دانلود و خرید کتاب عزت نفس در محیط کار ناتانیل براندن ترجمه هایده بریری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عزت نفس در محیط کار اثر ناتانیل براندن

کتاب عزت نفس در محیط کار

معرفی کتاب عزت نفس در محیط کار

کتاب عزت نفس در محیط کار نوشته ناتانیل براندن برای شما توضیح می‌دهد که چگونه کارکنان دارای اعتماد به نفس سازمان‌های قدرتمند می‌سازند.

 درباره کتاب عزت نفس در محیط کار

موضوع این کتاب دستاوردهای عزت‌نفس در عرصهٔ اقتصاد، و کاربردهای عملی این دستاوردها برای رهبران، رؤسا، و هر فردی است که خواستار نظارت آگاهانه بر حرفه و آیندهٔ شغلی خود است.

منظور براندن از عزت‌نفس تجربهٔ شایسته‌بودن برای فائق‌آمدن بر چالش‌های زندگی و سزاوارِ شادمانی بودن است؛ بدین‌معنی که به توانایی‌تان در اندیشیدن، آموختن، تصمیم‌گیری‌های مناسب، و پاسخ‌گویی کارآمد به وضعیت جدید اعتماد کنید. همچنین به معنای باور به حقِ بدیهیِ موفق‌بودن و رضایت‌خاطر شخصی است؛ ایمان به این‌که سعادت حق شماست.

عزت‌نفس نوعی مهارت اثربخش است که اطمینان عمیق به ذهن را می‌طلبد، نه اطمینان به دانشی که با توسل به آن وظایف را به نحوی شایسته به انجام برسانید، یا اطمینان به میزان آگاهی از هر موضوع ویژه. درعوض، به معنای اعتماد به مراحلی است که شما استدلال می‌کنید، می‌اندیشید، می‌آموزید، انتخاب می‌کنید، تصمیم می‌گیرید، و کار را اداره می‌کنید.

عزت‌نفس اطمینانی است راستین، و باید بر مبنای واقعیت باشد؛ باید کسب شده باشد. یکی از موضوع‌هایی که در این کتات بررسی می‌شود، چگونگی به‌دست‌آوردن آن است.

عزت‌نفس از وقتی که استعداد انتزاعیِ خودآگاهی رشد یافته، همیشه نیاز روان‌شناختیِ مهمی بوده است. هرچند، اکنون، از دیدگاهی که در گذشته موضوعیت نداشته، عزت‌نفس نیاز اقتصادیِ مبرم شده است.

 فصل اول کتاب محیط‌ه های کاری در قرن حاضر را بررسی می‌کند و ان را با قرون گذشته مقایسه می‌کند. براندن در این فصل بررسی می‌کند که محیط کار چگونه تغییر کرده است، به‌سبب چالش‌های جدید و بی‌سابقه‌ای که کارکنان و تشکیلات شغلی با آن مواجه می‌شوند؛ و چگونگی ارتباط این چالش‌ها و عزت‌نفس را شرح می‌دهد.

در فصل دوم به ویژگی و پویایی‌شناسی عزت‌نفس و نقش آن در عمل و انگیزهٔ شخصی و غیرشخصی می‌پردازد. چنانچه ما درک نکنیم که عزت‌نفس چیست و چگونه عمل می‌کند، نمی‌توانیم به چندوچون دستاورد تازه‌اش در محیط کار پی ببریم.

در ادامهٔ این دو فصل، مفاهیم جدید واقعیت‌ها برای رهبران، شیوهٔ کار مدیران، و شرایط ایجاد تشکیلاتی با عملکرد بالا، نوآوری مداوم، و سوددهی مستمر را —در بازارهای جهانی به‌شدت رقابتی— مورد توجه قرار می‌دهد و سرانجام، پیوند دقیق بین تأثیر پیشرفت خودتان به‌عنوان فرد و تلاش برای منطبق‌کردن خودتان و تشکیلات‌تان با چالش‌های اقتصاد را که با گذشت هر سال دشوارتر به نظر می‌رسد بررسی می‌کند.

 در اینجا پیام این است که می‌توان به کار به‌عنوان مسیر رشد فردی نگریست، درنتیجه عزت‌نفس و مهارت حرفه‌ای می‌توانند با هم رشد کنند و یکدیگر را تقویت کنند—درعین‌حال‌که باید از خطای یکی‌پنداشتن ارزش فردی و موفقیت شغلی اجتناب کرد. 

پایان‌بخش کتاب نیز راهنمایی برای بهره‌وری به نفع خویشتن و دیگران در محیط کاری است.

 خواندن کتاب عزت نفس در محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران و کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

درباره ناتانیل براندن

ناتانیل براندن یکی از پیشگامان روان‌شناسیِ عزت‌نفس است وبنیانگذار «نهضت عزت‌نفس در روان‌شناسی» به شمار می‌آید. او علاوه بر نویسندگی و سخنرانی، به روان‌درمانگری و مشاوره هم اشتغال داشت و در سراسر جهان به بسیاری از شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی‌اش آموخت که چگونه قواعد و فنون عزت‌نفس به انسان‌های عصر ما در مواجهه با چالش‌های زندگی اجتماعی و حرفه‌ای کمک می‌کند.

