دانلود و خرید کتاب پس از غروب ابراهیم نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پس از غروب اثر ابراهیم نوریان

کتاب پس از غروب

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پس از غروب

کتاب پس از غروب، نوشته ابراهیم نوریان در ادامه کتاب خارج از نوبت است. در کتاب «خارج از نوبت» درباره مطالبی با موضوع فاکتورهای ترک، پاکی و... صحبت کردیم و اکنون ادامه‌ این مطالب را در جلد دیگری آورده‌ایم تا ازدیاد مطالب باعث تداخل در استفاده از کتاب‌ها و محتوای آن‌ها نشود. در کتاب «پس از غروب»  سعی داریم تا ترک‌های منظم، خصوصیت برخی مواد، روش‌های دیگری از کاهش متادون، درمان‌های نگهدارنده‌ی روانی و... را مکتوب کنیم و با استفاده از این مطالب سعی داریم در کنار بیماران و روان‌شناسان باشیم. 

درباره کتاب

با استفاده از این کتاب می‌توان بیمار را در یک چهار چوب درمانی قرار داد تا لغزش‌های او کنترل شود. حتی یک قدم رو به جلو از طرف بیمار در تسریع درمان بسیار موثر خواهد بود. ابزارهایی برای بالا بردن سرعت درمان در نظر می‌گیریم. بیماران اگر هیچ ندانند با ایجاد بینش در آنان می‌توان راه بهبودی و سلامت را برایشان فراهم کرد و این کتاب این بینش را به بیمار می‌دهد و مطالبی را می‌گشاید که در جلسات مشاوره و روان‌شناسی مطرح می شود. بسیاری از بیماران از این گله دارند که در زمان مشاوره، روان‌شناس برای آنان مطالب مؤثر و مفیدی ارائه نمی‌دهد. این کتاب همچنین می‌تواند ابزاری کارآمد برای روان‌شناس باشد تا در صورت مواجهه با سؤالات بی‌شمار بیماران پاسخی به آن‌ها ارائه دهد و باعث تمایل بیمار برای مشاوره‌ی مجدد باشد. کتاب «ترک تدریجی یک دنیا» بر این است تا معضلات بیماران در حال ترک را شناسایی کند و برطرف نماید و آنان را با ضمانت درمانی روبرو کند.

باتوجه به نگاه درمانی مراکزی مانند معاونت بهداشت و درمان یا وزارت بهداشت و گسترده شدن بیش از 800 کلینیک ترک اعتیاد در سطح شهر لازم دیدیم در راستای ترک‌های کلینیکی و سرپایی کتابی دیگر را  آماده کنیم تا از آن به‌عنوان یک منبع که تمامی حالات بیماران و برخورد با آنان را ایجاد می‌کند در پیش‌برد اهداف درمانی استفاده شود. امروزه دوره ترک‌های «ته خطی» که بیمار را به تخت می‌بستند یا او را در پستوها و زیرزمین‌ها محبوس می‌کردند به پایان رسیده و جای آن درمانگاه‌ها و مراکزی ایجاد شده است که مشتمل بر (پزشک، روان‌شناس، پرستار، مددکار) است و با نگاهی علمی به مقوله اعتیاد و ترک آن با استفاده از داروهای استاندارد سعی در ایجاد درمانی مطمئن و به دور از حاشیه دارند. اگر چه در رابطه با ترک اعتیاد مقالات و کتاب‌ها و حتی سمینارهای بسیاری وجود دارد اما همچنان منبعی موثق و قابل دسترس که بتوان با تکیه بر آن روش‌های کاهش متادون یا مصاحبه تشخیصی با بیماران را آموخت وجود ندارد به ویژه برای روان‌شناسان که امروزه در کلینیک‌های ترک اعتیاد بدون امکانات مناسب و تنها بر اساس خلاقیت و تلاش خود فعالیت می‌کنند. با مصاحبه از روان‌شناسان به این نتیجه رسیدیم که به علت کمبود منابع و تخصصی نبودن حیطه‌ کاری آنان، بیماران تمایلی برای مشاوره و روان‌شناسی ندارند بنابراین این کتاب و کتاب‌های مشابهی که در این حیطه نوشته شده‌اند می‌توانند گوشه‌ای از نقایص کار را برطرف نمایند. به هر ترتیب با توجه به گستره‌ی اعتیاد باید گستره‌ای نیز برای ترک اعتیاد چه در کمپ‌ها، چه در خانه‌های بهبودی و انجمن‌ها و چه در کلینیک‌های ترک اعتیاد به وجود آورد تا بازگشت مجدد دوران اعتیاد در بیماران کمتر اتفاق بیفتد. در غیر این صورت به علت ظرفیت مصرف در بیماران شاهد اُفت درمانی و بازگشت به دوران مصرف آنان خواهیم بود.

خواندن کتاب پس از غروب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که خودشان یا عزیزانشان تصمیم به ترک گرفته‌اند و همین طور کسانی که کتاب خارج از نوبت را خوانده‌اند و در پی مطالب تکمیلی هستند.


بخشی از کتاب

نقطه‌ی اوج در ترک در صورت حفظ انگیزه ابتدایی در درمان شکل می‌گیرد و تقویت این انگیزه باعث استحکام نقطه‌ی اوج در ترک و ماندگاری آن است. کسانی که به اصطلاح «پاکی بالا» هستند به نقطه‌ی اوج در ترک رسیده‌اند ناگفته نماند که در صورتی که بیمار در مسیر ترک قرار بگیرد احتمال لغزش را دارد بنابراین دسترسی به نقطه‌ی اوج کمتر امکان‌پذیر است اما کسانی که تجربه‌ی پاکی‌های بسیار را دارند قطعاً از لغزش به دور می‌باشند. نقطه‌ی اوج در مشاوره‌ی اعتیاد با مترادفات دیگری به نام‌های «پاکی بالا»، «بینش در روان‌شناسی» و رهایی در (N.A) و گنگره شصت شنیده می‌شود. توضیح دیگر اینکه ترک و رسیدن به نقطه‌ی اوجِ آن منوط به ساختنِ ترک است نه داشتنِ ترک.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۶۰۰
تومان