دانلود و خرید کتاب هدف ها برایان تریسی ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هدف ها اثر برایان تریسی

کتاب هدف ها

معرفی کتاب هدف ها

برایان تریسی در کتاب هدف ها به شما می‌آموزد چگونه به خواسته‌هایتان دست یابید. این کتاب را با ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی می‌خوانید. این اثر یکی از پرفروش‌ترین آثار برایان تریسی است که تا به حال به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. 

درباره کتاب هدف ها

برایان تریسی که یکی از مشهورترین نویسندگان حوزه موفقیت و کسب و کار است، در کتاب هدف ها قرار است به مخاطبان کمک کند تا به خواسته‌هایشان دست پیدا کنند. آیا شما هم در طول زندگی خود به این فکر کردید که هدفی برای خود تعیین کنید. تمام آنچه که از دستتان برمی‌آید را انجام دهید ولی به آن نرسیده‌ باشید؟ مشکل کجاست؟ چطور می‌توان اهدافی را تعیین کرد که قابل دسترسی باشند و چگونه و از چه راهی می‌توان هدف‌ها را به واقعیت تبدیل کرد؟ 

اولین نکته‌ای که در این کتاب می‌خوانید فهمیدن مفهوم هدف است. چرا برخی افراد برای خود هدفی تعیین نمی‌کنند؟ چطور می‌توان هدفی را تعیین کرد و به آن رسید؟

این کتاب مانند یک راهنما است که به شما کمک می‌کند تا با درک این مفاهیم در این مسیر قدم بردارید. علاوه بر این، ویراست دوم کتاب هدف‌ ها با بازنگری‌هایی که در آن انجام شده است، تبدیل به کتابی مفید و کاربردی برای تمام افرادی شده است که در دوران اقتصادی بی‌ثبات‌تری زندگی می‌کنند. این کتاب با توجه به شرایط حال حاضر نوشته است و راهنمای عالی برای رسیدن به خواسته‌ها است.

کتاب هدف ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب، از ابتدای راه، از درک و فهمیدن هدف، انتخاب هدف تا قدم به قدم نزدیک شدن و رسیدن به آن همراه شما است. بنابراین کتاب هدف‌ها برای تمام افرادی است که دوست دارند برای خود هدفی تعیین کنند و در راه رسیدن به آن هدف گام بردارند. 

درباره برایان تریسی

برایان تریسی در ۵ ژانویه‌ ۱۹۴۴ در کانادا متولد شد. خانواده‌ی آن‌ها وضعیت مالی خوبی نداشتند و او از همان ابتدای زندگی مزه‌ی فقر را چشیده بود. برایان تریسی در سال‌های جوانی خود به سرتا سر دنیا سفر کرد. با کارهای کم درآمدی که او داشت، این سوال به ذهنش رسید که چرا نمی‌تواند موفق باشد و همیشه بقیه از او موفق‌تر هستند؟ بنابراین تمام آموخته‌هایش در زمینه‌ی کاری‌اش، یعنی مدیریت و فروش را گردآوری و تدوین کرد. با این کار توانست ساختار دقیقی برای فروش و مدیریت فروش بنا نهد. در حال حاضر تریسی یکی از مشهورترین افراد در زمینه مشاوره مدیریتی و توسعه منابع و نیروی انسانی است.

بخشی از کتاب هدف ها

یک پرسش خوب: اگر دستیابی به هدف به‌صورت خودکار انجام می‌پذیرد، چرا تنها تعداد کمی از مردم اهدافی روشن، نوشته‌شده، قابل سنجش، و دارای موعد سررسید دارند که هر روز برای رسیدن به آن، کار و تلاش کنند؟ این یکی از بزرگ‌ترین اسرار زندگی است. من معتقدم به چهار دلیل، مردم هدف‌هایشان را تعیین نمی‌کنند:

گمان می‌کنند که اهداف مهم نیستند

اول اینکه، اغلب مردم اهمیت اهدافشان را تشخیص نمی‌دهند. اگر شما در خانواده‌ای رشد کنید که در آن کسی هدفی نداشته باشد یا عضو گروهی باشید که در آن، اهداف نه مورد بحث قرار می‌گیرد و نه ارزشی دارد، می‌توانید به‌ سادگی به سنین سالمندی برسید بدون اینکه توان و نیروی تعیین هدف و دستیابی به آن را دریابید، که در زندگی‌تان بیش از هر مهارت دیگری تأثیرگذار است. به اطرافتان بنگرید. چند تن از دوستان یا اعضای خانواده‌تان اهدافشان را به‌خوبی می‌شناسند و در پی آن‌ها هستند؟

نمی‌دانند چگونه

دومین دلیلی که افراد هدفی ندارند این است که نمی‌دانند چگونه باید آن اهداف را در صدر جای داد. حتی بدتر از آن، برخی افراد، صرفآ خیال می‌کنند که هدف دارند. جای تأسف دارد. آنچه واقعآ آن‌ها دارند، مشتی آرزو یا رویاست، مانند خوشبخت بودن یا پول کلان درآوردن یا زندگی خانوادگی خوبی داشتن.

