دانلود و خرید کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم ترجمه سینا رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

معرفی کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم، بیست و پنج راه برای غلبه بر تنبلی و کاهلی را به شما آموزش می‌دهد.

 درباره کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

احساس خستگی در هر کسی، کاملاً عادی و طبیعی است. لحظاتی وجود دارد که فرد می‌خواهد به جای انجام وظایف، تکالیف، گزارش کار و یا هر گونه مسئولیتی مانند اینها، کتاب موردعلاقه‌اش را بخواند یا تلویزیون تماشا کند.

با این حال، اگر حالت تنبلی در شما بیش از حد معمول شده است، بی‌شک باید چاره‌ای برای آن بیندیشید. در غیر این صورت، شما عادت بد «اهمال‌کاری» را در خود پرورش خواهید داد. هر چه مدت‌زمان بیشتری برای خلاص شدن از آن از دست دهید، رهایی از آن دشوارتر خواهد شد.

اما از کجا آغاز کنیم؟ نگران نباشید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد که چگونه روش زندگی و تفکر خود را برای کاهش تنبلی و افزایش بهره‌وری تنظیم نمایید!

آماده باشید که همهٔ نکات را با ذهن باز بخوانید و یاد بگیرید که اولویت‌های شخصی خود را با آن هماهنگ کنید. در نظر داشته باشید که لازم نیست تمام این نکات را در یک زمان به کار ببندید. در حقیقت، عکس این مطلب مدنظر است. اجازه دهید هماهنگ با سرعت خود این اطلاعات را در، درون خود بپذیرید.

هیچ وقتی بهتر از زمان حال نیست که خود را تغییر دهید و به انسان بهتری تبدیل شوید. اجازه دهید این کتاب بزرگترین سلاح شما علیه تنبلی و تعلل باشد.

 خواندن کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و انگیزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

«اجبار در نظم داشتن شیوهٔ خوبی است. اما "خود انضباطی" روش برتری است.» _ کوریتا کنت

وقتی شخصی منظم است، به این معنا است که او پایبند به اخلاق است زیرا کسی از او خواسته است که منظم باشد. به عنوان مثال اگر یک فرمانده به گروهان خود دستوری دهد; اگر آنها به دستوراتش عمل نکنند به شدت توبیخ خواهند شد.

از سوی دیگر، خود انضباطی سطح متفاوتی دارد. کسی وجود ندارد که به شما بگوید چه کاری انجام دهید. کنترل وسوسه و یا درست بودن آن کاملاً به خود شما بستگی دارد. کسی برای شما تصمیم نمی‌گیرد; هیچ فرمانده ای وجود ندارد که شما را امرونهی کند. فقط خودِ شما هستید. این دستیابی، به خود انضباطی را بسیار دشوار می‌سازد چرا که انسان‌ها معمولاً از هوای نفس خود پیروی می‌کنند.

اگر بخواهید به عمق آن بیندیشید، خود انضباطی تنها سلاح شما در برابر تنبلی و تعلل است. بدون آن همه چیز به هم می‌ریزد. چیزی که بیشتر، مردم را نگران می‌کند این است که راه دیکته شده‌ای برای به دست آوردن آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد برای رسیدن به یک انتخاب درست همهٔ ما باید راه دشواری را طی کنیم.

اما چه اتفاقی می‌افتاد اگر به شما می‌گفتند با پایین کشیدن دستهٔ یک اهرم به یکباره تنبلی و تعلل را ترک می‌کنید و به یک انسان بسیار مفید تبدیل خواهید شد؟

در واقع، اهرم این خود انضباطی، در ذهن شما وجود دارد. ولی هر چه کمتر از آن بهره ببرید، زنگ‌زده‌تر خواهد شد، و مسلماً حرکت دادن آن برای شما دشوارتر خواهد شد. ولی اگر هر روز سعی کنید آن را حرکت دهید، حتی به میزان کم، اهرم شروع به نرم شدن و حرکت کردن می‌کند. و هر چه بیشتر تمرین کنید، آسان‌تر خواهد شد. و اگر بیشتر استفاده کنید، اهرم را با اشارهٔ یک انگشت به حرکت در خواهید آورد.

یک مقایسهٔ دیگر، که می‌تواند مثال خوبی باشد: با یک تلاش آگاهانه شروع به خوردن تکه‌های هویج به جای کیک کنید. این انتخاب را هر روز انجام دهید. به زودی هوس خوردن هویج خواهید کرد و خوردن کیک را فراموش می‌کنید.

ایجاد خود انضباطی بزرگترین سلاح در برابر تعلل است، و بهترین راه تقویت آن، تمرین روزانه است.

نظرات کاربران

عاطفه
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

با آنکه صفحات کمی داشت اما تقریبا تمام مطالب مهم و کلیدی را پوشش داده بود. اشاره کرده بود به اینکه گاهی تنبلی بخاطر نداشتن تمرکز حین انجام فعالیت است که مراقبه را بعنوان راه حل پیشنهاد کرده و روش

- بیشتر
محراب 🪶
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

من آنقدر تنبان که حتی این کتابم نمیتونم بخونم 😁

امید
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

کتاب مفید و کاربردی دارای برنامه های ساده و عملی برای داشتن زندگی خوب

ستاره
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

کتاب رو خریداری کردم ولی چرا پلی نمیشه؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
شیوه‌ای بیابید که هر روز از آن الهام بگیرید
کاربر ۳۱۳۸۲۷۸
به طور واضح هدف از کاری را که در دست دارید مشخص کنید، ۲) درجهٔ مهم بودن و اولویت داشتن آن را تشخیص دهید، ۳) تعداد مراحلی را که باید برای انجام این کار طی کنید تعیین نمایید، ۴) تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید این مراحل را طی کنید، و ۵) یک زمان مشخص برای به پایان رساندن هر مرحله قرار دهید.
محب زهرا
اگر نداشتن انگیزه دلیل اصلی تنبلی شماست با به تعویق انداختن به جا، دوباره به دنبال انگیزهٔ مناسب باشید.
MOHAMMAD MAHDI
شیوه‌ای بیابید که هر روز از آن الهام بگیرید «با اطمینان
کاربر ۳۱۳۸۲۷۸

حجم

۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان