دانلود و خرید کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه آیگین امیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه اثر آیگین امیدی

کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

نویسنده:آیگین امیدی
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه اثر آیگین امیدی شامل بیش از ۵۰۰ سوال چهار گزینه‌ای با پاسخنامه تشریحی (ویژه آزمون‌های جامع استخدامی) است. 

نشر عطران فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با انتشار کتاب‌های حوزه مهندسی آب و فاضلاب آغاز کرد. اکنون در زمینه‌های گوناگون از جمله علمی، آموزشی و ادبیات فعالیت می‌کند. این نشر تاکنون جشنواره‌های مختلف ادبی نیز برگزار کرده است.

در حال حاضر بخشی از کتاب‌های نشر عطران با هدف رفع نیازهای آموزشی قشر متخصص تامین می‌شوند و بخشی دیگر موضوعات ادبی و هنری دارند.

کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه اطلاعاتی علمی و کاربردی رشته مهندسی آب و فاضلاب را در اختیار متخصصان می‌گذارد.

خواندن کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌ مهندسی آب 

 بخشی از کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

آشنایی با خصوصیات فاضلاب و مفاهیم مرتبط با علم آن قبل از انجام هرگونه فرآیند تصفیه بر روی فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع فاضلاب همان آب است که بعلت استفاده‌های گوناگون بشر دچار آلودگی شده است و اغلب میزان این آلودگی ها بیش از حدود مجاز می باشد. بطور کلی اغلب آلودگی های آب بعلت حضور مواد جامد در آب است که شامل جامدات آلی و معدنی می شوند که هم بصورت محلول و هم نامحلول حضور دارند. مواد موجود در پساب های تخلیه شده از تصفیه خانه ها را می توان برحسب تاثیرگذاری آنها بر منابع آب پذیرنده به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

۱. مواد مصرفی

۲. مواد مغذی

۳. مواد سمی

۴. مواد مضر

مشخصات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی (زیستی) فاضلاب

خصوصیات فیزیکی

ویژگی های فیزیکی فاضلاب شامل رنگ، بو، چگالی، مواد جامد و دما می باشد.

 کل جامدات: از مهمترین مشخصه های فاضلاب کل مواد جامد است که شامل مواد شناور، مواد قابل ته نشینی، مواد کلوئیدی و مواد محلول است. کل جامدات باقیمانده ناشی از تبخیر فاضلاب در دمای ۱۰۳ تا ۱۰۵ درجه سانتی گراد می باشد. مواد جامد قابل ته نشینی به موادی گفته می شود که در یک ظرف مخروطی شکل (ایمهاف) در مدت زمان ۱ ساعت ته نشین می شوند. این مواد برجسب میلی گرم در لیتر بیان می شوند. مواد قابل ته نشینی مشخص شده در آزمایش ایمهاف موادی هستند که در ته نشینی اولیه (رسوبگیری اولیه) جدا می شوند.

 اتوفیلتراسیون: در آزمایش تعیین مقدار TSS فاضلاب، مقداری از جامداتی که در منافذ کاغذ صافی واتمن گیر می کنند، ممکن است در اثر فشار اعمال شده توسط دیگر جامدات از منافذ صافی عبور کنند و نتیجه نهایی افزایش مقدار TSS بیش از مقدار واقعی آن را در پی داشته باشد. به این پدیده اتوفیلتراسیون گفته می شود.

 بوی فاضلاب: بوی فاضلاب ناشی از تجریه مواد آلی و یا موادی است که به فاضلاب افزوده می شود. فاضلاب تازه بوی کپک می دهد. همچون رنگ در صورت تخلیه فاضلاب های صنعتی ممکن است بوهای مختلفی از فاضلاب احساس شود. بوهایی نظیر بوی تخم مرغ گندیده ناشی از گاز سولفید هیدروژن می باشد که ممکن است بعلت ایجاد شرایط بی هوازی در فاضلاب ایجاد شود. از راهکارهای کنترل بو در تصفیه خانه می توان به سرپوشیده کردن واحدهای فرآیندی، نصب سیستم های تهویه و کنترل تولید سولفید هیدروژن اشاره کرد. چهار عامل عمده برای تعیین کامل مشخصه های بو به شرح زیر می باشد:

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان