دانلود و خرید کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق ملامحسن فیض کاشانی ترجمه ابوالفضل هادی‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق اثر ملامحسن فیض کاشانی

کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق

معرفی کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق

الحقائق فی محاسن الاخلاق تالیف مولی محسن فیض کاشانی با ترجمه و تحقیق ابوالفضل هادی‌منش است. 

درباره کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق

کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق  که کتابی درباره اخلاق و معارف اسلامی است در شش مقاله تنظیم شده است. 

مقاله اول درباره اصول و قواعد که سه باب دارد. باب اول علم، باب دوم عقاید، باب سوم شناخت نفس. 

 مقاله دوم درباره اخلاق و تهذیب و پاک‌سازی نفس است که چهار باب دارد. باب اول معنای خلق و پاک‌سازی آن، باب دوم چیزهایی که اخلاق را به بدکرداری می‌کشد، باب سوم خشم و باب چهارم ریا و خودپسندی و درمان آن.

 مقاله سوم به موضوع سرزنش دنیا و فریب انسان از جلوه‌های دنیا می‌پردازد. این مقاله پنج باب دارد. باب اول شناخت دنیا و آخرت، باب دوم در سرزنش و ملامت دنیا، باب سوم سرزنش عشق به مال‌اندوزی و ثروت، باب چهارم سرزنش مقام‌پرستی و جاه‌طلبی، باب پنجم سرزنش غرور و خودستایی.

 مقاله چهارم درباره اخلاق نیکو و راه‌های به دست‌آوردن آن است. باب اول این مقاله به ارزش والای صبر می‌پردازد، باب دوم به رضا و خشنودی خدا و راه به دست آوردن آن، باب سوم امید و ترس را بررسی می‌کند و باب چهارم  به محبت و انس می‌پردازد.

 مقاله پنجم کتاب به موضوع عبادات و اسرار آن می‌پردازد. باب اول این مقاله درباره اخلاص و نیت است، باب دوم آن درباره طهارت و پاکیزگی است، باب سوم به نماز و اذکار می‌پردازد، باب چهارم درباره تلاوت قرآن است، باب پنجم درباره زکات و انفاق است و باب ششم به موضوع روزه‌داری می‌پردازد.

 مقاله ششم  به دیگر اعمال نیک پرداخته است. باب اول درباره توبه صحبت می‌کند. باب دوم به موضوع مراقبه و محاسبه می‌پردازد، باب سوم تفکر و تدبر است. باب چهارم به یاد مرگ و کوتاه کردن آرزوها می‌پردازد و موضوع باب پنجم برادری و انس با مومنان است. 

 خواندن کتاب الحقائق فی محاسن الاخلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دوست‌داران کتاب‌های اخلاق و معارف اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره ملامحسن فیض کاشانی

محمدمحسن فیض کاشانی زادهٔ ۱۰۶۷ در کاشان – درگذشتهٔ ۱۰۱۰ هجری قمری در کاشان است. او حکیم، محدث و عارف شیعه دوره صفوی بود. نام او محمد محسن، مشهور به ملا محسن، و تخلص او فیض بوده است.

محمدمحسن، داماد بزرگ ملاصدرای شیرازی بود.. فیض در فقه و اصول و فلسفه و کلام و حدیث و تفسیر قرآن و شعر و ادبیات آثاری به یادگار گذاشته است.در منابع آمده است او در پایان عمر، از کارهایی که قبل از آشنایی با تصوف انجام داده، مثل اصول،‌فقه،‌اصول و کلام، پشیمان شد و آن را نوعی تمرین و نقل مطلب و جستجوی حقیقت معرفی نمود.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان