دانلود و خرید کتاب من خوبم، تو خوبی توماس هریس ترجمه سارا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من خوبم، تو خوبی اثر توماس هریس

کتاب من خوبم، تو خوبی

معرفی کتاب من خوبم، تو خوبی

کتاب من خوبم، تو خوبی نوشته توماس هریس است که با ترجمه سارا ابراهیمی منتشر شده است.این کتاب سعی دارد به شما کمک کند به ذهنتان آرامش دهید و نسبت به مسائلی که برایتان سوال می‌سازند احساس بهتری داشته باشید.

درباره کتاب من خوبم، تو خوبی

انسان معمولا در درون خود به دنبال جواب این سوال است که چرا آن کار را کردم یا چرا آن کار را نکردم. مغز و فکر انسان چطور کار می‌کند که در بیشتر اوقات نمی‌تواند رفتار درست از خود نشان دهد و بعد با ندامت از خود سوال می‌کند چرا چنین شد و چنان نشد. این سوال باعث شد تا روانشناسان به کشف مفهوم مهمی در رشته روانپزشکی به نام «تحلیل رفتار متقابل» پی ببرند. این شاخه از روان‌شناسی چگونگی ارتباط و تعامل افراد را بررسی می‌کند. با استفاده از تکنیک تحلیل مقابل فرد احساسات و لایه‌های پنهانی که در تعاملات و رفتارهای خود داشته است را بهبود می‌بخشد و در تمام عرصه‌های زندگی آن را به کار خواهد برد. کتاب من خوبم، تو خوبی نوشته‌ توماس هریس به ما کمک می‌کند تا در هر موقعیتی واکنشی درست و منطقی از خود نشان دهیم.

خواندن کتاب من خوبم، تو خوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی سرشار از آرمش هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب من خوبم، تو خوبی

با شنیدن جمله "شخصیت‌های متعدد"، ممکن است به شخصی که دارای اختلال روانی است فکر کنید اما داشتن شخصیت‌های مختلف ممکن است بیش از آنچه که فکر کنید معمولی باشد.

روزی یکی از بیماران او، یک وکیل موفق بود و با اینکه تحت معالجه بود اما همانند یک کودک خردسال برخورد می‌کرد؛ غر می‌زد و به طور ناگهانی رفتار می‌کرد.

همه افراد توانایی این نوع تغییرات رفتاری را دارند. کودک می‌تواند یک دقیقه آرام باشد و در هنگام شکستن اسباب‌بازی موردعلاقه اش اشک بریزد یا مثلاً یک فرد بزرگسال، معمولاً صلح‌طلب است اما در صورت ورشکستگی تجارتش، می‌تواند به یک فرد بی اعصاب مضطرب تبدیل شود. 

دکتر برن به سه مؤلفه شخصیتی که درون همه ما نهفته است رسید و آنها را نام‌گذاری کرد: کودک، والد و بالغ.

کودک، نتیجه تجربیاتی است که طی سال‌های اولیه کودکی در ما جمع‌آوری‌شده‌اند.

والد، نتیجه خاطراتی است که به اعتقادات و رفتارهای والدین و دیگر شخصیت‌های معتبر زندگی‌مان مربوط می‌شود.

بالغ، خود منطقی ماست که توانایی یافتن تعادل سالم بین دو شخصیت اول را دارد، راه‌حل‌های مناسب ارائه می‌دهد و رفتارهای خوب انجام می‌دهد.

حتمالاً همان‌طور که متوجه شدید، شناخت این شخصیت‌ها در هنگام بروز، خیلی دشوار نیست.

به‌عنوان‌مثال یکی از بیماران نویسنده، مادری بود که از بی‌خوابی رنج می‌برد. او می‌گفت که گاهی اوقات نگران است که رفتار عصبی او بر فرزندانش اثر بگذارد. واضح است که این بالغ درونی او بود.

در طول جلسات بعد، او از درماندگی شدید گریه می‌کرد. حتی صدای او تغییر می‌کرد و مشخص بود که این کودک درونی او است.

گاهی صدای او دستوری می‌شد مانند زمانی که به نویسنده می‌گفت: "معتقدم بچه‌ها باید یاد بگیرند که به مادر و پدر احترام بگذارند و جایگاه خود را بشناسند. " مسلماً این از والد درونی او ناشی می‌شد.

نظرات کاربران

zahra
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

این کتاب ۷۰۰ صفحه ای رو چطوری توی ۲۲ صفحه جمع کردید ؟ من ترجمه بیتا حکمی رو ترجیح میدم ، کتاب خوبیه ولی این ترجمه خوب نیست

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

مینی بوکی درباره تأثیر کودک و والد درون و رفتار والدین در دوران کودکی و اثرش در بزرگ سالی و تصمیمات آن و مفید نبود زیاد و بهتره کتاب اصلی خونده بشه ⁦:-\⁩

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
برای رسیدن به نقطه "من خوبم "، باید الگوهای عاطفی خود را بشناسید و آنها را تغییر دهید.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کودک درون ما، دوست دارد بازی‌هایی را انجام دهد که به او این امکان را می‌دهد تا احساس برتری و احساس همدردی داشته باشد.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
تولد می‌تواند باعث احساس عدم امنیت در ما و تصور احساس قدرت در دیگران شود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
خاطرات ما همراه با احساسات قدرتمندی همراه هستند که هنگام مرور، بهتر درک می‌شوند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
بالغ تنها قسمت ما است که منجر به تغییر و پیشرفت می‌شود اما ابتدا باید کودک و والد خود را تحت کنترل در آورد.
احسان رضاپور
به افکار خود، گوش دهید. هر زمان که فکر منفی داشتید، سعی کنید ارزیابی کنید که چقدر واقع‌بینانه است. از مفاهیم والد، کودک و بالغ برای کمک به خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر خود را درگیر فکری می‌کنید که "من واقعاً تنبل هستم"، از خود بپرسید که: " آیا این قضاوتی نیست که من از والدین یا شخصیت‌های معتبر زندگی خود گرفته‌ام؟ " یا شاید این ابزار کودک درون من است که مرا متوقف کرده و می‌خواهد مرا در مکانی امن و آشنا نگه دارد. به‌تدریج فضای بیشتری به بالغ خود دهید زیرا او می‌تواند ارزیابی واقعی‌تری از توانایی‌ها و انگیزه‌های شما در زندگی‌تان انجام دهد.
کاربر ۵۴۷۵۷۲۲
افراد می‌توانند فردیت خود را از طریق بالغ درونی تغییر داده و اعمال کنند.
کاربر ۵۴۷۵۷۲۲
بالغ، پاسخ‌های غریزی ما را زیر سؤال می‌برد و ما را ترغیب می‌کند که به دنبال اطلاعات جدید در مورد یک موضوع بگردیم.
احسان رضاپور
تولد یک تجربه آسیب‌زا است که باعث می‌شود احساس امنیت نکنیم و فقط با همنشینی کنار پدر و مادرمان آرام بگیریم؛ بنابراین بلافاصله باور کردیم که دیگران قدرتمند و خودکفا هستند و می‌توانند ایمنی ما را نیز تأمین کنند.
احسان رضاپور
کودک، نتیجه تجربیاتی است که طی سال‌های اولیه کودکی در ما جمع‌آوری‌شده‌اند. والد، نتیجه خاطراتی است که به اعتقادات و رفتارهای والدین و دیگر شخصیت‌های معتبر زندگی‌مان مربوط می‌شود. بالغ، خود منطقی ماست که توانایی یافتن تعادل سالم بین دو شخصیت اول را دارد، راه‌حل‌های مناسب ارائه می‌دهد و رفتارهای خوب انجام می‌دهد.
احسان رضاپور

حجم

۱۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۱۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان