دانلود و خرید کتاب تعبیر رویا رضا علیزاده مهماندار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعبیر رویا اثر رضا علیزاده مهماندار

کتاب تعبیر رویا

معرفی کتاب تعبیر رویا

کتاب تعبیر رؤیا نوشته رضا علیزاده مهماندار، گوشه‌ای از دروازه‌های جهان بی‌نهایت رؤیا را بر ما می‌گشاید. مولف با پرداختن به موضوع مهمِ عالمِ خواب و جهانِ رؤیا سعی دارد که توهماتِ ساختۀ ذهن بشری را که می‌توانند ترس و دلهره‌ ایجاد کنند، معرفی کند و تفاوت خواب‌های روزمره و رویای صادقه را به ما بگوید. 

درباره کتاب تعبیر رؤیا

همۀ خواب‌هایی که می‌بینیم، قابلیت بررسی و توجه را ندارند چراکه ما عموما بر اساس مواجهات روزانه خود، خواب می‌بینیم. اما خواب‌ها به دلیل تاثیرگذار بودن و همچنین به دلیل اینکه از روح و روان ما برمی‌آیند، می‌توانند بر روزهای آتی ما تاثیر بگذارند. اما ما می‌توانیم آگاهی خود را درباره خواب بالا ببریم تا از این تاثیرات رها شویم. کتاب تعبیر رؤیا، به تعبیر واژگانی رویاها به ترتیب حروف الفبا می‌پردازد. نکته تمایز این کتاب با آثاری که تا به حال مشاهده کردید این است که این بررسی با دیدگاه خودشناسی و نگرش درونی انجام‌شده و به بینندۀ خواب، توصیه‌هایی بر اساس دروس خودشناسی و علمِ رؤیا شده است. بخشی از مطالب این کتاب برگرفته از کتاب تعبیر رؤیای کارل گوستاو یونگ است.

خواندن کتاب تعبیر رویا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همیشه هستند خواب‌هایی که بسیار پررنگترند و توجه ما را تا مدتها به‌سوی خود می‌کشانند. کتاب تعبیر رویا با تکیه‌ بر روانشناسی ساختاری و علوم مربوط به منطقه رؤیا، می‌تواند کمک مؤثر و حقیقی برای جویندگان تعبیر خواب باشد و از افتادن آنها در دام‌های اثیری عالم خواب، پیشگیری نماید.

درباره رضا علیزاده مهماندار 

دکتر رضا علیزاده مهماندار محقق علوم انسان‌شناختی، نزدیک به سی سال مشغول تحقیق بر علوم انرژیکی، روانشناسی درون و ارتباطاتِ انسانی بوده و با برپایی جلسات، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره، در این راستا سعی کرده است که یافته‌های خود را با همه انسانها به اشتراک بگذارد. از میان آثار منتشر شده از او می‌توان به کتاب‌های ناگفتنی‌های انرژی‌درمانی، نژاد‌شناسی، سکوت ذهن، نجوم باطنی، آگاهی به زبان ساده، عشق یعنی همه‌چیز، رؤیای بی‌پایان، گفتارهای بزرگان، رؤیا آموزی، دروازه‌های زمان، یار بی یاران، یار من مقیم است، من‌گویِ بی من، جویندۀ من، طالبِ دلِ رونده، ساشاژان و... اشاره کرد.

علیزاده مهماندار معتقد است به همان میزان که انرژی‌های بیرونی بر شخص تأثیرگذار هستند، این امکان وجود دارد که هرکس بتواند با شناخت قدرت‌ها و نیروهایی که خالق یکتا در او به ودیعه گذاشته، تأثیری انتخاب‌شده و ارادی داشته باشد و با کشف راز و رمزهایی که به‌سادگی در خود او نهفته است، خلق اثرهایی نورانی و سازنده از خود به‌جای بگذارد. خلاقیت (هدیه الهی به انسان)، او را همکار و جانشین خداوند در عالم کرده است اما چگونه؟ ...

بخشی از کتاب تعبیر رؤیا

ـ یکی از مراحل مهم زندگی بشری، خواب است که اکثر افراد بدون کوچک‌ترین توجهی از آن می‌گذرند درحالیکه تأمل و دقت بر خواب باعث تغییر نگرش، فلسفه و جهان‌بینی شده و می‌تواند بیننده را به سمت حقیقت و اصل خویش رهنمون باشد.

ـ هدف از به نگارش درآمدن این کتاب، تعبیر کردن رؤیاها نیست بلکه پرداختن به ابعاد روانی رؤیاها می‌باشد. خواب‌ها وجه‌های درونی انسان را به نمایش می‌گذارند که از عمق روان انسان به منصه ظهور می‌رسند. خواب، نمایانگر من ظاهری انسان است که در عالم رؤیا متجلی می‌شود. هر خوابی که بر بیننده عارض می‌شود، از فیلترهای روان انسان گذر می‌کند...

ـ گاه رؤیاهای شبانۀ ما خبر از سیری در گذشته یا آینده می‌دهند که اکنونِ من نمی‌گذارد آن‌ها بر من آشکار شود زیرا اکنونِ من در ژرفای ذهن و روانم در عمقی از ته‌نشینی به سر می‌برد. هر خواب یعنی ظهوری از روانِ من، یعنی آنچه که بر من میرگذرد.

ـ هرچه در عالم رؤیا میرگذرد در معرض تأویل و تعبیر است یعنی باید بر اساس یک آگاهی بالا تعبیر شود. تعبیر معجزۀ پیامبران است بنابراین آنچه در خواب اتفاق افتاده است را نمی‌توان برحسب آنچه در ذهنِ ما معنایی مأنوس دارد، تعبیر کرد.

ـ آب یکی از چهارعنصر اصلی است و درنتیجه مقام مهمی در بین آنچه جهان را می‌سازد، احراز میکند. آب در درجه اول، نماد ناخودآگاهی است و سرچشمه در تاریکی دارد، از دل زمین می‌جوشد و مانند انرژی ناخودآگاه از چشم‌اندازهای روح به‌صورت جریان‌های کوچک یا بزرگ گذر می‌کند...

ـ آتش‌سوزی در رؤیا نمادی از تخریب شدن بُعد درونی و روانی فرد است و اگر...

ـ ... انسان در آینه عمیق‌ترین وجه خود را می‌بیند و با خودش روبرو می‌شود.

ـ رؤیای باغبانی به این دلیل ظاهر می‌شود که به فرد بفهماند انسان علاوه بر بُعد حیوانی دارای بُعد گیاهی نیز هست و باید به بخش گیاهی وجود خود بیشتر توجه کند. همچنین هشدار می‌دهد که صفت پنهان‌کاری خود را کنار گذاشته و ظاهر و باطن خود را یکی کند.

فهرست 

  • پیشگفتار
  • مقدمه
  • فلسفه خواب
  • مکانیزم خواب
  • کالبدهای انسان
  • تصاویر خواب
  • مراحل خواب دیدن
  • دستورالعملها قبل از خواب
  • تعریف خواب
  • سؤالات مهم جهت تعبیر خواب
  • رؤیا در ارتباط با ناخودآگاه
  • (واژگان مرتبط در خواب، بر اساس حروف الفبا... تا پایان کتاب)

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۸۷۰۰۲
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

بسیار عالی و کاربردی

کاربر ۲۸۸۶۹۲۴
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

نگاهی متفاوت به رویاها

sour45
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

کتابی بسیار ارزشمند است

آرنی
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

من چاپ کاغذی این کتاب رو خریدم به نظر من در کنار رویا شناسی یونگ برای من بسیار کمک کنندست در تعبیر خواب و رویا

الهه برقعی
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

کتاب عالیست

کاربر ۲۸۸۸۵۳۵
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

بسیار عالی "خواب شب، زندگی روز و زندگی روز، خواب شب را می‌سازد"

🎸🍃تبسم🍃🎸
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

تعبیرخواب نظریات یونگ و داخل اینترنت هم از سایت خانم هستی کشاورز هم میتونید استفاده کنید تعبیرهای کامل و جامع توضیح داده شده اینجا خیلی خلاصه و خیلی هم مطابق نظریات یونگ نیست

mehraaraa
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

عالی

میثم حیدری
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

بسیارعالی.توجه به این مطالب کمک بسیاری در زندگی رومزه میکند.

کاربر 1334431
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

برای کسانی مفید هست که دنبال تعبیر خواب هستند و صرفا برای مطالعه و یادگیری مناسب نیست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان