دانلود و خرید کتاب هالیوود سیدهاشم میرلوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هالیوود اثر سیدهاشم میرلوحی

کتاب هالیوود

معرفی کتاب هالیوود

کتاب هالیوود نوشته سیدهاشم میرلوحی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر نگاهی به هالیوود و نقشش در قالب‌ریزی و شکل‌دهی به افکار و اندیشه‌ها می‌پردازد.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب هالیوود

هالیوود ظاهر زیبایی دارد. همه آن‌هایی که از دور به هالیوود نگاه می‌کنند تنها ظاهر پر زرق و برق آن را می‌بینند و هرچیزی را که در نهایت زیبایی و دلنشینی است. اما آیا در پس این ظاهر فریبنده چیز دیگری وجود ندارد؟ آیا پشت این ظاهر زیبا، کثیفی و پلشتی وجود ندارد؟

سیدهاشم میرلوحی در این کتاب با استناد به مقالات و منابع آمریکایی در تلاش است که نقش این رسانه عظیم و بزرگ را در قالب‌ریزی و شکل‌دهی به افکار و اندیشه‌های جوانان بررسی می‌کند.  

کتاب هالیوود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب هالیوود را به علاقه‌مندان به مطالعات جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب هالیوود

افکار و اندیشه‌ها د‌ر قالب هالیوود شکل می‌گیرند

کون مکدانلد در بخش «جهودان و رسانه‌ها، جهات نگرش را شکل می‌دهند» از کتاب فرهنگ نقد: تحلیل تکامل‌یافته پیرامون دست داشتنِ جهودان در جنبش‌های روشن‌فکری و سیاسی قرن بیستم ، به نکات شایان توجهی اشاره دارد.

هالیوود در سلطۀ کامل جهودان صهیونیست است و با این سلطه و استیلا، بر همۀ افراد و ملت‌ها که از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند، تأثیر‌گذار است. این بدان معناست که چنان در افکار و اندیشه‌های آنان رسوخ می‌کند که ملت‌ها با عینک و نگاه و بینش جهودان صهیونیست می‌اندیشند! چگونه؟!

جهودان با تبلیغات هدف‌دار و موذیانه در فیلم‌هایشان، چنان فرد را ‌به عقاید و نظریات و اعتقادات مذهبی‌اش بی‌تفاوت می‌کنند که به‌تدریج، بدون آنکه خودش متوجه باشد، از نگاه و دیدگاه آنان دربارۀ همه چیز می‌اندیشد. چنین است که بسیاری از امریکایی‌ها معتقدند که هالیوود قالب‌ریز و شکل‌دهندۀ افکار و اندیشه‌هاست. یکی از راه‌کارهای جهودان صهیونیست برای رسیدن به یکی از اهدافشان که سلطه بر افکار مردم جهان است، ایجاد شک و شبهه و تردید در عقاید سایر ملت‌ها ازجمله مسلمانان است. آن‌ها با ایجاد تزلزل فکری در مردم، ازطریق فیلم و سایر ابعاد هنری، فرد را دچار تشتت فکری و بی‌ثباتی کرده و به‌تدریج، عقاید خود را بر آنان تحمیل می‌کنند و مغز و فکر و اندیشۀ آنان را مانند مومی، به همان شکل که می‌خواهند، درمی‌آورند. اندیشه‌های اصیل و اعتقادات و باورهای مذهبی آنان را چون موریانه‌ای می‌جَوَند یا به‌عبارتی‌دیگر، به‌گونه‌ای ذوب می‌کنند. پس از آن، این افکار ذوب‌شده را که دیگر با مسائل اعتقادی اصیل گذشتۀ خود رابطه‌ای ندارد و بی‌تفاوت شده، در قالب‌هایی که مدنظرشان است می‌ریزند تا از آن‌به‌بعد، آن‌گونه که جهودان می‌خواهند، فکر کنند و به‌دنیا بنگرند. درهرصورت، به‌مرور، جهودان صهیونیست نظریات خودشان را جایگزین می‌کنند و افراد با عینک‌هایی که جهودان بر چشم آن‌ها نهاده‌اند، به اسلام ناب و جمهوری اسلامی می‌نگرند. 

نظرات کاربران

دنیس تیموریان
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

کتاب موفق دیگری از استاد میرلوحی که تجربیات بسیار عالی از زیست در بطن جامعه‌ی آمریکا دارند و این تنها کتاب ایشان نیست که از واقعیت‌های مغفول و مکتوم جامعه متمدن آمریکایی پرده‌برداری می‌کند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۱۰۰
تومان