دانلود و خرید کتاب گمشدگان اقیانوس ژول ورن ترجمه عنایت‌الله شکیباپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گمشدگان اقیانوس اثر ژول ورن

کتاب گمشدگان اقیانوس

معرفی کتاب گمشدگان اقیانوس

کتاب گمشدگان اقیانوس نوشته پدر داستان‌نویسی علمی تخیلی ژول ورن است. این کتاب با ترجمه عنایت‌الله شکیبا‌پور منتشر شده است و یکی از آثار ژول ورن است که با توجه به جذابیت بالا کمتر شناخته شده است. این کتاب در فرانسوی با نام معشوقه آقای برانیکان منتشر شه است.

درباره کتاب گمشدگان اقیانوس

جون برانیکان کاپیتان کشتی است و به تازگی هدایت یک کشتی عظیمی با ۹۰۰ چریک را به او سپرده‌اند، همسرش دولی برانیکان زنی زیبا با موهای خرمایی و نژاد اسپانیولی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. دولی از همسرش می‌خواهد دریاداری را ترک کند و کنار او و فرزندش بماند اما زندگی سخت است و جون می‌داند برای گذران زندگی مجبور است در شغلی که در آن مهارت دارد بماند، برانیکان سوار کشتی می‌شود و با همسرش و سیل افرادی مشهور و عادی‌ای که برای خداحافظی با این کشتی عظیم آمده‌‌اند راهی اقیانوس مس‌شود، اما این سفر آن‌قدرها هم سفر خوشیمنی نیست و منجر به اتفاقات بدی می‌شود و یک تراژدی بزرگ را می‌سازد.

ژول ورن در کتاب گمشدگان اقیانوس در کنار سیر داستان‌های علمی تخیلی که همواره می‌سازد به سراغ عواطف انسانی و عشق رفته است و این کتاب جنبه احساسی متفاوتی نسبت به آثار دیگر او دارد.

خواندن کتاب گمشدگان اقیانوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان آثار ژول ورن که به دنبال اثر تازه و متفاوتی از او هستند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸م در شهر نانت (یکی از شهرهای شرقی فرانسه) متولد شد. پدرش پی یر ورن در سال ۱۸۲۷م با دختری به نام سوفی الوت دالفری از نانت ازدواج کرد. خانواده ی دالفری بسیار از این ازدواج خرسند بودند، چرا که پی یر فرزند یکی از صاحب منصبان استان پروونس در فرانسه بود. پی یر ورن که دلبستگی به آموختن و خواندن داشت، به کار وکالت پرداخت. ژول ورن یه برادر به نام پل و سه خواهر به نام‌های آنا، ماتیلد و ماری داشت. در سال ۱۸۳۹میلادی ژول ورن سوار بر کشتی پستی شد و به نخستین دریانوردی دور و درازش پرداخت و به هند رفت. پس از بازگشت، در سال ۱۸۴۴میلادی در دبیرستان نانت نام‌نویسی کرد و به آموختن سخنوری و فلسفه روی آورد.

او با الکساندر دوما آشنا شد. او که دلبسته‌ی ذوق و قریحه‌ی ژول ورن جوان شده بود، وی را زیر بال و پر خود گرفت و حتی برای دیدن نمایشنامه‌ها او را به لُژ ویژه‌ی خود می‌فرستاد. در سال ۱۸۴۹میلادی با الهام از الکساندر دوما سه نمایشنامه نوشت که یکی از آنها بسیار برای الکساندردومای پدر جذاب بود.

در سال ۱۸۶۶میلادی که ژول ورن به اوج نام‌آوری و کامیابی خود رسیده بود، برای خود یک کشتی گردشی خرید و آن را به نام پسرش سن میشل نام گذاری کرد. این قایق ماهیگیری دفتر کار و مرکز مطالعه او شمرده می شد و هنگامی که در دریای مانش دریانوردی یا در روی رودخانه سن کشتی می‌راند، درهمان هنگام به اندیشیدن می‌پراخت و دستاورد اندیشه‌های خود را به گونه اثرهای جاودانی به روی کاغذ می‌آورد

ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵میلادی بر اثر بیماری دیابت، در شهر امیان درگذشت. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی می‌دانند.

بخشی از کتاب گمشدگان اقیانوس

شرح ‌زندگی ‌میسترس‌ برانیکان ‌را‌ که ‌دراین‌ داستان‌ برای‌ ما‌ نقش‌ مهمی ‌دارد ‌از ‌نظر ‌بگذرانیم. در‌ این ‌زمان ‌دولی ‌تقریبا‌ بیست ‌و ‌یک‌ سال ‌داشت ‌و ‌اصلیت‌ او ‌آمریکایی‌ بود،‌ ولی‌ اگر ‌کمی‌ دورتر‌به ‌سر سلسله‌ی ‌خانوادگی‌ او ‌پیش ‌برویم، ‌به‌نژاد‌ اسپانیولی‌ یا ‌به ‌طور‌ساده‌تر ‌به ‌نژاد ‌مکزیکی‌ منتهی‌ می‌شود. مادرش‌ در‌ سان‌دیاگوی ‌آمریکا ‌به ‌دنیا ‌آمد ‌و ‌در ‌آن ‌زمان ‌سان‌دیاگو‌ جزو ‌کالیفرنیای‌جنوبی ‌به‌شمار ‌می‌آمد‌ که ‌در ‌تصرف‌ دولت‌ مکزیک‌ بود. ‌دماغه‌ی ‌وسیع‌ کالیفرنیا ‌که ‌بعدها ‌به ‌وسیله‌ی‌ کاشفین‌ بزرگ‌ کشف‌ شده ‌بود، ‌بعد‌از ‌این ‌که ‌به ‌تصرف‌ آمریکا ‌درآمد، ‌پرچم ‌خود ‌را‌ تغییر‌داد‌ و ‌کالیفرنیا‌ جزو‌پنجاهمین‌ ایالت‌ آمریکا‌ درآمد. دولی ‌دارای‌ قدی‌ متوسط ‌صورتی‌ درخشان ‌با‌ دو‌ چشمانی‌ که ‌چون‌ چراغ‌ می‌درخشید. ‌رنگ‌ و‌ روی ‌کرم ‌یک‌ گیسوان ‌پرپشت‌ و‌ انبوه‌ خرمایی‌ دست‌ و ‌پای ‌او ‌برخلاف‌ نژاد ‌اسپانیولی ‌بسیار‌ قوی‌ و ‌مستحکم‌ و ‌بسیار‌ ظریف‌ و ‌زیبا، ‌قیافه‌ای‌ که ‌اراده‌ی‌ محکم‌ او‌را‌ نشان‌ می‌داد، ‌اما ‌بسیار‌ مهربان‌ مجموعه‌ی‌ روحیات‌ و‌ سرشت‌ خانم برانیکان‌ را ‌نشان‌می‌داد. او ‌از ‌زن‌های ‌با‌ صلابتی ‌بود ‌که‌ نمی‌شد‌ با ‌نظر ‌سطحی‌ به‌ او ‌نگریست‌ و ‌قبل‌ از ‌این‌که ‌شوهر ‌کند، ‌دولی ‌در‌ سان‌دیاگو ‌نمونه‌ی ‌بارز ‌یک‌ دختر‌ جوان‌ معرفی‌شد.‌ همه‌ او‌ را ‌دختری ‌جدی‌ و ‌زرنگ ‌و ‌با‌احساس‌ و ‌با ‌انرژی‌ می‌دانستند ‌و ‌از ‌آن‌ دخترانی ‌بود ‌که ‌اگر ‌در ‌مسیر ‌حوادثی ‌اتفاق ‌می‌افتاد ‌به‌ خوبی ‌می‌توانست‌ به ‌وظیفه‌ی ‌خود ‌رفتار ‌کند.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

رادین ابراهیم آذر
۱۴۰۱/۰۱/۲۸

عالی بود قابل توصیف نبود اینقدر خوبه حتما بخوانید

رضا
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

اصلا خوشم نیومد .هر چی خوندیم همش درباره همسر کاپیتان کشتی هست. نه جزیره‌ای نه هیجانی. اصلا بدرد نمیخورد 😧😧

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان