دانلود و خرید کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار سیاوش مرشدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار اثر سیاوش مرشدی

کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار

نویسنده:سیاوش مرشدی
انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار

کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلارنوشته دکتر سیاوش مرشدی در بردارنده اصطلاحات کلیدی و طبقه بندی شده و کاربردی زبان ترکی آذربایجانی است که نشر بید آن را به چاپ رسانده است.

درباره کتاب خودآموز زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار

زبان ترکی آذربایجانی  که با عنوان‌های «آذربایجانی» و «ترکی آذری» هم شناخته می‌شود در کشورهای جمهوری آذربایجان، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، بخش‌هایی از استان ها قزوین، همدان، کرمانشاه، کلان شهرهای تهران، کرج و... صحبت می شود. اگرچه این زبان لهجه‌های گوناگونی دارد ولی از نظر آواشناسی؛ واژگان، صرف و نحو و وام واژگان دارای مشابهت‌های فراوانی است. افزون بر این جمعیت  آذربایجانی قابل توجهی در کشورهای گرجستان، ترکیه، ارمنستان و ... وجود دارند.

زبان ترکی آذربایجانی از شاخه اوغوزی زبان‌های ترکی به شمار می‌رود. لهجه استاندار شمالی زبان آذربایجانی در جمهوری آذربایجان بر اساس گویش شیروانی نشأت گرفته است، در حالی که زبان ترکی آذربایجانی که در تبریز استفاده می‌شود دارای گوناگونی در مقایسه با آن است. ترکی آذربایجانی با زبان‌های گاگائوز (در مولداوی، اکراین، روسیه و ترکیه)، قشقایی (در ایران)، تاتار کریمه، ترکی کشور ترکیه و ترکمنی به طور نزدیک پیوند دارد. بر اساس پژوهش‌های تطبیقی زبانشناسی، نزدیک ترین خانواده ی زبان به ترکی آذربایجانی زبان ترکمنی به شمار می‌رود. کتاب دربر دارنده ی اصطلاحات کلیدی و طبقه بندی شده و کاربردی زبان ترکی آذربایجانی است. در پیوست، مصدرهای مهم و صرف ده فعل پرکابرد آورده شده است.

در ادامه کتاب به معرفی کشور دوست و همسایه، جمهوری آذربایجان، دانشگاه های آن کشور، ریشه شناسی شهر باکو و جذابیت‌های گردشگری شهر باکو پرداخته شده است. تصویر روی جلد، «الُو قوله لری» (برج های آتش) است که از زیبایی‌های معماری نوین جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود.

خواندن کتاب زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یاد گرفتن زبان ترکی آذربایجانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیاوش مرشدی

دکتر سیاوش مرشدی، زاده ی ۲۸ مرداد ۱۳۶۲ در تهران. استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، مرکز گمیشان است. عمده فعالیت او در حوزه‌های ادبیات تطبیقی، زبان و ادبیات ترکمنی، ادبیات و ترجمه کتاب‌های کودک و نوجوان، زیبایی شناسی ادبی، سبک شناسی و... است. هم چنین در حوزه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوان و تجهیز کتابخانه این آینده سازان نقش فعالیت می کند. از این نویسنده، مترجم و عضو هیئت علمی دانشگاه بیش از ۳۰ کتاب به چاپ رسیده است  پژوهشگران زبان ‌ و دانشجویان مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب زبان ترکی آذربایجانی باجی قارداشلار

جمهوری آذربایجان در جنوب رشته کوه های قفقاز و شمال رودخانه ی ارس و در کنار دریای خزر واقع شده است. سه رشته کوه: قفقاز بزرگ در شمال، قفقاز کوچک در غرب و کوه های تالش در جنوب این کشور را احاطه کرده است. (اعتمادی، ۱۳۹۵: ۳۴ ـ «جمهوری آذربایجان»).

کشورهای همسایه ی جمهوری آذربایجان به ترتیب مساحت همسایگی عبارتند از:

۱. ارمنستان (۵۶۶ کیلومتر)؛

۲. ایران (۳۴۳ کیلومتر)؛

۳. گرجستان (۳۲۲ کیلومتر)

۴. روسیه (۲۸۴ کیلومتر).

هم چنین جمهوری خودمختار «نخجوان» وابسته به کشور جمهوری آذربایجان به ترتیب با کشورهای زیر همسایه است:

۱. ارمنستان (۲۲۱ کیلومتر)؛

۲. ایران (۱۷۹ کیلومتر)؛

۳. ترکیه (۹ کیلومتر).

کشور جمهوری آذربایجان بنا بر آمار سال ۲۰۲۰ م. ۱۰.۱۶۴.۱۷۶ نفر بوده است. (worldometers.info)

«قوم آذربایجانی، اکثریت مردم این کشور را تشکیل می دهد، مردم عمدتاً شیعه مذهب، آذری زبان [= دارای زبان ترکی آذربایجانی] و با فرهنگ ایرانی هستند. جمهوری آذربایجان به همراه ایران، عراق و بحرین چهار کشوری هستند که در آن شیعیان اکثریت جمیعت را تشکیل می دهند.» (اعتمادی، ۱۳۹۵: ۳۴)


نظرات کاربران

Yeganeh_Xamsaw
۱۴۰۱/۰۷/۲۴

این کتاب عاللیه من عاشق زبان ترکی ام چوخ ساغل

فائقه
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

من ترکی متوجه میشم ولی نمیتونم صحبت کنم این کتاب برای من که خیلی خوب بود وکلمات وجملات کاربردی بسیار خوبی داشت در حدی که نصفه کتاب رو خوندم میتونم بگم سلام😉 نجه سن؟💚من یاخشییم 💚ساغول💚 من آدییم فائقه دی💚

- بیشتر
تبریز
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

من عاشق زبان تورکی اذربایجانی ام و خیلیییی ممنون از کتاب خوبتون که منو بیشتر به این زبان زیبا و شیرین نزدیک کرد ممنون♥😍❤

jami
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

خوبه

کاربر ۵۰۰۴۱۳۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

خیلی خوب. بسیار کاربردی است و توصیه می شود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۹۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان