دانلود و خرید کتاب فرمانروایان کوهستان مرتضی عرب‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمانروایان کوهستان اثر مرتضی عرب‌زاده

کتاب فرمانروایان کوهستان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرمانروایان کوهستان

کتاب فرمانروایان کوهستان نوشته مرتضی عرب‌زاده است. این گتاب سرگذشت فرقه اسماعیلیه است که مدت‌ها قصد داشتند به قدرت برسند و برای این قصد بسیار تلاش کردند. این کتاب روایت حسن صباح و فدائیان او را هم با جذئیات ذکر می‌کند.

درباره کتاب فرمانروایان کوهستان

گذر زمان از ابتدای آفرینش تا به امروز رویدادهای بیشماری را تجربه کرده است که بی‌گمان تأثیرشان بر زندگیمان کم وبیش دیده می‌شود. از ابتدای ورود موجودی به نام انسان به زمین، این کره خاکی دستخوش دگرگونی‌های بسیار شده که هیچ تصادفی نیست. اینکه این انسان کیست، چیست، چه کارکرده و از کجا به اینجا رسیده، همه و همه پاسخشان درگذر زمان ثبت شده است. زمان از ابتدای آفرینش وجود داشته و تا پایان دنیا که همان بی‌نهایت است هم وجود خواهد داشت. تعر یفی که ما انسان‌ها از زمان به عنوان شبانه روز، ماه، سال، سده یا قرن داریم بسیاربعدی است غیرقابل دستیابی که تمامی‌ هستی را درمی‌نوردد. ساده است زیرا انسان همواره در آرزوی ساخت ماشینی بوده تا بتواند با آن به آینده یا گذشته سفر کند، اگرچه در ابتدا ممکن است این آرزو دست نیافتنی به نظر برسد، اما فراموش نیاز به یک ماشین زمان نیست، چراکه که برای تحقق چنین رؤیایی حتما هنگام ورق زدن یک کتاب تاریخ درواقع به گذشته سفر می‌کنیم. هر ثانیه و دقیقه که از عمر ما می‌گذرد به تاریخ می‌پیوندد و دیگر به هیچ عنوان قابل برگشت نیست، اما می‌توان از آن درس گرفت و در آینده بهره برد. به همین خاطر تاریخ می‌تواند بهترین آموزگار برای بشر باشد. تار یخ هویت و کارنامه ملت یک سرزمین است. دیروز ما امروزمان و امروزمان فردایمان را می‌سازد. اگراز خودتان می‌پرسید مردم چه کشوری امروز در اوج قدرت و شکوه به سر می‌برند، پاسخ به این پرسش که چرا این گونه‌اند را تنها در تاریخشان باید جستجو کرد.

پاسخ به این سؤال که چرا مردم فلان سرزمین در اوج فلاکت و بدبختی زندگی می‌کنند هم می‌بایست درگذشته ایشان دنبال کرد

موضوع اصلی این کتاب بررسی و تحلیل سرگذشت یکی از استثنایی‌ترین حکومت‌های تار یخ ایران است و هدف نویسنده از انتخاب این موضوع، ناشناخته بودن آن، علی‌رغم نقش به سزایی است که در تار یخ ایران دارد. تاکنون کتاب‌ها و مقالات گوناگونی در رابطه با کیش، آیین و سرگذشت فرقه اسماعیلیه نوشته شده است اما در این کتاب به طور ویژه سرگذشت دولت نزاریان یا باطنی‌ها یا اسماعیلیان در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اسماعیلیان یکی از فرقه‌های شیعه مذهب هستند که پس از جدایی از شیعیان دوازده امامی، درصدد رسیدن به قدرت و تشکیل حکومت برآمدند.

مطالعه و بررسی سرگذشت همین حکومت است که قلمروی آن بیشتر در برخی نواحی کوهستانی ایران و شام قرار داشت. بخش‌های مختلف کتاب طوری تبیین شده که خواننده با خواندن مطالب جدید دچار ابهام نشود، بنابراین بهتر است که بخش‌ها به همان ترتیبی که هست خوانده شوند. قلم و شیوه نگارش ساده و به دوراز واژگان سخت یا غیرقابل فهم است. در آخر کتاب نیز فهرستی از ترورها و قتل‌های فداییان گردآوری شده است. 

خواندن کتاب فرمانروایان کوهستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه