دانلود و خرید کتاب کارآگاه تام سایر مارک تواین ترجمه شیما محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارآگاه تام سایر اثر مارک تواین

کتاب کارآگاه تام سایر

معرفی کتاب کارآگاه تام سایر

کتاب کارآگاه تام سایر نوشته مارک تواین است که با ترجمه شیما محمدی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مشهور نوجوانان است که درباره شخصیت تام سایر یک شخصیت فرعی در رمان هاکلبرفین است که حالا داستانی مستقل برای خودش دارد.

درباره کتاب کارآگاه تام سایر

تام سایر پسر نوجوانی است که نقشی فرعی در رمان هاکلبرفین داشته اما حالا در این رمان او خودش محور اصلی داستان است. این داستان درباره پسربچه‌ای کنجکاو و دردسرساز است که همیشه دوست دارد پابرهنه باشد و گاهی مشکلاتی هم درست می‌کند. در این کتاب می‌خوانیم او به دختری به‌نام ربکا تاچر دل بسته است و در این مسیر هم مشکلاتی برایش پیش می‌آید.

کتاب کارآگاه تام سایر با داستانی جذاب خواننده را با خودش همراه می‌کند و او را به دنیای عجیب جامعه زمان خودش می‌برد تا زندگی مردم و سیاه‌پوستان را از نزدیک ببیند.

خواندن کتاب کارآگاه تام سایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هم نوجوانان و هم بزرگسالان از این کتاب لذت بسیاری خواهند برد. 

درباره مارک تواین 

ساموئل النگ هورن معروف به مارک تواین در ۳۰ نوامبر سال ۱۸۳۵م در فلوریدا از توابع ایالت میسوری دیده به جهان گشود. او نویسنده، روزنامه نگار و فکاهی نویس مشهور آمریکایی است. مارک در خانواده ای با ایمان و تهی دست زندگی می‌کرد. به فاصله ی کمی پس از تولد مارک خانواده ی او به هانی بال مهاجرت کردند و دوران کودکی و نوجوانی او در این منطقه سپری شد. در دوران تحصیالت ابتدایی شاگردی متوسط بود، اما به قول خودش هیچ دانش آموزی در هجی کردن کلمات به پایش هم نمی‌رسید. مارک در سال ۱۸۴۷م که ۱۲ سالش بود، پدر خود را از دست داد و ناگزیر شد که درس خود را رها کند و به عنوان شاگرد در چاپخانه‌ای مشغول کار شد. سال‌های رشد و نوجوانی او توأم بود با افسانه‌هایی درباره حملات سرخ پوستان و هجوم ِ راهزنان ِ غارت‌گری که در غار زندگی ِ مخفی داشتند و همچنین ماجراهای ِ قایق های بخار و نزاع بر سر بردگی سیاهان. او با داستان‌های پر ماجرای خود مانند تام سایر و هاکلبری فین به نویسنده‌ای جهانی بدل شد و در سراسر جهان خوانندگان فراوانی یافت. او که به تلفظ و نحوه‌ی ادای کلمات و جملات بسیار دقیق و حساس بود موفق شد نوع جدیدی از ِ گفتار محاوره‌ای را به داستان نویسی در آمریکا معرفی کند.

مارک در ۲۱ آوریل سال ۱۹۱۰م دیده از جهان فرو بست. آخرین اثر او بیگانه اسرار آمیز نام دارد که پس از مرگ او در سال ۱۹۱۶ میلادی منتشر شد. آثار چاپ نشده او نیز در سال ۱۹۴۰ میلادی انتشار یافت.

بخشی از کتاب کارآگاه تام سایر

خاله پالی، عبوس و اخمو نشسته بود. ما هم نشستیم و او گفت:

ـ آن ها دچار مشکل بزرگی شدهاند و فکر میکنند تو و هاک میتوانید کمک‌شان کنید. همسایه‌ای دارند که اسمش بریس دانلپ است. او می‌خواست تا سه ماه دیگر با بنی آنها ازدواج کند، اما عاقبت عمو سیالس و خاله سالی مخالفت کردند و عروسی به هم خورد. حالا بریس دانلپ از آنها کینه به دل گرفته است و آنها هم از این موضوع ناراحت هستند. به خاطر این که دلش را نرم کنند، برادرش را در مزرعه استخدام کرده‌اند، اما از عهده‌ی مخارجش برنمی‌آیند و دیگر به او احتیاجی ندارند.

- این دانلپ کی هست؟

- این خانواده حدود دو کیلومتری مزرعه عمو سیالس و خاله سالی زندگی می‌کنند. همه کشاورزان با این فاصله از هم زندگی می‌کنند. بریس دانلپ از همه‌ی آنها ثروتمندتر و صاحب برده‌های زیادی است. زنش مرده است، سی و شش سال سن دارد و بچه‌ای ندارد. به ثروتش خیلی می‌نازد و مردم آن جا کمی از او می‌ترسند. فکر می‌کنم خیال می‌کند با هر دختری که دلش بخواهد می‌تواند ازدواج کند. وقتی فهمیده که نمی‌تواند بنی را صاحب شود، خیلی ناراحت شده است. بنی فقط نصف سن او را دارد. خیلی هم خوشگل و با نمک است. بیچاره عمو سیالس پیر! هر کاری از دستش بربیاید کوتاهی نمی‌کند تا اوضاع روبه راه شود. با این فقری که دارد، بی جهت ژوپیتر دانلپ را استخدام کرده تا رضایت برادرش بریس دانلپ را جلب کند.

- چه اسمی، ژوپیتر! این اسم را از کجا آورده؟

- لقبش است. فکر میکنم اسم واقعی او را دیگر فراموش کرده باشند. بیست و هفت ساله است. وقتی برای نخستین مرتبه رفت شنا کند، این اسم رویش گذاشته شد. وقتی لخت شد، آموزگار مدرسه خالی قهوه‌ای به اندازه یک سکه بالای زانوی او دید که چهار خال کوچک هم اطرافش بودند. آموزگار گفت آن خال‌ها او را به یاد سیاره ژوپیتر و ماه‌های آن می‌اندازد. به نظر بچه‌ها این حرف خنده‌دار آمد و از آن به بعد او را ژوپیتر صدا کردند و هنوز هم به همین نام خوانده می‌شود. او قد بلند، تنبل، لاغر و نسبتا ترسو، اما خوش اخلاق است. موهای قهوه‌ای تیره و بلندی دارد، اما بدون ریش.

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۶۶۵۸۰
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

یه سوالی از کسانی که کتاب رو خوندن داشتم این کتاب دوم شخص هست ؟ اگه بخوام واضح تر منظورمو ی۰برژونم یعنی داره با تو حرف می زنه نویسنده ؟ مثلا ازن طوری صبح که از خواب بیدار می شوی

- بیشتر
کاربر ۴۲۹۵۵۵۲
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

داستانی بدی نبود نویسنده شخصیت شناسی خوبی نداشت مثلا در جایی که هاکر بر فین داشت ترجیح خود را به شیرینی تام را به معما و مهمان دار رل باز به شیرینی نشان می داد غلط بود هاکر بر فین

- بیشتر
pouya
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

خیلی کتاب قشنگی هست حتما توصیه میکنم ولی برای ترجمه کمی جای بهتر بودن رو داشت

nik0022
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

کتاب قشنگی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۳۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان