دانلود و خرید کتاب برای ازدواجتان بجنگید هوارد جی. مارکمن ترجمه فاطمه قره‌باغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب برای ازدواجتان بجنگید

کتاب برای ازدواجتان بجنگید اثری از هوارد جی. مارکمن، اسکات ام. استنلی و سوزان ال. بلومبرگ است که دکتر فاطمه قره باغی به فارسی ترجمه کرده است. این اثر به شما کمک می‌کند تا ازدواجتان را رشد و پیشرفت بدهید، و از طلاق جلوگیری کنید. 

درباره کتاب برای ازدواجتان بجنگید

نویسندگان در کتاب برای ازدواجتان بجنگید، به شما راه‌های ارتقای ازدواج و جلوگیری از نزدیک شدن به طلاق را معرفی می‌کنند. 

قرار است در این کتاب با عواملی آشنا شوید که می‌توانند عشق بادوام شما را با خطر و مشکل مواجه کنند، در ادامه راهکارهایی را به شما بیاموزند که در حفظ اتحاداتان در زمان بروز تعارض و رفع آن، موثر باشند. در بخش سوم کتاب یاد می‌گیرید که چطور باهم لذت ببرید و بخش چهارم، ماندن در مسیر تغییرات را به شما می‌آموزند. 

به طور کلی این کتاب هرآنچه را که لازم است درباره حل مشکلات و مسائل بدانید به شما می‌آموزد. به این امید که با به‌کار بستن راهکارهای بیان شده در کتاب، ازدواجتان را نجات دهید، خانواده‌تان را به کانونی برای عشق و محبت تبدیل کنید و همواره، به بهترین شکل ممکن با مسائل و مشکلات برخورد کنید. 

کتاب برای ازدواجتان بجنگید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب برای ازدواجتان بجنگید را به تمام دوست‌داران کتاب‌های روانشناسی و تمام زوج‌هایی که دغدغه حفظ زندگی مشترکشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب برای ازدواجتان بجنگید

تعارض و اختلاف نظر میتواند شامل انواع مختلفی مثل تعارض در عقاید، نیازها، تمایلات، توقعات و مسائل مربوط به کودک باشد؛ میتواند به شکل خصومت آشکار و پنهان، برخوردهای کلامی و فیزیکی و یا بی‌تفاوتی و کناره گیری خود را نشان دهد؛ میتواند از بحث آرام تا برخورد فیزیکی باشد و میتواند در یک دوره‌هایی تشدید و یا آرام شود. مطالعه محققان نشان داده است که تعارض بین زوجها استرس زیادی به آنها و کودکان وارد میکند و میتواند باعث تحریک دستگاه‌های قلبی- عروقی و عصبی و مشکلات و بیماریهای بعدی شود.

خیلی از زوجهایی که سالها با تعارض و اختالف زندگی کرده‌اند امیدی به حل آن ندارند. اغلب این زوجها برای حل تعارض‌هایشان از افراد متخصص کمک نمیگیرند، برخی از فامیل و دوستان کمک میگیرند که معمولا راهکارهای بی‌ثمری مثل تحمل کردن، اقدام برای طلاق، تهدید کردن و غیره را به آنها پیشنهاد میکنند.

برخی زوجها خودشان از راهکارهایی مثل فاصله گرفتن از همسر، تهدید کردن به جدایی، مقصر دانستن همسر، بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به نیازهای همسر، پرخاشگری و واسطه کردن بچه‌ها برای حل تعارض‌هایشان استفاده میکنند.

هیچکدام از این روش ها، راه‌های سالمی برای حل مشکلات نیستند و پیامدهای منفی زیادی مثل بیماری، افسردگی، اضطراب و مشکلات فرزندان را به دنبال دارند. تعداد کمی از زوجها از متخصصانی مثل مشاوران و روانشناسان خانواده کمک میگیرند، از کتابهای آموزشی کاربردی در مورد مهارت‌های رابطه استفاده میکنند و یا در برنامه‌های آموزشی شرکت میکنند.

در این کتابها و برنامه‌های مهارتهای حل مسئله، راه‌های مشورت کردن با همسر، درک احساسات همسر، بررسی پیامدهای رفتارها و غیره به آنها آموزش داده میشود.

متاسفانه بسیاری از زوجها از شرکت در این برنامهها پرهیز میکنند و گمان میکنند به آنها برچسب "مشکل‌دار بودن"زده میشود. این اجتناب از کمک گرفتن

از افراد متخصصی که در این زمینه دانش کافی داشته و آموزش دیده‌اند و در مواجهه با مشکلات زوجها بیطرف هستند، به قیمت افزایش آمار جدایی و مشکلات خانواده و فرزندان تمام میشود، در حالی که بسیاری از این مشکلات با روشهای درست قابل حل هستند. خیلی از ما مهارتهای حل مسئله و کنار آمدن با استرس را از والدین و خانواده‌هایمان نیاموخته‌ایم چون آنها نیز از والدینشان نیاموخته‌اند. بنابراین، با آموزش و تلاش برای حل مشکلات، ما میراث با ارزشی به فرزندان و نسلهای بعدی خودمان میدهیم تا بتوانند از پس مشکلات زندگی برآیند. 

نظرات کاربران

زهرا مشکل گشا
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

خانم دکتر قره باغی فوق العادست ترجمشون. تدریسشون این کتاب هم یکی از بهترین کتابهای پر کیس واقعی و تکلیف و یاد دادن مهارتهای لازم هست و ترجمه بسیار روان حتما بخونید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۵۰
تومان