او که پیش‌زمینه‌ای هم در مطالعات و پژوهش‌های فلسفی داشت، کتاب‌های متعددی به رشتهٔ تحریر درآورد.

براندن در دسامبر ۲۰۱۴ در هشتادوچهارسالگی در لس‌آنجلس کالیفرنیا درگذشت.

 بخشی از کتاب عزت نفس در محیط کار

نفْسِ رهبر

عزت‌نفس بالای رهبر احتمالاً به معنی توانایی موفقیت در این امر است. ذهنی که به خودش بی‌اعتماد باشد نمی‌تواند الهام‌بخش بهترین‌ها در ذهن دیگران باشد. فردی که احساس می‌کند شایستهٔ پیشرفت و موفقیت نیست بعید به نظر می‌رسد آرمان‌های چندانی را به دیگران القا کند. هیچ رهبری نمی‌تواند الگوی دیگران باشد اگر دچار حس ناامنی باشد و بخواهد خودش را برحق و دیگران را باطل جلوه دهد. دراین‌صورت رابطه‌اش با دیگران نه‌تنها الهام‌بخش نیست بلکه خصمانه است و نمی‌تواند بهترین وجه را در دیگران نمایان سازد. این‌که بگوییم رهبر باید نفْس خود را کشته باشد سفسطه‌آمیز است. رهبر به نفسی به قدر کفایت سالم نیاز دارد تا خودش را در هر برخورد و مواجهه در معرض آزمایش نبیند—از سر نگرانی و از موضع دفاعی عمل نکند—به‌طوری‌که باید آزاد باشد براساس وظیفه و معطوف به نتیجه عمل کند نه برپایهٔ خودبزرگ‌بینی و نفع شخصی. نفْس سالم می‌پرسد چه کاری باید انجام شود؟ نفس نامطمئن می‌پرسد چگونه از وضعیت ناخوشایند دوری کنم؟

نفس سالم می‌پرسد، چه کاری باید انجام شود؟

روزی مدیرعامل اجرایی جوانی که به‌تازگی به کار گماشته شده بود مرا استخدام کرد تا کمکش کنم در رهبری پیشرفت کند. او دوست داشت بداند آیا روشی وجود دارد که فرد بتواند با عمل به آن، رهبری شایسته باشد؟ پاسخ دادم یکی از بهترین روش‌ها این است که انسان در پیشرفت کسی مؤثر واقع شود—و، به‌ویژه، از طریق اجرای شش رکن برای تعیین حدود فعالیت و روابط کاری، در بهبود وضعیت عزت‌نفس فردی دیگر تأثیرگذار باشد.

به‌عنوان مثال،‌ رهبر به‌منظور تأثیرگذاری باید به‌خوبی با حقیقت دمساز باشد—پذیرای تمام حقایق، دانش‌ها، اطلاعات، و بازخوردهایی که در موفقیت سازمان در انجام مأموریتش مؤثر است. پذیرش حقایق، چه خوشایند چه ناخوشایند، هستهٔ مرکزی آگاهانه‌زیستن است—و آگاهانه‌زیستن منبع عزت‌نفس و موجب تجلی عزت‌نفس است.

نظرات کاربران

مهسا
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

ترجمه کتاب متاسفانه ضعیف است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
منظور من از عزت‌نفس تجربهٔ شایسته‌بودن برای فائق‌آمدن بر چالش‌های زندگی و سزاوارِ شادمانی بودن است؛ بدین‌معنی که به توانایی‌تان در اندیشیدن، آموختن، تصمیم‌گیری‌های مناسب، و پاسخ‌گویی کارآمد به وضعیت جدید اعتماد کنید. همچنین به معنای باور به حقِ بدیهیِ موفق‌بودن و رضایت‌خاطر شخصی است؛ ایمان به این‌که سعادت حق شماست. عزت‌نفس نوعی مهارت اثربخش است که اطمینان عمیق به ذهن را می‌طلبد، نه اطمینان به دانشی که با توسل به آن وظایف را به نحوی شایسته به انجام برسانید، یا اطمینان به میزان آگاهی از هر موضوع ویژه. درعوض، به معنای اعتماد به مراحلی است که شما استدلال می‌کنید، می‌اندیشید، می‌آموزید، انتخاب می‌کنید، تصمیم می‌گیرید، و کار را اداره می‌کنید. عزت‌نفس اطمینانی است راستین، و باید بر مبنای واقعیت باشد؛ باید کسب شده باشد. یکی از موضوع‌هایی که بررسی خواهم کرد، چگونگی به‌دست‌آوردن آن است.
الهه
کسی که دچار تردیدهای جدی دربارهٔ توانایی اندیشیدن، درک‌کردن، آموختن، یا مقابله با چالش‌های سادهٔ زندگی باشد در وضعیتی به‌شدت نامطلوب قرار دارد—در سراسر تاریخ در هر زمان و مکانی چنین بوده— به‌ویژه زمانی که در موقعیتی جدید و ناآشنا قرار گیرد.
مانا

حجم

۱۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۱۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان