دانلود و خرید کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) محمد عباس‌زاده جهرمی
کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) اثر محمد عباس‌زاده جهرمی

کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی)

معرفی کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی)

کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) نوشته محمد عباس‌زاده جهرمی و لطف‌اله دژکام است. کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) یکی از کتاب‌های انتشارات معارف است که ویژه دانشجویان تالیف شده است.

درباره کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی)

جمله مشهور سقراط بر سر در معبد آپولو در شهر دلفی یعنی «خودت را بشناس» شهرت خاصی دارد و اهمیت ویژه انسان‌شناسی را نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای که سقراط هدف فلسفه را خودشناسی معرفی می‌کند. در طول تاریخ نیز شناخت انسان دغدغه مهمی برای متفکران بزرگ بوده است. در میان همه مکاتب و اندیشه‌ها و ادیان، اسلام بیش از دیگران به انسان و شناخت او توجه دارد و نظام ارزشی و اعتقادی مکتب اسلام در جهت کمال و سعادت انسان بنا شده است.

شناخت انسان مقدم بر خداشناسی و جهان‌شناسی است و کسی که خود را نمی‌شناسد چطور می‌تواند دیگری را بشناسد، براساس روایتی نبوی و علوی خودشناسی مقدمه‌ای بر خداشناسی است.

در میان همه مکاتب و ادیانی که به انسان‌شناسی پرداخته‌اند انسان‌شناسی وحیانی به دلیل جامعیت و اتقان برتری ویژه‌ای دارد. از این رو درس انسان در اسلام برای آشنایی با دیدگاه اسلام در انسان در درس دانشجوان گنجانده شده است تا به نسل انقلابی امروز کمک کند درک بیشتر و جامع‌تری از خودش و روحیاتش داشته باشد تا بتواند مرحله به مرحله جهان هستی و خدا را بهتر درک کند. 

کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) کتابی مناسب برای درس انسان در اسلام است که نشر معارف برای دانشجویان رشته‌های فنی منتشر کرده است تا به اطلاعاتی جامع و کامل دسترسی داشته باشند. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏‌بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارزشمند درآمدی بر انسان شناسی اسلامی (ویژه رشته های فنی و مهندسی) را به تمام دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲,۵۵۰
تومان