دانلود و خرید کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی فتح‌الله نجارزادگان
کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی اثر فتح‌الله نجارزادگان

کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی

کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی نوشته فتح‌الله نجارزادگان اثری است که در تلاش است تا الگوهای مورد تایید وحی را با برنامه‌های آموزشی درهم بیامیزد تا بتوان یک برنامه تربیتی اخلاقی کامل آماده کرد.

درباره کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی

تربیت، یکی از مهم‌ترین وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان خود است. همچنین جامعه و دولت نیز در قبال تربیت کودکان و نوجوانان و نسل آینده مسئول است. اما چطور می‌توان برنامه تربیتی تنظیم کرد که به تمام نیازهای ما درباره تربیت پاسخ‌ گوید؟

فتح‌الله نجارزادگان در کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی تلاش کرده است از آیات و روایات و همچنین از تبیین زوایای اخلاقی الگوهای مورد تأیید وحی استفاد کند و توحید، خداباوری و مسائل اخلاقی را در برنامه‌های تربیتی و آموزشی ادغام کند. 

این اثر چهار بخش دارد. بخش اول به مباحث مقدماتی می‌پردازد و بعضی از واژه‌ها و اصطلاحات اساسی را در دانش اخلاق تبیین می‌کند. بخش دوم به مبانی و اصول اخلاق اسلام، یعنی خداباوری می‌پردازد و در ادامه بحث خودشناسی می‌رسد و جایگاه آن در تربیت اخلاقی را بیان میکند. 

بخش سوم کتاب از عوامل احیا و رشد فضایل اخلاقی، مفاهیمی از منش بندگی و نمونه‌هایی از فضیلت فردی و اجتماعی انسان صحبت می‌کند. و بخش چهارم نیز به معرفی تفصیلی یکی از مؤثرترین عوامل رذیلت اخلاقی یعنی شیطان، اختصاص دارد. او در ادامه این مبحث، بعضی از رذایل اخلاقی را بیان می‌کند و به ارائه راهکارهایی می‌پردازد که در پیشگیری از گرفتار شدن به دام شیطان و یا نیل به سوی آن رذیلت‌ها موثر است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب رهیافتی به اخلاق و تربیت اسلامی را به تمام والدینی که دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. این اثر همچنین برای کسانی است که در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی فعالیت می‌کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان