دانلود و خرید کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی مری میلر ترجمه سیدحامد نیکنام اصل
کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی اثر مری میلر

کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی

معرفی کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی

کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی نوشته مری میلر و ترجمه سید حامد نیکنام اصل و سید محمد ابریشم است. این کتاب ابتدا مخاطبان را با تاریخچه ایمپلنت دندانی آشنا می‌کند و سپس همه چیز را درباره ایمپلنت توضیح می‌دهد. 

درباره کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی

کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی در چند بخش تمام آنچه را لازم است درباره ایمپلنت بدانید به شما می‌گوید. مری میلر کتاب را با بیان تاریخچه‌ای از ایمپلنت دندانی آشنا می‌کند و سپس درباره انواع و اقسام سیستم‌های ایمپلنت صحبت می‌کند. این کتاب همچنین دورنمای جراحی را در اختیارتان قرار می‌دهد و از پروتز، موارد تجویز و انتخاب بیمار، فاز نگهداری و نقش پرستاران دندان پزشکی در ایمپلنتولوژی نیز صحبت می‌کند. 

کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دندان‌پزشکان، دندان‌سازان و پرستاران می‌توانند از محتوای کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی استفاده کنند.  

بخشی از کتاب پرستاران و ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی باعث تغییر بازسازی پروتزی در قرن بیست و یکم گردید و افق جدیدی را برای بیمارانی که به لحاظ دندانی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند گشود. معرفی سیستم‌های موفق ایمپلنت به منزله ایجاد شانس جدیدی جهت جایگزینی دندان‌های از دست رفته بیماران و حفظ کیفیت زندگی آنان بوده است.

امروزه آن چه در گذشته به عنوان یک درمان آزمایشگاهی مطرح بود بصورت درمانی متداول و استاندارد برای دندان‌های از دست رفته بیماران تبدیل شده است. پیشرفت در زمینه ایمپلنت مرهون تقاضای روز افزون بیماران و پیشرفت علوم دندان پزشکی می‌باشد.

ایمپلنت دندانی وسیله‌ای است که در داخل یا بر روی استخوان فک (ماگزیلا یا مندیبل) جهت تأمین ساپورت ساختار پروتزی قرار می گیرد. این ساختار پروتز می تواند یک دندان، چند دندان و یا تمام دندان ها (به عنوان مثال دنچر) را شامل شود. به کارگیری چنین وسائلی جهت جایگزینی دندان‌های از دست رفته به زمان های بسیار قدیم بر می‌گردد. یافته‌های باستان شناسی نشان داده است که مصریان باستان و تمدن‌های جنوب آمریکا جهت جایگزینی دندان‌های از دست رفته از عاج‌های دست ساز و یا مشتقات چوب استفاده می‌کردند.

در قرن هجدهم تلاش‌هایی جهت به کارگیری دندان‌های انسان به عنوان جایگزین دندان‌های از دست رفته در فرد دیگر انجام پذیرفت. میزان موفقیت به علت پس زدن دندان توسط فرد گیرنده بسیار پایین بود. تلاش‌هایی نیز در زمینه استفاده از ایمپلنت‌هایی از جنس طلا در ساکت‌های دندانی تازه در سال ۱۸۸۷ گزارش گردیده است.

اولین گزارش استفاده از پست‌های پلاتینیوم توسط پزشکان به سال‌های آخر دهه ۱۸۸۰ بر می‌گردد. در آن سال‌ها استفاده از آلیاژهای مختلف فلزی و چینی به عنوان جایگزین دندان‌ها با میزان موفقیت بسیار پایین به علت پس زدن بدن میزبان همراه بوده است.

فهرست

  • تاریخچه ایمپلنت‌های دندانی
  • فاکتورهایی که اسئواینتگریشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد
  • انواع سیستم‌های ایمپلنت
  • دورنمای جراحی
  • مروری بر پروتز
  • موارد تجویز و انتخاب بیمار 
  • فاز نگهداری 
  • نقش پرستاران دندان پزشکی در ایمپلنتولوژی
  • لغتنامه
  • فلوچارت

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان