دانلود و خرید کتاب بیل گیتس چه کسی است؟ پاتریشیا دموث ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بیل گیتس چه کسی است؟

کتاب بیل گیتس چه کسی است؟ نوشته پاتریشیا دموث است که با ترجمه ابوالفظل طاهریان‌ ریزی منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند با یکی از ثروتمندترین مردان جهان بهتر آشنا شوید.

درباره کتاب بیل گیتس چه کسی است؟

ویلیام هنری گیتس سوم در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل، واشنگتن متولد شد. از آنجا که از سومین مرد گیتس به نام ویلیام هنری استفاده می‌شود، خانواده او را به Trey ملقب کردند. Trey اصطلاح acardplayer برای عدد ۳ است. همه افراد دیگر او را بیل می‌نامیدند. بیل کودک بسیار فعالی بود. او ساعت ها روی اسب گهواره‌ای خود تکان تکان می‌خورد. آن پسربچه کوچک چطور ناگهان به یک مرد ثروتمند تبدیل شد؟ راز موفقیت او چه بود؟ این کتاب روایتی از زندگی این مرد موفق است.

خواندن کتاب بیل گیتس چه کسی است؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه افراد موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیل گیتس چه کسی است؟

در سال ۱۹۸۰، برخی از مدیران ارشد به دیدار یک شرکت کوچک به نام مایکروسافت رفتند. مدیرعامل این شرکت شخصی به نام بیل گیتس بود. این مردان در واقع مدیران ارشد شرکت IBM بودند.

در آن زمان IBM عنوان بزرگترین شرکت سازنده کامپیوتر در جهان را داشت. آن موقع، بیل گیتس فقط بیست و چهار سال داشت، او حتی جوانتر به نظر می رسید. موهایش، عینک جغدی، کک و مک و ژاکت پیراهن کش‌دار، او را شبیه نوجوانان کرده بود. اما هنگامی که بیل شروع به صحبت کرد، همگی تحت تأثیر او قرار گرفتند. آنها می‌توانستند ببینند که بیل چه اطلاعات جالبی در مورد کامپیوترها دارد. در آن زمان کامپیوترهایی که IBM ساخته بود بسیار بزرگ بودند. بعضی از آنها کل اتاق ها را اشغال کردند! به همین خاطر تنها شرکت‌های بزرگ و ادارات دولتی می توانستند آنها را خریداری کنند.

کامپیوترهای کوچک در حال ساخت بودند. به همین دلیل مدیران ارشد IBM از مایکروسافت بازدید می‌کردند. مایکروسافت یک شرکت جوان بود که در زمینه کامپیوترهای کوچک و شخصی تخصص داشت.

طولی نکشید که IBM با بیل گیتس و مایکروسافت قرارداد بست. بیل گیتس آن زمان نمی‌دانست، اما معامله با IBM فصل جدیدی را در دنیای کامپیوترها رقم زد. از طرفی این امر همچنین منجر به تبدیل شدن بیل به ثروتمندترین انسان روی زمین در آینده خواهد شد.

***

بیل تشنه مطالعه بود. او در هفت سالگی تصمیم گرفت کل دائرالمعارف را بخواند! و راه خود را از طریق تمام کتابهای پیدا کند! از نظر بیل، فکر کردن، فعالیتی مانند علاقه به خواندن و مطالعه بود. مثلاً همه خانواده در ماشین آماده رفتن به سفر کوتاه می شدند. "بیل کجاست؟" کریستی پرسید. وقتی مادرش به داخل خانه برگشت و او را پیدا کرد، گفت: "بیل، چه می کنی؟" بیل توضیح داد: "دارم فکر می‌کنم، مادر!" بیل همیشه به دنبال راههایی برای چالش کشیدن خود بود. چپ دست بود؛ اما اگر او از مدرسه خسته می‌شد، با دست راست خود را یادداشت‌برداری می‌کرد. وقتی یازده ساله بود، بیل وارد کلیسای محله شد.

 برنده شدن برای بیل اهمیت زیادی داشت. از باخت - در هر کاری - متنفر بود. هر تابستان، خانواده گیتس دو هفته در یک ویلا در کانال هود، نزدیک پاگست سوینت اقامت می‌کردند. این مکان چریو نامیده می‌شد. خانواده‌های جوان دیگری نیز به آنجا می‌رفتند. هفته‌های اقامت در آنجا پر از تفریح، ورزش و بازی بود. بچه ها در آنجا هر سال "المپیک" خودشان را برگزار می‌کردند.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

مثل باقی کتاب هایی از این دست جالب و خوندن بود

fanoos
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

بد نیست

علی حبیب نیا
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

ترجمه بسیار بد بود و انگار کتاب یک بار هم ویرایش نشده

حسن مظفری
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

کتاب جمع و جوری بود با کلی تجربه و نشان دادن یک فرد موفق اگرچه در خصوص اهداف اصلی خیریه گیس چیزی نگفته بود و‌از افکار سیاسی ایشون هم نگفته بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بیل همیشه یک شم عالی برای تجارت داشت. هنگامی که ده ساله بود، بیل توانایی خرید دستکش بیس بال جدید و ارزان را نداشت. بنابراین او پنج دلار به خواهرش کریستی پرداخت تا بتواند از دستکش بیس بال او هر زمان که نیاز داشت استفاده کند.
المپیان؟:)
در سال ۱۹۸۶، بیل سهام شرکت مایکروسافت را عمومی اعلام کرد. عمومی شدن به این معنی است که هر کسی - نه فقط کارگران شرکت های بزرگ – می‌توانند سهام سهام آن شرکت را خریداری کنند. از آن زمان سهام، قطعات کوچک یک شرکت، در بازار سهام فروخته می‌شود. سهام مایکروسافت با سرعت برق فروخته شد. یک شبه و بیل گیتس (و بنیانگذار پُل آلن) میلیونر شدند. تا سال ۱۹۸۷، ارزش سهام آنقدر بالا رفته بود که بیل میلیاردر شد. او در آن زمان او فقط سی و یک سال داشت، جوانترین میلیاردر خودساخته در دنیا تا آن زمان است. یک میلیارد دلار (۱، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ دلار) آنقدر پول است که درک آن تقریباً سخت است. دیوید ام. شوارتز در کتاب خود یک میلیون چقدر است؟ می‌گوید که شمارش با صدای بلند تا یک میلیارد؛ نود و پنج سال طول می‌کشد. و این بدون استراحت برای خوردن یا خوابیدن است!
esrafil aslani

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان