دانلود و خرید کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه کارها متیو آر کراتر ترجمه فاطمه روح الامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه کارها اثر متیو آر کراتر

کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه کارها

معرفی کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه کارها

کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها به دست نویسندۀ خبره، متیو آر کراتر نوشته شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های  مجموعه نیترو است.

کتاب‌های نیترو مجموعه کتاب‌های کوتاه و پرکاربرد در راستای مطالعهٔ سریع و آسان است که به تلاش انتشارت نوژین مهیا شده. وجه تمایز این کتاب‌ها این است که فقط به اصل موضوع می‌پردازند، به حاشیه نمی‌روند و می‌شود آنها را در کمترین زمان خواند و استفاده کرد. همچنین، برخی از این کتاب‌ها جنبهٔ خودآموزی و خودیاری دارند که این روزها بسیار می‌تواند یاری‌دهنده باشد. موضوعِ کتاب‌های نیترو گستردگیِ زیادی دارد، دستِ شما برای انتخاب باز است؛ از موفقیت گرفته تا داستان‌کوتاه، از ثروت‌آفرینی گرفته تا روانشناسی، از کسب و کار گرفته تا دنیای نویسندگی و از کتاب‌های خودیاری گرفته تا چکیده رمان‌های کلاسیک که با نام «نوولا» عرضه شده است.

 درباره کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها

مفهومی که نویسنده در کتابش بسیار بر آن تأکید می‌کند این جمله است: «بازار سهام بزرگ‌ترین ماشین فرصت‌سازی است که تاکنون ابداع شده است».

او می‌گوید: «بر این باورم که نه فقط ثروتمندان و افراد ممتاز، بلکه همه افراد باید به بازار سهام دسترسی داشته باشند و به همین دلیل است که این کتاب را نوشتم»

در بازار سهام، برای همه افراد و همه راهبردها جایی وجود دارد. ... اصلاً به کسی اجازه ندهید که به شما بگوید با سهام خود چه‌ کنید. پس از مطالعه کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها، شاید حتی راهی منحصربه‌فرد را برای کسب سود از بازار سهام پیدا کنید که تاکنون هیچ کس قبلاً آن را به کار نبرده است.

در این کتاب، کراتر به بررسی اجمالی چندین رویکرد گوناگون نسبت به بازار سهام می‌پردازد. هنگامی‌ که برای اولین بار کار با بازار سهام را شروع می‌کنید، باید چندین راهبرد معاملاتی و سرمایه‌گذاری گوناگون را امتحان کنید و ببینید کدام راهبرد برای شما عملی است. بازار سهام ساختار نوپا و پیچیده‌ای است، که به حرف شما یا شخص دیگری گوش نمی‌دهد. مانند آب‌وهواست، همین است که هست، پس بهتر است شما هم به آن عادت کنید. برای یادگیری نحوه کارکرد واقعی بازار سهام وقت بگذارید»

 کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها نگاهی بین‌المللی به بازار سهام دارد و بدیهی است که برای هر کشور و منطقه قوانین خاص مالی وجود دارد که باید آنها را نیز در سرمایه‌گذاری به کار برد. در هر صورت، مطالعۀ این کتاب یک پیش‌زمینه از عملکرد سهام به شما می‌دهد و ذهن شما را برای ورود به این عرصه آماده می‌کند. 

خواندن کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به تازگی در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کرده‌اید یا قصد این کار را دارید، خواندن کتاب  راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب راهنمای بازار سهام برای تازه‌کارها

هرگاه از وارن بافت دربارهٔ راهبرد سرمایه‌گذاری‌اش می‌شنوم، همواره این کار را بسیار آسان جلوه می‌دهد. فقط شرکت بسیار خوبی را به قیمت منصفانه خریداری می‌کنید و آن را برای ۵۰ سال آینده نگه می‌دارید.

ظاهراً هرکسی می‌توانست پیش‌بینی کند که کوکاکولا قرار است به یک دستاورد بزرگ تبدیل شود، بااین‌حال چند نفر را می‌شناسید که سهام کوکاکولا را از سال ۱۹۸۸ (زمانی که بافت سهام آن را خرید) خریداری کرده‌اند؟

با نگاه به گذشته، احتمال ۲۰ به ۲۰ است، اما در دنیای سرمایه‌گذاری‌ها، مجبوریم به آینده فکر کنیم. سرمایه‌گذاری مانند وارن بافت دشوار است؛ باید شرکت‌هایی را انتخاب کنید که قرار است طی ۲۰ سال آینده پابرجا باشند (و همچنان خوب فعالیت کنند) و شما باید مراقب باشید که آن‌ها را به قیمت بسیار بالایی خریداری نکنید.

انجام این کارها آسان نیست و حتی وارن بافت هم گاهی اوقات اشتباه می‌کند، همان‌طور که اخیراً اعتراف کرده است که شرکت کرافت-هاینز را به قیمت بسیار بالایی خریده است.

بااین‌حال، راه بسیار ساده‌ای برای انتخاب سهام به‌شیوه وارن بافت وجود دارد:

فقط از او تقلید کنید.

به این آدرس بروید و نامه‌اش را برای سال جاری دانلود کنید:

http://www.berkshirehathaway.com/letters/letters.html

تا پایین صفحه که می‌روید، فهرست سهام بافت را مشاهده می‌کنید. در نامه سال ۲۰۱۸، این فهرست را می‌توان در صفحه ۱۲ پی‌دی‌اف مشاهده کرد، که شامل سهام زیر است:

امریکن اکسپرس (AXP)

اپل (AAPL)

بانک آمریکا (BAC)

بانک نیویورک ملون (BK)

چارتر کامیونیکیشن (CHTR)

شرکت کوکاکولا (KO)

دلتا ایرلاینز (DAL)

گلدمن ساکس (GS)

جی پی مورگان چیس (JPM)

مودیز (MCO)

ساوت‌وست ایرلاینز (LUV)

یونایتد کانتیننتال هلدینگز (UAL)

یو اس بانکورپ (USB)

یو اس جی کورپوریشن (USG)

ولز فارگو (WFC)

یکی از نکات جالب در مورد این فهرست، این است که با استفاده از آن می‌توان میانگین قیمت پرداختی بافت را برای هر سهم محاسبه کرد.

فقط «قیمت» هر سهم را در نظر بگیرید و آن را به «تعداد سهام» تقسیم کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۲۴,۹۰۰
تومان