نکنید؛ ورزش باعث دفع انرژی زاید بدن و تعدیل قوای جنسی می‌شود، از نظر روانی نیز، استقامت فرد را در برابر مشکلات و سختی‌ها افزایش می‌دهد، به دلیل صرف انرژی زیاد در ورزش، انسان خوابی عمیق می‌کند و این امر سبب آرامش می‌گردد.

سه) برای خواب‌خویش برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید. فقط پس از خستگی زیاد به بستر بروید، صبح‌ها پس از بیداری به سرعت بستر را ترک کنید، دمای اتاق خواب را زیاد گرم نکنید تا هنگام بیدارشدن صبحگاهی سرزنده و با نشاط باشید، حتی‌الامکان در اتاق جداگانه نخوابید یا اگر لازم است، درب اتاق را نیمه باز بگذارید تا در معرض دید دیگران باشید.

چهار) از پرخوری و پرخوابی بپرهیزید.

پنج) غذاهایی که سبب تقویت غریزه جنسی می‌شود؛ کم‌تر مصرف کنید، مانند: گوشت قرمز، سرخ‌کردنی‌ها، پیاز، سوسیس و کالباس، غذای چرب، غذاهایی که موجب گرمی طبع می‌شوند. مانند: خرما، پسته، شیرینی، خربزه و...

شش) غذای شب را سبک و زود هضم قرار دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به عبارت کوتاه‌تر: خانواده محلی برای برطرف کردن بزرگ‌ترین مشکلات با کمترین هزینه است.
b.dehghani
دختران و پسران و سایر افراد جامعه باید باور داشته باشند که ازدواج، انسان را با جهان هستی هماهنگ می‌کند؛ جهانی که اجزاء آن، زوج زوج خلق شده‌اند.
b.dehghani

حجم

۲۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان