دانلود و خرید کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول استوارت گیبز ترجمه آزیتا راثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول اثر استوارت گیبز

کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول

معرفی کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول

کتاب سرنخ فضایی جلد اول مجموعه قرارگاه فضایی آلفا است. این کتاب نوشته استوارت گیبز است که با ترجمه آریتا رائی منتشر شده است. مجموعه قرارگاه فضایی آلفا را انتشارات خیل سبز منتشر کرده است. این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

سرنخ فضایی داستان سفر به ماه است. اولین گروه برای سکونت به ماه آماده شده‌اند و در ایستگاه فضایی ساکن شدند. پسربچه‌ای به نام دَش همراه پدر و مادر و خواهر کوچکش جزو مسافران ماه هستند، دَش اول خوشحال است اما کم‌کم متوجه می‌شود ماه آنطور که فکر می‌کرد برایش جذاب نیست. اما این میان یک اتفاق دیگری می‌افتد، یکی از ساکنان فضا کشته می‌شود و حالا دش به دنبال قاتل است.

خواندن کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان‌های علمی‌ تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قرارگاه فضایی آلفا؛ جلد اول

تا به حال دقت کرده‌اید که در تمام فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی علمی‌تخیلی، که تا امروز دیده‌اید، ـ جنگ ستارگان و رزمناو فضایی گالاکتیکا و تمام ۱۴۲ نسخهٔ پیشتازان فضا ـ هیچ‌وقت هیچ‌کسی به توالت نمی‌رود؟ دلیلش این نیست که در آینده همه فهمیده‌اند که چطور مدفوع خود را به سوخت‌وساز تبدیل کنند. دلیلش این است که توالت رفتن در فضا بلای آسمانی است، به معنای واقعی کلمه.

دست‌کم توالت قرارگاه ماه بهتر از توالت آن سفینهٔ فضایی است که وقتی می‌خواستیم به این‌جا بیاییم سوارش شدیم. در حالت بی‌وزنی، مجبورید بسیار احتیاط کنید تا مبادا چیزی که از بدنتان خارج می‌شود، پرواز کند و روی صورتتان بنشیند. (ضرب‌المثلی قدیمی دربارهٔ سفر فضایی در وضعیت بی‌وزنی هست که می‌گوید: اگر دیدی تکه‌شکلاتی در اتاقک شناور است، آن را نخور. احتمالاً شکلات نیست.) اما استفاده از توالت قرارگاه فضایی آلفا هم خیلی راحت نیست. اگر می‌دانستم که این‌قدر پیچیده و چندش‌آور است، هیچ‌وقت راضی به ترک زمین نمی‌شدم.

به دلیل یکی از همین توالت‌های شیطانی به چنان دردسر و خطری افتادم که هرگز فکرش را هم نمی‌کردم.

یک‌وقت فکر نکنید من از این بچه‌های بهانه‌گیر و قدرنشناسم که فقط دوست دارند نق بزنند و هیچ‌جا راضی نیستند... این‌طور نیست. پیش از این‌که خانواده‌ام این تصمیم وحشتناک را بگیرد که بیاییم و در ماه زندگی کنیم، من هم مانند هر بچه‌ای که تا به حال دیده‌اید، راضی بودم، شاید بیشتر از راضی.

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۲۷۹۶۴
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

من اول با مجموعه کتاب های مدرسه جاسوسی با این نویسنده اشنا شدم و کارهاش رو دنبال کردم به شما هم پیشنهاد میکنم بخونید کتاب مناسبی برای نوجوانان پرشور و نشاط هست و در کتاب هیجان مثبتی وجود دارد درست

- بیشتر
StarShadow
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

داستان کتاب موضوعات فضایی از قبیل سفینه، سفر به فضا و زندگی در کره ی ماه رو در خودش جای داده که باعث میشه ژانر علمی تخیلی این کتاب، در مرحله ی اول پیش از هرچیزی در ذهن خواننده تداعی

- بیشتر
پیگیری
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

خیلی باحال و هیجان انگیز و معمایی بود.تا لحظه آخر نمیشه زمینش گذاشت.لطفا جلد دومش رو هم در طاقچه بی نهایت بزاارید

• Strawberry🍓
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

از نظرم خیلی قشنگ بود، ولی به پای مدرسه جاسوسی، اون کتاب استوارت نمیرسید فرقشون این بود که مدرسه جاسوسی از اولش هیجان انگیزو جذاب بود. این یکی به مرور زمان جذاب شد اولش تقریبا عادی بود ولی در کل پیشنهادش میکنم

- بیشتر
- 𝘔𝘪𝘯𝘦𝘳𝘷𝘢
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

یک کلام بگم: این کتاب از فوق‌العاده هم فوق‌العاده‌تره! اوایل کتاب یکم تصورش سخت بود اما فضاسازی عالی و دقیق استوارت گیبز این مشکل رو به کل حل کرد! متن کتاب بسیار روان و خوب بود و موضوع هم که بی‌نهایت

- بیشتر
《ARIA》
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

کتابی علمی تخیلی و بسیار هیجان انگیز... با فراز و فرود های بجا و جذاب، به شدت به دوستان ۱۰تا۱۴سال این کتاب را پیشنهاد می کنم.

گربه
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

این کتاب قشنگه پیشنهاد میکنم من چون فهمیدم نویسنده اش استوارت گیبز هست اما به پای مدرسه جاسوسی نمی رسه

ارمین عبدلی
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

عالی حتماً بخوانید دو تا فصل اول معمولی هست ولی بعد خیلی جذاب میشه

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۳/۲۱

من کلا از ماجراجویی های فضانوردا خیلی خوشم میاد . دوست داشتم جای دش باشم . واقعا متن عالیییی داشت . نوجوونا حتما باید اینجور کتابا رو بخونن . اگه از داستانای فضانوردان خوشتون میاد پیشنهاد میکنم سریال فضانوردان که

- بیشتر
Adler.mg
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

عالی با طعم پرتقالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
«من فرمانده قرارگاهم، دشیل. کارم اینه که بدونم این‌جا چه خبره.»
• Strawberry🍓
دِمیَن گریسن، متخصص تعمیرات و نگهداری
• Strawberry🍓
زندگی در برون‌فضا مفت نمی‌ارزد.
شراره نورمحمدی
دلخوری در چهرهٔ کایرا پیدا شد. «از کی؟
روح‌الله م
تمدن ما از تمدن شما خیلی پیشرفته‌تره، و حتی ما هم راهی پیدا نکردیم که در مدتی کمتر از یه نسل از سیاره‌ای به سیارهٔ دیگه بریم. اما برخلاف اون چیزی که دانشمندهاتون به شما می‌گن، یه چیزی هست که می‌تونه سریع‌تر از نور حرکت کنه. در واقع خیلی سریع‌تر: فکر.»
باغچه خانم
در مورد ادرار لازم است از شلنگ مکنده استفاده کنید که همه را به دستگاه پردازشگر می‌برد و دستگاه ناخالصی‌ها را خارج می‌کند و باقی را به مخزن آب‌انبار اصلی برمی‌گرداند. بله، ما در فضا ادرار خود را بازیافت می‌کنیم. این را هم در پیشتازان فضا نگنجاندند.
روح‌الله م
(می‌گویند کامپیوتری که سامانهٔ موشکی هسته‌ای امریکای شمالی را اداره می‌کند، وقتی حرف فرمانده را که گفته بود «خنک می‌شه غروب‌ها.» به‌اشتباه «خراب بشه اروپا.» فهمیده، چیزی نمانده بود که جنگ جهانی سوم به راه بیفتد.)
Ms.red
هرچه دربارهٔ سفرهای فضایی از فیلم‌ها یاد گرفته‌اید، مزخرف است. سفینه‌های عظیم فضایی که به اندازهٔ کشتی‌های تفریحی راحت‌اند؟ تخیل محض است. سفر با سرعتی بیشتر از نور؟ هرگز عملی نمی‌شود. هولودک؟ زمینی‌سازی؟ انتقال تابشی؟ هیچ‌کدامشان را جدی نگیرید. زندگی در برون‌فضا مفت نمی‌ارزد. حرفم را قبول کنید، من خبر دارم. اسم من دشیل گیبسن است. دوازده ساله‌ام و در ماه زندگی می‌کنم؛ دقیق بگویم، در قرارگاه فضایی آلفا. البته که این موضوع را می‌دانید، هرکسی در زمین این را می‌داند، مگر این‌که چند سالِ گذشته را در جنگل استوایی آمازون زندگی کرده باشد، و چون از جنگل استوایی آمازون تقریباً چیزی باقی نمانده است، حدس می‌زنم که چنین چیزی بعید باشد.
یک فنجان کتاب داغ
مطمئن نیستم این تصور که دانشمندها مدام سرشان در کتاب است، از کجا آمده
𝐑𝐎𝐒𝐄
نینا چنان غضبناک بود که نمی‌دانست اول از چه عصبانی بشود. ابتدا راجع‌به یک‌چیز دادوبیداد می‌کرد و بعد نظرش عوض می‌شد و از بابت چیز دیگری فریاد می‌کشید. تنها ظرف سی ثانیه به دلیل بی‌مسئولیتی من، ویرانی گاراژ ماه‌نوردها، خرد شدن پنل‌های خورشیدی، قیمت گزاف روبات، و این‌که با دنبال کردن تحقیقاتم دستور مستقیم او را نقض کرده بودم از کوره در رفت. در این ضمن هیچ به فکر نیفتاد که از من بپرسد بعد از رفتن تا آستانهٔ مرگ، حالا حالم چطور است.
کاربر ۲۷۴۴۳۱۵

حجم

۳۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان