دانلود و خرید کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی رن سان ترجمه حامد ذاکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی اثر رن سان

کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی

نویسنده:رن سان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی

کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی نوشته رن سان که با ترجمه حامد ذاکری منتشر شده است یکی از آثار تخصصی حوزه روان‌شناسی انتشارات متخصصان است.

درباره کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی

این کتاب تلاش دارد تا فصل مشترک میان علوم شناختی و علوم اجتماعی را مشخص کند و در پی یافتن نقاط مشترک میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی است. در چند سال اخیر، در این دو حوزه مددرسان، یعنی مدل‌سازی شناختی فردی (به‌‎ویژه معماری‌ شناختی) و مدل‌سازی تقابل چندعاملی (شامل مدل‌سازی اجتماعی و در سطحی گسترده‌تر مجموعه‌های چند‌عاملی)، رشد شگفت‌انگیزی مشاهده شده است. هرچند ممکن است فصل مشترک میان این دو حوزه، پیشرفت و توسعه مناسبی‌ نداشته باشد. دو حوزه یادشده، مبانی ذهنی اساسی بسیاری با خود به همراه دارند که می‌توانند همکاری اثرگذاری میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی ایجاد کنند و موجب درک بهتر شناخت فردی و فرایندهای اجتماعی شوند. ممکن است حوزه شناختی مورد مطالعه در علوم اجتماعی و شناختی از همان ابتدا مشخص باشد که ما بنای کار را بر این اساس می‌نهیم.

کتاب پیش‌رو به‌طور ویژه برای محققان و دانشجویان حوزه شناختی و علوم اجتماعی و رفتاری تهیه شده است، اما افراد عادی و علاقه‌مند به مطالعات جدی‌تر در هر نقطه از دنیا می‌توانند از آن بهره ببرند و از مبانی شناختی و مثال‌های مدل‌سازی اجتماعی استفاده کنند. مسائل ذهنی مورد کاوش در کتاب، بسیار گسترده و قابل توجه است. به این ترتیب این کتاب ممکن است سبب برگزاری گفتمان‌های قابل توجه در فلسفه، روان‌شناسی، مردم‌شناسی، تحصیلات، اقتصاد، مطالعه ذهن، هوش مصنوعی و علوم دیگر شود. از آنجا که این مسائل محور ادراک ذهن بشر و جامعه انسانی هستند، این کتاب می‌تواند اثبات کند که رابطه پایداری میان تئوری و تجربه وجود دارد.

رُن سان ، استاد حوزه علوم شناختی انجمن «پلی‌تکنیک رنسیلایر» و پژوهشگر شناخته‌شده‌ای در این حوزه است. وی طرح‌های پژوهشی خود را برمبنای ذهن بشر پایه‌ریزی می‌کند. او به‌تازگی مقاله‌ای با عنوان «دوگانگی ذهن» را منتشر کرده و در آن به کاوش فصل مشترک شناخت ضمنی و شناخت صریح پرداخته است. همچنین او دستیار سردبیر نشریه «پژوهش سیستم‌های شناختی» است و بر پژوهش شناختی یکپارچه تمرکز دارد. این کتاب به آرا و نظرات این اندیشمند در زمینه ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی می‌پردازد.

خواندن کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

فهرست کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی

فصل اول: مقدمه‌ای  بر یکپارچه‌سازی مدل‌سازی شناختی و شبیه‌سازی اجتماعی

فصل دوم: مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرایند‌های شناختی و اجتماعی

فصل سوم: مدل‌سازی شناختیِ رفتارهای اجتماعی

فصل چهارم: مدل‌سازی احساسات اجتماعی و انتساب‌های اجتماعی

فصل پنجم: ارتباط و همکاری با عامل‌های رباتیک

فصل ششم: شیوه‌های رفتارمحور برای مدل‌سازی و تشکیل کنترل ربات‌های اجتماعی

فصل هفتم: اجماعی‌بودن در عامل‌های عصبی بدنمند. 

فصل هشتم: معماری شناختی و مضامین ساختارها و تعاملات اجتماعی

بخشی از کتاب ‫مدل سازی و شبیه‎ سازی فرایندهای شناختی و اجتماعی

سیستم چندعاملی (به‌طور مثال مجموعه‌ای از عامل‌ها) مجموعه‌ای است متشکل از نهادهای مستقل که هر یک از آن‌ها به‌تنهایی و طبق علایق خود، درک می‌کند، تصمیم می‌گیرد و رفتار می‌کند، اما ممکن است با دیگر نهادها نیز همکاری کند تا به هدف‌های عمومی خود دست یابد. چگونه می‌توان به‌طور کلی به همکاری معنادار آن‌ها دست یافت؟ پاسخ به این سؤال مشکل است و ابعاد گسترده‌ای دارد و می‌توان گفت تاکنون همچون یک راز باقی مانده است (با وجود اینکه به‌طور ممتد مورد چالش قرار گرفته است).

در طول سال‌ها به گروه‌های گسترده عامل و عاملیت، نقش‌های مهم و اساسی واگذار شده است تا تحقیقات خود را در علوم اجتماعی و رفتاری، شامل جامعه‌شناسی، فلسفه، اقتصاد، روان‌شناسی و بسیاری از شاخه‌های دیگر علوم به کار گیرند و تشریح کنند. مجموعه افراد عامل همچنین به علوم رایانه و مهندسی (به‌ویژه در محاسبات اینترنتی و تحقیقات رباتیک) پرداخته‌اند. مدل‌های محاسبه‌ای عامل‌ها در هر دو بخش هوش مصنوعی و علم شناخت، توسعه یافته است. آن‌ها در «هوش مصنوعی» تحت عنوان «عامل‌های هوشمند» ظاهر می‌شوند؛ در علم شناخت، اغلب تحت عنوان «معماری‌های شناختی» شناخته می‌شوند که ساختار اساسی و فرایند یک مدل شناختی محاسبه‌ای با دامنه عمومی به شمار می‌رود و برای تجزیه‌وتحلیل‌های گسترده و میان‌حوزه‌ای در شناخت و رفتار به کار گرفته می‌شوند. این بخش‌های مختلف پژوهشی همراه با یکدیگر، نمونه‌هایی مفید را در بیان برخی سؤال‌های اساسی در مورد طبیعت انسان، ارائه می‌دهند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۹۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان