دانلود و خرید کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ حسن یوسفیان
کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ اثر حسن یوسفیان

کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲

نویسنده:حسن یوسفیان
امتیاز:
۳.۱از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲

کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ اثری از حسن یوسفیان است که در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این اثر با نگاه به دین، نبوت، امامت و مرجعیت دینی را توضیح می‌دهد و به عنوان یکی از کتاب‌های درسی دانشگاهی برای دانشجویان تالیف شده است.

درباره کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲

گرایش به دین و دینداری، در فطرت بشر وجود دارد و از گذشته نیز می‌توان نمونه‌هایی از تمایل به شناخت معبود و محبوب و عشق به پرستش خالق را دید. شناخت مبانی اندیشه اسلامی، به خصوص برای کسانی که در کشوری با حکومت اسلامی زندگی می‌کنند، لازم و ضروری است چرا که همین مبانی است که پایه‌های شناخت و درک بهتر ما را از دین و همچنین رژیم حاکم حال حاضر فراهم می‌کند. 

حسن یوسفیان کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ را در دو بخش کلی تالیف و تدوین کرده است و سعی کرده است تا اساس و بنیان تفکر مذهبی و اسلامی را شرح دهد.

بخش اول کتاب، کلیاتی درباره دین است و در این بخش با تعریف دین آشنا می‌شویم. منشا دین را پیدا می‌کنیم و سپس به کارکرد دین در زندگی می‌پردازیم. در فصل چهارم کتاب به دو مبحث بسیار مهم در دین، یعنی عقل و وحی می‌پردازیم و تجربه دینی و کثرت گرایی دینی را نیز مرور می‌کنیم. 

فصل هفتم که فصل آخر بخش اول است، نگاهی به مهم ترین ادیان جهان دارد.

بخش دوم کتاب به دین اسلام می‌پردازد و ارکان مهم دیانت اسلام، یعنی نبوت و امامت را بررسی می‌کند. در این بخش، وحی و پیامبر بررسی می‌شوند، نگاهی به امامت و رهبری می‌اندازیم و در انتها نیز، مرجعیت و ولایت در عصر غیبت امام زمان (عج) را کاوش می‌کنیم.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب مبانی اندیشه اسلامی ۲ را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با اساس و بنیان تفکر اسلامی آشنا شوید، این کتاب به شما کمک می‌کند.  

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
زهرا جان‌احمدی
مختصر حقوق اساسی
محسن ملک افضلی اردکانی
حیوانات
فرزاد پاکرو
فرهنگ و تمدن اسلامی
علی‌اکبر ولایتی
General English (زبان انگلیسی عمومی)
منوچهر جعفری گهر
معارف اسلامی ۲ (ویراست دوم)
علیرضا امینی
کاربرد کامپیوتر در مدیریت و حسابداری
اکبر شیرکوند
معارف اسلامی ۱ (ویراست دوم)
محمد سعیدی‌مهر
شناخت محیط زیست
بنفشه برخوردار
زبان های برنامه سازی
حبیب ایزدخواه
تفسیر موضوعی قرآن کریم
جمعی از نویسندگان
درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران
محمدرحیم عیوضی
اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم
مهدی علیزاده
اندیشه اسلامی 2 (ویراست دوم)
جعفر سبحانی تبریزی
تفسیر موضوعی قرآن کریم
محمدعلی رضایی اصفهانی
حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام
حسین جوان آراسته
آیین زندگی؛ اخلاق کاربردی
اح‍م‍دح‍س‍ی‍ن‌ ش‍ری‍ف‍ی‌
تاریخ تحلیلی صدر اسلام
محمد نصیری
دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم)
جمعی از نویسندگان
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران
علی اکبر عباسی

نظرات کاربران

کاربر 4011336
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

ب نظر من ک هیچ حسنی نسبت ب بقیه نداره ، ابزار های ابتدایی داره و سرچ اصلا چیزی پیدا نمیکنه

کاربر ۳۹۶۶۲۹۸
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اگر بخاطر قابل سرچ بودنش میخواید بگیریدش اصلا نگیرید هیچی سرچ نمیکنه

Hossein
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

ابزار سرچتون خیلی افتضاحه نمیشه با پی دی اف ریدر خارجی بازش کرد خب لا اقل پی دی ریدر اختصاصیتون رو یه خورده بهبود بدین این چه وضعشه

Yasna Mohseni
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

از تیپ کتاب های مورد علاقه ی من نیست،و نظر من مربوط به محتوی نیست، مربوط به اپلیکیشن هست. اصلا نتونستم بخونم، چون اپ مشکل داره انگار و هر چی میخوام صفحه عوض کنم نمیشه

کاربر 7505793
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

عالی سایتون

کاربر ۳۳۳۸۰۷۶
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

اگر برای سرچ کردن کتاب رو می‌خواید بخرید، قطعا "نخرید".

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۰۰۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان