دانلود و خرید کتاب مهارت های ارتباطی زوجین جرج تیلور ترجمه فاطمه رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های ارتباطی زوجین اثر جرج تیلور

کتاب مهارت های ارتباطی زوجین

معرفی کتاب مهارت های ارتباطی زوجین

کتاب «مهارت های ارتباطی زوجین» نوشتۀ جرج تیلور و ترجمۀ فاطمه رضایی، فاطمه صدیقی و نوشین سرحدی  است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. این کتاب یک ابزار آگاهی است برای بهترشدن و خلاقانه‌شدن روابط.

درباره کتاب مهارت های ارتباطی زوجین

تقریباً همۀ ما براساس یک سری الگوهای رفتاری زندگی می‌کنیم که از سال‌های پیش یا از کودکی با خودمان به‌همراه آورده‌ایم. ممکن است ناخودآگاه، رفتارهایی داشته باشیم یا حرف‌هایی بزنیم که منجر به مشاجره و اختلاف شوند. کافی است که در روابطمان فقط تغییر را طلب کنیم آن وقت است که با راهکارهای کتاب مهارت‌های ارتباطی زوجین می‌توانیم الگوهای ناکارآمد را تبدیل به الگوهای کارآمد کنیم.

جرج تیلور بعد از ۲۵ سال کار به‌عنوان مشاور خانواده و ازدواج و سروکارداشتن با زوج‌های مختلف، با درنظرگرفتن این نکته که لذت بیشتر باعث به‌وجودآمدن عشق بیشتر و کشمکش کمتر باعث به‌وجودآمدن اختلافات کمتر، صمیمت بیشتر، خلاقیت بیشتر و همکاری می‌شود ۱۰ تمرین را برای کمک به آن‌ها طراحی کرد.

تیلور برای طراحی این تمرین‌ها از تکنیک ذهن‌آگاهی شرقی‌ها الهام گرفته است. تکنیک‌های شرقی مثل مدیتیشن هستند و یاد می‌دهند که چگونه می‌شود ذهن را آگاه‌تر کرد. با ۱۰ تمرین جورج تیلور زوج‌ها یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از تکنیک قدرتمند ذهن‌آگاهی روابطشان را روزبه‌روز بهتر کنند. تمریناتی که در این کتاب ارائه شده است طبق آخرین مطالعات روان‌شناسی مثبت‌گرا و با کارکردن بر روی آسیب‌های زندگی به‌دست‌ آمده است.

کتاب مهارت‌های ارتباطی زوجین، راهی است برای رهایی. رهایی از عادت‌‌های ناکارآمد زمان کودکی و تنها از این طریق است که می‌توانیم مثل یک بزرگسال عاقل، دوست‌داشتن و عشق را تجربه کنیم.

نکتۀ قابل‌توجه کتاب این است که جرج تیلور با آوردن مثال‌هایی از زوج‌هایش توانسته مطالب را قابل‌فهم و قابل‌لمس ارائه کند. مسئله‌ای که بسیاری از زوج‌ها بعد از انجام ۱۰ تمرین به آن اشاره کردند و بینشان مشترک بوده این است که بعد از انجام تمرین‌ها آن‌ها توانستند با همسر خود حرف بزنند. این نشان می‌دهد تا چه اندازه یادگیری این مهارت اهمیت دارد. 

خواندن کتاب مهارت‌های ارتباطی زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی، زوج‌ها و کسانی که می‌خواهند مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جورج تیلور

جورج تیلور، درمانگر و مشاور ازدواج آمریکایی، کارشناسی هنر، کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و نیز کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی مشاوره را در کارنامۀ تحصیلی خود دارد و در سانفرانسیسکو زندگی می‌کند. او از سال ۱۹۸۵ شروع به فعالیت در حوزۀ ازدواج کرد و کلاس‌های زیادی را برای افراد مختلف بوده برگزار کرده است. تیلورعلاوه بر کتاب در قالب ویدیوهای آموزشی با کمک همکارانش ارتباط با همسر و طی‌کردن مسیر ازدواج را به صحیح‌ترین شکل ارائه می‌دهد.

بخشی از کتاب مهارت‌های ارتباطی زوجین 

«در حقیقت همسران باید با روش‌های درست درک شوند. در خیلی از الگوهای تعارضی که زوجین هر بار تکرار می‌کنند هر کدام از دو طرف آن را به نوعی ایجاد کرده‌اند. شما ممکن است ندانید که رفتارهای ناکارآمد ناخودآگاه در شما نهادینه شده‌اند. تمرینات این کتاب به شما در درک این نقاط کلیدی کمک می‌کند. با شناخت احساس تنهایی و نارضایتی که در شما نفوذ کرده است که منجر به تجربه بیشتر نوسانات هیجانی در شما می‌شود می‌توانید احساسات خود را بهتر کنترل کنید. نشانه‌های ترس معمولاً خود را با سوالاتی مثل آیا من را دوست داری؟ آیا من دوست داشتنی هستم؟ آیا تنها هستم؟ آیا مورد توجه‌ام؟ نشان می‌دهد. وقتی شما با مدل‌های ارتباطی این کتاب شروع به کار می‌کنید، می‌توانید تشخیص دهید که علت استرس در گفتگوهایتان چیست؛ نشناختن این ضعف‌ها خودش می‌تواند مشکل ساز شود. برای تینا و جفری مشکل اصلی سایز و اندازه حمام نبود بلکه درگیری‌های تکراری در ارتباط مثل درک نشدن، کنترل‌گری، چه کسی حق داره و چه کسی گناهکاره بود. این ده تمرین باعث می‌شود که هر فردی از درون خودش آگاهی پیدا کند و می‌تواند متوجه شود که چگونه ممکن است که ناخودآگاه، رفتارها و مکالمات تکراری که منجر به مشاجره و اختلاف شوند، داشته باشند.»

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان