دانلود و خرید کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام میرابراهیم سیدعلوی
کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام اثر میرابراهیم سیدعلوی

کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام

معرفی کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام

کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام اثری از میرابراهیم سیدعلوی است. این کتاب که با نگاهی پژوهشی و تحلیلی در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است، رخدادهای تاریخی را با استناد به قرآن و سنت، مورد بازبینی قرار می‌دهد تا درباره وقوع آن‌ها به اطمینان برسیم.

درباره کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام

کتاب‌های تاریخی پر هستند از مطالبی که در رد یا قبول واقعه‌ای نوشته شده‌اند. یا رخدادی را توصیف کرده‌اند و درباره آن صحبت می‌کنند. اما صحت بسیاری از آن‌ها هنوز محل شک و تردید است. قضاوت درباره درستی و نادرستی بسیاری از مطالبی که در کتاب‌های تاریخی می‌خوانیم، برعهده خود تاریخ است اما ما نیز می‌توانیم با استفاده از منابع معتبر دیگر و همچنین با بهره گرفتن از قوای عقلانی خود و ارائه دلایل محکم و استوار، به تحلیل برخی وقایع تاریخی بپردازیم. 

میرابراهیم سیدعلوی در کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام به تحلیل وقایع و حوادث تاریخ اسلام پرداخته است. اما در عین حال برخی از حوادث و رویدادهایی را که گزینش کرده است، بدون تحلیل باقی گذشته است. به این ترتیب زمینه و فضایی فراهم می‌شود که هرکسی به تکیه به دانش خود، تحلیلش را از موضوع بیان کند. همچنین استادان نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا کلاس خود را به حرکت و مشارکت درآورند.

اما هدف اصلی این کتاب چیست؟ در این اثر سعی بر آن است که رخدادهای تاریخی و مطالب منقول در کتاب‌های سیره، با استناد به قرآن و سنت قطعی و عقل سلیم سنجیده شود تا بتوان آن مطلب را با اطمینان کامل به پیامبر(ص) نسبت داد و آن را جزء حوادث زندگانی آن بزرگوار به حساب آورد.

این کتاب به روند اجمالی تاریخ و علم تاریخ در اسلام پرداخته و نشان داده است که تاریخ در سیر تکاملی خود مانند دیگر علوم به مرحله ای رسید که فلسفه و علم تاریخ پدید آمد، مقوله ای که عبرت های تاریخ و دانستنی های آن در کیفیت زندگی بشر و نیز در شکل گیری حیات انسانی تاثیر به سزایی دارد. از این رو، قرآن کریم به تاریخچه امت های صالح و ناصالح و به مجاهد ت های انبیا و دیگران و چگونگی زندگی برخی از طاغوت ها و گردنکشان روزگار که با فساد خود و تباهی دیگران، کاروان بشری را از پیشرفت و تعالی به معنای جامع و کامل آن بازداشته اند، پرداخته است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های تاریخی و تاریخ اسلام را به خواندن کتاب تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان