دانلود و خرید کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان یوسف گرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان اثر یوسف گرجی

کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

معرفی کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان نوشته یوسف گرجی است. این کتاب یکی از کتاب‌های تخصصی و کارآمد روان‌شناسی نشر تزکیه است.

انتشارات تزکیه سال ۱۳۷۵ با مدیرمسئولی آقای یوسف سلطانی، دانش آموخته علوم تربیتی وروانشناسی، تأسیس شد. این انتشارات در دو دهه فعالیت خود بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه های روانشناسی، مشاوره، خانواده و تعلیم و تربیت منتشر کرده است که منبع معتبری برای دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

انتشارات تزکیه با ده‌ها عنوان کتاب در دست چاپ در زمینه‌های روانشناسی و خانواده ،یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین مجموعه‌های فرهنگی دربین اساتید دانشگاه، مترجمین ومؤلفین، خانواده‌ها، مشاوران و سایر اقشار کتاب‌خوان کشور است.

کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان یکی از کتاب‌های تخصصی این انتشارات است که به خوانندگان متخصص و علاقه‌مند کمک می‌کند اطلاعات دقیق و به روزی از علم روان‌شناسی داشته باشند.

خواندن کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و متخصصان و علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 

از آنجا که این کودکان در مرحله پیش عملیاتی قرار دارند توانایی انجام عملیات منطقی را نداشته و از نظر شناختی قادرند تنها به یک ویژگی از یک شئ یا موقعیت متمرکز شوند و در متمایز ساختن ظاهر یک شئ از واقعیت آن به راحتی دچار سردرگمی می‌شوند. شخصیت‌های عروسک خیمه شب بازی و کارتونی در تسهیل ارتباط با این کودکان سودمند خواهند بود. استفاده از عروسک‌های خیمه شب بازی در مصاحبه با کودکان در زمینه مشکلات اجتماعی و سوءاستفاده بالقوه مفید خواهد بود. کودکان کم سال به خاطر محدودیت در مهارت های حافظه در یادآوری اطلاعات خاص به طور دقیق مشکل دارند و ممکن است اطلاعات دقیقی از رخدادهای گذشته را به یاد نیاورند. آن ها در ادامه‌ی گفت وگو به صورت بلند مدت نیز مشکلاتی دارند. از نظر کارکرد اجتماعی- هیجانی به دلیل وجود خود محوری، در درک نقطه نظرات دیگران دچار مشکل بوده و نمی‌توانند دیدگاه دیگران را مدنظر قرار دهند. به همین دلیل نمی توان از آن ها پرسید که دیگران در شرایط مشکل ساز چه فکر واحساسی خواهند داشت. بلکه بهتر است سؤالات خاص‌تری در مورد اتفاقی که افتاده و احساسش پرسید. اگرچه کودکان این دوره سنی دامنه‌ای از هیجانات را تجربه می‌کنند ولی در توصیف احساسات خود به صورت کلامی به خوبی عمل نمی‌کنند. این کودکان درست و غلط را براساس پیامدهای رفتار تعریف کرده و می‌شناسند یعنی همان مرحله پیش قراردادی اخلاقی در نظریه کلبرگ. به عنوان مثال، آنها هل دادن یا زدن دیگران را بدین خاطر اشتباه می‌دانند که باعث می‌شود کودک خاطی تنبیه شود یا به اتاق محروم سازی برود. از نظر تعاملات اجتماعی کودکان در این دوره سنی از بازی‌های موازی گذشته و به بازی های متقابل که مستلزم داد و ستد بین آن هاست می پردازند. آن ها قادرند تا به مدت کوتاهی روی یک بازی باقی بمانند.

نظرات کاربران

کاربر ۴۰۷۶۰۹۹
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

خیلی کتاب خوبی بود ممنونم

کاربر 6657901
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

کتاب عالی به قلم یکی از بهترین های روانشناسی کودک و نوجوان

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۵۰
تومان