اما اینها اصلا هدف نیستند، بلکه صرفآ توهماتی هستند که میان افراد، مشترک‌اند. هدف، درهرحال، چیزی کاملا متفاوت با آرزوست. هدف، کاملا روشن و مکتوب و معین است. به‌راحتی و به سرعت می‌توان آن را برای فردی دیگر تشریح کرد. می‌توان آن را اندازه گرفت و می‌دانید که چه‌وقت به آن دست یافته‌اید یا دست نیافته‌اید.

از شکست‌خوردن می‌ترسند

سومین دلیل اینکه مردم هدفی برای خود تعیین نمی‌کنند، این است که از شکست‌خوردن می‌ترسند. شکست، آسیب می‌رساند. شکست از نظر عاطفی و اغلب از نظر مالی، دردآور و ناراحت‌کننده است. همه ما گاهی طعم شکست را می‌چشیم. هر بار، تصمیم می‌گیریم محتاط‌تر باشیم و در آینده از شکست پرهیز کنیم. آن‌گاه برخی از مردم، به‌صورت ناخودآگاه، مرتکب این اشتباه می‌شوند که به‌منظور فرار از شکست، هدفی برای خودشان تعیین نمی‌کنند مبادا به شکست بینجامد و به‌این‌ترتیب خودشان را تخریب می‌کنند. آنها از طریق عملکرد در سطوح بسیار پایین‌تر از آنچه واقعآ برای‌شان ممکن است، زندگی‌شان را به پایان می‌رسانند.

از طردشدن هراس دارند

چهارمین دلیل اینکه مردم اهدافی در نظر نمی‌گیرند، ترس از طردشدن است. مردم از این می‌ترسند که اگر هدفی در نظر بگیرند و موفق نشوند به آن برسند، آن‌گاه دیگران آن‌ها را سرزنش یا مسخره کنند. این یکی از دلایلی است که پس از تعیین اهدافتان، باید آن‌ها را پنهان نگه دارید. به کسی نگویید. بگذارید دیگران آن چیزی را ببینند که شما آن را به انجام رسانده‌اید، اما پیش از آن، چیزی به کسی نگویید. وقتی آن‌ها چیزی را ندانند، نمی‌توانند شما را آزار دهند.

معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۰۹۹۹۸
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

چرا کتابها فهرست ندارن؟ این خیلی نقطه ضعف بزرگی هست! طاقچه ی عزیز لطفا به نسخه ها فهرست اضاف کنید. با سپاس.

...
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

لطفاطاقچه بی نهایت قرارش بدین

نسرین مختاری
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

این کتاب برا اونایی که واقعا ذهن شلوغی دارند و نمی تونند خوب مدیریتش کنند عالیه به شرطی که خط به خط رو بتونید تو زندگیتون عملی کنید. بسیار کاربردیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
بزرگ‌ترین دشمن موفقیت و سعادت، انواع متفاوت احساسات منفی است. عواطف منفی، شما را در چنبرهٔ خود می‌گیرند، خسته‌تان می‌کنند، و شما را از هر نوع لذتی در زندگی دور نگه می‌دارند. احساسات منفی، از بدو تاریخ، بیش از هر بلا و مصیبتی به نوع بشر آسیب‌زده است. اگر واقعآ می‌خواهید خوشبخت و موفق باشید، یکی از مهم‌ترین اهداف خود را رهاشدن از احساسات منفی قرار دهید. خوشبختانه اگر راه آن را بیاموزید، این کار به‌آسانی انجام‌پذیر است.
shahiieed
رای هدفتان برنامه‌ای روشن تدوین کردید و موعد مقرری برایش در نظر گرفتید، می‌کوشید تا در زمان مقرر به آن دست یابید. اگر تا آن تاریخ به هدفتان نرسیدید، موعد دیگری مقرر کنید ـــ و اگر نیاز بود، یکی دیگر ـــ و تلاش کنید تا سرانجام موفق شوید.
shahiieed
دومین کلید دستیابی به هدف این است که اهداف باید سنجیدنی و عینی باشد. باید بتوان آنها را از منظر شخص ثانی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کرد. «پول زیاد درآوردن» هدف نیست؛ صرفآ آرزو یا یک توهم مشترک میان همهٔ مردم است. به عبارت دیگر، درآوردن میزان خاصی از پول، در یک دورهٔ زمانی دورهٔ خاص هدفی واقعی است. سومین کلید این است که اهداف باید زمان‌بندی
shahiieed
«تقلید کن، تا از پس آن برآیی!»
shahiieed
اولین عامل از چهار عامل ریشه‌ای که احساسات منفی را پدید می‌آورد، بهانه‌تراشی است. تنها وقتی می‌توانید خود یا دیگران را توجیه کنید که به هر دلیلی عصبانی یا منقلب باشید و منفی‌نگر باقی بمانید
shahiieed
بعدها آموختم که وقتی مسئولیت کامل زندگی‌تان را بپذیرید، گامی بلند از کودکی به بزرگسالی برداشته‌اید، کاری که متأسفانه اغلب آدم‌ها هرگز آن را انجام نمی‌دهند.
shahiieed

حجم

۲۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۲۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان