دانلود و خرید کتاب مغز سخن چین وی. اس راماچاندران ترجمه معصومه ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مغز سخن چین

کتاب مغز سخن چین (the tell-tale brain) نام یکی مشهورترین کتاب‌های علمی جهان برای عموم در حوزه مغز است. این کتاب به قلم عصب شناس سرشناس وی. اس . راماچاندران به رشته تحریر درآمده است و هم چنان که از عنوان فرعی آن پیداست جست و جوی یک عصب شناس برای آنچه ما را انسان می سازد از دیدگاه عصب شناسی به ماهیت انسان بودن و شاکله هویت آدمی می‌پردازد.

این کتاب مصداق‌های عجیبی را می‌آورد که در آن مغز رفتار متفاوتی نشان می‌دهد و با مثال‌هایی بیان می‌کند مغز می‌تواند رفتارهای عجیب داشته باشد و این رفتارها چطور غیرقابل پیش‌بینی هستند و هرکدام مفهوم خاصی دارند. 

با کتاب مغز سخن چین به دنیای عجیب مغز می‌روید. این کتاب یکی از کتاب‌های نشر سایلاو به مسائل علمی می‌پردازد و علم را به زندگی ما می‌آورد و کمک می‌کند درک بهتری از پژوهش‌های علکی‌ای داشته باشیم که به طور مستقیم با زندگی ما در ارتباط هستند. 

درباره کتاب مغز سخن چین

راماچاندران در سفر به درون مغز از اسکنر ام ار ای استفاده نمی‌کند و درست مانند شرلوک هولمز (همچنان که در دنیا به این لقب مشهور است) به حل معماهای مرتبط با ماهیت انسان می‌پردازد. کتاب مغز سخن‌چین بلافاصله پس از انتشار مورد تقدیر قرار گرفت و برنده جوایز معتبری چون جایزه ودافون شده است. نشر سایلاو کتاب مغز سخن چین را برای اولین بار در کشور و با ترجمه دکتر معصومه ملکیان در تیراژ ۱۱۰۰ نسخه به عنوان یکی از کتاب های حوزه علم مدرن و فلسفه خود منتشر کرده است. 

راماچاندران یکی از پیشگامان علم در عصر حاضر و دانشمند برجسته علوم اعصاب است که به خاطر اکتشافات جالب توجه وی، ریچارد داوکینز به او لقب مارکوپلوی علوم اعصاب را داده است. راماچاندران در شاهکار تکرار نشدنی خود یعنی کتاب مغز سخن چین، در جستجوی ویژگی‌هایی است که ما را انسان می‌سازند. او در مغز سخن چین نشان می‌دهد چگونه مختل شدن کارکرد مغز، می‌تواند اسراری را درباره عملکرد طبیعی مغز برملا کند. تاکید وی در این کتاب بیش از همه بر روی خصوصیات منحصر به فرد انسانی است.

کتاب ماجراهای بیمارانی را به تصویر می‌کشد که دچار آسیب و یا ضایعه مغزی شده‌اند و در نتیجه آن، تجربه ذهنی یا ادراکی غیرعادی را گزارش می‌کنند. راماچاندران تلاش می‌کند با مطالعه این بیماران به ویژگی‌های منحصر به فرد انسانی ما پی ببرد. از داستان زنی که در مواجهه با درد می‌خندد، خلبانی که پس از جراحی آپاندیس همسر خود را نمی‌شناسد؛ مردی که بعد از تصادف مادرش را زنی شیاد می‌داند که تظاهر می کند مادر اوست، دختری که هر عدد را به رنگ خاصی می‌بیند، پسر بچه اوتیسمی که بهتر از داوینچی نقاشی می‌کشد، فرد مبتلا به سکته مغزی که فلج خود را انکار می‌کند گرفته تا مهندس نرم افزاری که در نتیجه تومور مغزی حضور دوقلوی خیالی خودش را تجربه می‌کند، همه و همه در این کتاب با ذکر جزئیات به تصویر کشیده شده‌اند و اطلاعات شگفت‌انگیزی از مغز در اختیار ما می‌گذارند.

خواندن کتاب مغز سخن چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنیای مغز و جزئیات آن علاقه‌مند هستید این کتاب را از دست ندهید زیرا شما را به یک سفر شگفت‌انگیز می‌برد. 


نظرات کاربران

انوشه
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

کتاب وارد مباحث تخصصی شده و همه فهم نیست و صرفا برای کسانی مفیده که قصد دارن به شکل تخصصی درباره مغز بدونن . مناسب روانشناسان بالینی و متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان و علاقمندان به نوروساینسه. کتابهای دیوید

- بیشتر
adak
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

لحن نویسنده، فوق العاده هست و مثل یک پدر بزرگ پر حوصله سعی میکنه حدسهای علمی درباره موضوعاتی چون چگونگی شکل گیری خود آگاهی و آگاهی و چیستی آنها، چیستی زیبایی و چرایی لذت بردن انسانها از هنر و زیبایی

- بیشتر
کاربر ۲۸۹۴۵۳۴
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

اینهمه تعریف و تمجید از کتاب، اخرش هم صوتی نیست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان