دانلود و خرید کتاب پندهای رسول اعظم(ص) به اباذر غفاری محمدعلی علوی گرگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پندهای رسول اعظم(ص) به اباذر غفاری اثر محمدعلی  علوی گرگانی

کتاب پندهای رسول اعظم(ص) به اباذر غفاری

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پندهای رسول اعظم(ص) به اباذر غفاری

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی( -۱۳۱۷)، مرجع تقلید است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«بعضی سؤال می‌کنند بداخلاقی اگر گناه کبیره هم باشد، روایت داریم که گناه کبیره مورد عفو قرار می‌گیرد اگر مرتکب آن توبه کند، حال چطور ممکن است خدا توبه، شخص بداخلاق را نپذیرد؟ چون در روایات است که خداوند توبه شخص بداخلاق را نمی‌پذیرد. پاسخ، آن است که منظور این نیست که خداوند نمی‌خواهد توبه‌اش را قبول کند، بلکه اصولاً بدخلقی او نمی‌گذارد توبه کند و توبه، بداخلاق فایده ندارد؛ زیرا هر لحظه ممکن است باز بداخلاقی کند و همه چیز را به هم بریزد. خدا نکند انسان دچار بداخلاقی شود و ما از خداوند بخواهیم که ما را به زینت خوش اخلاقی مزیّن کند. آدم تند مزاج خطر دارد، چه بسیار کسانی که بر اثر بداخلاقی مشکلات فراوان ایجاد کرده‌اند. وجود حضرت محمد صلی الله علیه و آله که سرآمد انسان‌ها شد به خاطر حُسن خُلق او بود. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله حتی در برخوردهای معمولی آن‌قدر مهربان بود که گاهی به گریه می‌افتاد و جبرئیل می‌آمد و سبب گریه‌اش را می‌پرسید.

کسی که می‌خواهد زعامت و رهبری جامعه را داشته باشد، کسی که برای تبلیغ به شهر و روستا می‌رود، باید اخلاق نیک داشته باشد. بهترین وسیلۀ رابطۀ با خَلق خدا، اخلاق است».

نظرات کاربران

elham
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

کتاب خیلی خوبیه... من فک میکنم که اگه میخاید راه درستو تو زندگیتون برید؛ نیاز به راهنمایی و نصیحت دارید... و چه چیزی بهتر از راهنمایی پیامبر مهربانیا😊

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
پس از توحید و اعتراف به رسالت من، دوستی کردن با اهل بیت من است. این خانه و خانواده‌ای که به خواست خدا و ارادۀ‌ او نجاست و پلیدی از آنان به دور و همگی طاهرند.
چڪاوڪ

حجم

۲۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۲۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۵۲۵
تومان